Motorrijders

Wow. Wat een gaaf project. Hier zit ik, met al bijna een jaar nieuwe velgen in de garage, waar ik letterlijk jaren naar gezocht heb, klaar om onder m'n fiets te gaan en ik ben te lui om ze er daadwerkelijk onder te schroeven. En jij herbouwt meerdere keren je blok en knalt er een turbo op!

Ik dacht dat turbos met carbs een nachtmerrie was om op te zetten. Netjes gedaan. Is er een specifieke reden dat je dit bouwt, of gewoon omdat het kan?
 
Ik denk dat er iets is met Australia en wielen. Ik heb custom made wielen besteld voor mijn project... 6 maanden geleden.... elke maand wordt ik een keer wat functioneel boos en dan krijg ik weer een loze belofte.

Hetzelfde met de tank. Dat heb ik na een dik jaar wachten opgegeven... Daarna in de USA besteld en in 2 weken binnen.

Als ik ooit nog een project bike doe hier, ga ik er voor zorgen dat ik alles in Europa/USA/Asia of zo kan bestellen.
 
Haha, die wielen. Ik heb ze inmiddels maar verstopt zodat ik ze niet constant hoef te zien.
Nee, ze zitten er nog niet onder helaas. Toen ze binnenkwamen verschoven de financiële prioriteiten nogal en die prioriteiten zijn nog niet terug verschoven ;)

Mooie brommer @Zwerver Is dit voor erbij of heb je er iets voor ingeruild?

@afterbang, road trip door Amerika waarop je spullen verzameld. Het leuke met het nuttige combineren.
 
Haha, die wielen. Ik heb ze inmiddels maar verstopt zodat ik ze niet constant hoef te zien.
Nee, ze zitten er nog niet onder helaas. Toen ze binnenkwamen verschoven de financiële prioriteiten nogal en die prioriteiten zijn nog niet terug verschoven ;)

Mooie brommer @Zwerver Is dit voor erbij of heb je er iets voor ingeruild?
Haha. Okay dan. Tijd om dat maar eens te gaan regelen dan?

Dit is de eerste hier down under, naast 2 auto’s. Als Q haar examen gedaan heeft wordt dit haar brommert en ga ik wat voor mezelf uitkiezen.
 
Het wielen drama. Na maanden kwam dan nu het ‘verlossende’ antwoord. Eh, nee, deze wielen kunnen we niet bouwen....daar hebben we geen velgen voor... OK...

Nou dan maar weer in de USA gaan kijken :(
 
Het wielen drama. Na maanden kwam dan nu het ‘verlossende’ antwoord. Eh, nee, deze wielen kunnen we niet bouwen....daar hebben we geen velgen voor... OK...

Nou dan maar weer in de USA gaan kijken :(

Grr, bloed irritant als mensen zo je tijd verspillen. Is het een maat die ze niet leveren? Aangezien het allemaal zelfbouw is kun je misschien een andere vork ofzo gebruiken?
 
In principe kan er van alles. Het probleem zit hem in de hub (naaf) Het is 46 spaken en dat is minimaal 6 meer dan wat gebruikelijk is. Ik heb dus een velg nodig met 46 gaatjes en in Australia boren ze maar tot 40 hahaha. In de USA is een toko die helemaal gespecialiseerd is op maffe velgen en spaken. Die had ik in eerste instantie gemaild maar dacht: Support your Local....

Andere naaf zou nog kunnen, maar vaak trek je wel een 'can of worms' open. Remmen die niet meer uitlijnen, of conversie van drum naar disk brake achter enz. enz.

Heb nu een quote aanvraag eruit gedaan voor velgen en spaken. En hier is een motorzaak die ze dan in elkaar kan zetten voor weinig. Gelukkig is de OZ dollar weer sterker dan een paar weken terug ;)
 
Yes, PVM. Goed gespot.

Ons kent ons ;)

Ik had ook PVM op mijn GSX-R750

(Poser modus aan)

09AN1-5741-005.jpeg
TT Circuit Assen - Strubben bocht

09AN1-8268-550.jpeg
TT Circuit Assen - Mandeveen-Duikersloot bochten combo

(Poser modus uit)

Dat was echt een super fijne motorfiets. Chassis van een 600 maar power een beetje closer to a 1000. Mooi maatje voor mij :up:
 
Ons kent ons ;)

Ik had ook PVM op mijn GSX-R750

(Poser modus aan)

View attachment 1167
TT Circuit Assen - Strubben bocht

View attachment 1168
TT Circuit Assen - Mandeveen-Duikersloot bochten combo

(Poser modus uit)

Dat was echt een super fijne motorfiets. Chassis van een 600 maar power een beetje closer to a 1000. Mooi maatje voor mij :up:

Ik had geen idee dat je ook ooit van de buikschuivers was. Ik leer elke dag meer ;) De 750 was altijd de beste Gixxer. Het was voor een aantal modeljaren letterlijk een 600 frame. Een vriend van me had wat hij een GSX "600" R noemde.

Ennuh, ik ben een echte poser. Ik rij al 10 jaar race brommers maar heb nog nooit op het circuit gereden. Staat wel hoog op de verlanglijst inmiddels want de lol is er op straat wel wat vanaf wat betreft het wat sportiever rijden.

Heb je nog ambities om hier het circuit op te gaan?
 
Ik had geen idee dat je ook ooit van de buikschuivers was. Ik leer elke dag meer ;) De 750 was altijd de beste Gixxer. Het was voor een aantal modeljaren letterlijk een 600 frame. Een vriend van me had wat hij een GSX "600" R noemde.

Ennuh, ik ben een echte poser. Ik rij al 10 jaar race brommers maar heb nog nooit op het circuit gereden. Staat wel hoog op de verlanglijst inmiddels want de lol is er op straat wel wat vanaf wat betreft het wat sportiever rijden.

Heb je nog ambities om hier het circuit op te gaan?

Dit was een 2004 als ik het me goed herinner, en volgens mij een 600 frame met een 750 blok.
147 PK met een drooggewicht van 163kg, maakte het een perfecte circuit racer. Meer dan genoeg vermogen en minder gewicht dan de 1000's.
Heb deze fiets op een gegeven moment verkocht en een Ducati 999s gekocht. Het is goed dat ik een Duc gehad heb want dat blijft toch iets aparts, het blijft een kunstwerk op wielen, maar de Gixxer 750, was en is de makkelijker rijdbare fiets voor mij. (De Duc heeft iets minder vermogen en is iets zwaarder)

Maar kijk er nu eens naar, je zou het hem snel vergeven ;)

Mick - Haarbocht.jpeg

Mick - Duikersloot.jpeg


En voorspellend vermogen, een jaar of 7 later stapt Lorenzo op de Ducati met #99 ;)


Ben vorig jaar op het International's Festival of Speed geweest in Sydney. Motoren in allerlei vormen en formaten. En dan kriebelt het best een beetje. Zou best nog eens willen proberen hoe het ook weer voelt, maar acht de kans klein dat dit ooit nog gaat gebeuren. Teveel andere (dure) hobbies! ;) (Al is Phillip Island wel een magische plek.... Wellicht een keer een toeristisch rondje er op? Kan dat?)
 
Dit was een 2004 als ik het me goed herinner, en volgens mij een 600 frame met een 750 blok.
147 PK met een drooggewicht van 163kg, maakte het een perfecte circuit racer. Meer dan genoeg vermogen en minder gewicht dan de 1000's.
Heb deze fiets op een gegeven moment verkocht en een Ducati 999s gekocht. Het is goed dat ik een Duc gehad heb want dat blijft toch iets aparts, het blijft een kunstwerk op wielen, maar de Gixxer 750, was en is de makkelijker rijdbare fiets voor mij. (De Duc heeft iets minder vermogen en is iets zwaarder)

Maar kijk er nu eens naar, je zou het hem snel vergeven ;)

View attachment 1169

View attachment 1170


En voorspellend vermogen, een jaar of 7 later stapt Lorenzo op de Ducati met #99 ;)


Ben vorig jaar op het International's Festival of Speed geweest in Sydney. Motoren in allerlei vormen en formaten. En dan kriebelt het best een beetje. Zou best nog eens willen proberen hoe het ook weer voelt, maar acht de kans klein dat dit ooit nog gaat gebeuren. Teveel andere (dure) hobbies! ;) (Al is Phillip Island wel een magische plek.... Wellicht een keer een toeristisch rondje er op? Kan dat?)

Ja ze hebben open dagen op Philip Island. Wel aan de prijs. $250 voor 5 x 20 min, maar als je gaat doe ik mee ;)

Ik heb wel eens naar een 999 gekeken, maar ik vond het wel echt een hele kleine fiets. Wel een geweldige fiets om te zien. Voelt specialer dan veel van de nieuwere Ducs.
 
Ja ze hebben open dagen op Philip Island. Wel aan de prijs. $250 voor 5 x 20 min, maar als je gaat doe ik mee ;)

Ik heb wel eens naar een 999 gekeken, maar ik vond het wel echt een hele kleine fiets. Wel een geweldige fiets om te zien. Voelt specialer dan veel van de nieuwere Ducs.

Ik ben ook maar een klein mannetje ;)

$250 voor 5x20min. klinkt redelijk normaal. Volgens mij betaalde ik al richting de 200 euro voor 5x20 minuten op Assen bijna tien jaar geleden. (het is nu 230 euro zag ik) Dat is één van de redenen dat ik gestopt ben. De kosten voor banden (na 3 dagen de vuilnisbak in) benzine, circuit huur, reiskosten, eventuele reparaties (onderhoud of na een crash) etc, maakt dat als je een seizoen reed, elke dagje rijden ergens tussen de 500 en 1000 euro kostte. Dat werd een beetje te gortig op een gegeven moment.
 
Back
Top