Motorrijders

Kwam dit merk tegen: https://www.motoinno.com.au/

Merk uit Brisbane met een behoorlijk uniek ontwerp. Ontworpen door iemand die Ray van Steenwyk heet (maar hij is volgens mij niet Nederlands).

images (20).jpeg

Als fan van Vyrus is het leuk om te zien dat we dit hier local hebben. Benieuwd welke andere motoren ze van plan zijn te gebruiken en wat ze verder met het ontwerp van plan zijn.

Op de to-visit lijst voor als we weer eens naar het noorden gaan/mogen gaan.

Ik dacht ook gelijk Vyrus (aka Bimota maar dan nog cooler)
Die merknaam (Vyrus) is niet zo sterk meer hahaha.

Heb ooit eens het circuit een paar dagen mogen delen met een Vyrus, echt een cool apparaat!

Ik dacht ook gelijk Vyrus (aka Bimota maar dan nog cooler)
Die merknaam (Vyrus) is niet zo sterk meer hahaha.

Heb ooit eens het circuit een paar dagen mogen delen met een Vyrus, echt een cool apparaat!

Heel cool. Toen ik motor reviews deed in NL was ik in gesprek met ze om het hele koop process vast te leggen. Je vliegt naar Italië, gaat daar met de designer zitten om kleuren, materialen en andere personal details te bespreken. Je krijgt circuit training een dag en dan 's avonds heb je avondeten met de eigenaar (de ex Bimota ontwerper).

Ze vertelden me toen dat een relatief groot percentage van hun klanten twee kochten. Eentje om mee te rijden en eentje als kunst in hun kantoor bijvoorbeeld.

Ik zie mezelf ooit nog wel eens op hun Moto2 project. 145 kg, standaard Honda CBR600RR blok. Met $35k als zelfbouw kit ook ietsje betaalbaarder ;)

986M2WhiteRear_s.jpg

Voor @Rolls!

Ik rij een Ducati HyperMotard 821. Fijne motor voor twisty wegen en dergelijke. Soort opgeblazen SuperMotard (crossmotor met slicks, @Thijsvr rijdt een Honda SuperMotard)

IMG_1157.jpeg

Daarnaast heb ik de draad weer opgepakt met mijn old school tracker/bobber project. Een Kawasaki Vulcan die het nodige zaag en breek werk heeft gezien en nu weer in de opbouw fase zit. Op dit moment bezig met de elektriciteit. Nog een paar daagjes solderen en dan moet alles weer werken hoop ik!

IMG_1336.jpeg

Ik heb een motor gekocht hier omdat ik wat verschillende wegen zocht om mensen te ontmoeten en bedacht dat motorrijden dat wel eens zou kunnen zijn.

Wat dingen die ik ook doe/geprobeerd heb zijn onder andere in de 4x4 wereld, wakeboarden en motorrijden. Uiteindelijk leverde de Land Rover wereld me weer hele leuke contacten op maar niet allemaal even dichtbij. Maar nu dus ook via de motor. Het kost wat 'trial & error' maar nu 2 kerels waar ik 1x in de week mee rij met lunch of een non alcoholisch drankje en voorzichtig een huis bezoekje. Het is vast niet toevallig dat beide heren ook redelijk nieuw zijn hier in de omgeving. Een gevluchte Sydneysider en een gevluchte Melbournian met NL ouders (maar zelf hier geboren en getogen is)

Dus wellicht een idee voor je om aansluiting te vinden. De Hills is goed motor terrein!

Last edited:
Voor @Rolls!

Ik rij een Ducati HyperMotard 821. Fijne motor voor twisty wegen en dergelijke. Soort opgeblazen SuperMotard (crossmotor met slicks, @Thijsvr rijdt een Honda SuperMotard)

View attachment 2321

Daarnaast heb ik de draad weer opgepakt met mijn old school tracker/bobber project. Een Kawasaki Vulcan die het nodige zaag en breek werk heeft gezien en nu weer in de opbouw fase zit. Op dit moment bezig met de elektriciteit. Nog een paar daagjes solderen en dan moet alles weer werken hoop ik!

View attachment 2322
Dan ben ik meer te vinden voor de Kawasaki. Wishng I had the space and time... maar helaas, geen ruimte en ik kom ruim 24 uur per dag te kort.
Maar beide mooie motoren.
Ga je nog verf over de kawsaki spoeien of laat je hem zo? ik vind dit wel een mooie look voor het model fiets.

Die ducati zal zeker wel fijn zijn voor de slinger weggetjes, da ding plakt aan de weg. Mooie fiets ook.
Beide mee gekomen uit nederland? of jezelf hier cadeau gedaan?

Dan ben ik meer te vinden voor de Kawasaki.
Dat vermoedde ik al ;)

Ga je nog verf over de kawsaki spoeien of laat je hem zo? ik vind dit wel een mooie look voor het model fiets.
Goede vraag! Ik zat ook zoiets te denken: Blanke lak over de tank en klaar ;) Maar wellicht dat de tank nog wat verbouwt wordt.... Wordt vervolgd!

Beide mee gekomen uit nederland? of jezelf hier cadeau gedaan?
Beide hier gekocht. Ik had wel een motor in NL maar meenemen was een ongelofelijke heisa. Ook omdat het een flink verbouwde fiets was met verzaagd en gelast frame, andere voorvork, achtervering, achterbrug, uitlaat, motor enz. enz.
DSC_0899.jpg

Snap dat het een hobby is die je er niet zomaar bij doet. Kosten, tijd, ruimte enz. Het is iets anders dan voetballen als hobby. Voor mij was het redelijk makkelijk om weer in te stappen omdat je het al gedaan hebt, flexibele werk uren (of nu vrij) en ruimte er voor.

Maar een instapper heeft hier vaak ook snel contact omdat je een x-aantal uur met een ervaren motor rijder moet rijden. Dus je wordt gedwongen sociaal te zijn.

Back