16 september is de dag!.....

Hoi Anne,

Hopelijk lukt het morgen om alles weg te sturen, het is wel vrijdag de 13de  :smile:  Veel succes met de IELTS zaterdag.

Groetjes,
Susan

Internet doet het weer nadat de veroorzaker van al het leed met een hoogstanje technische kennis de boel met geweld weer in elkaar heeft gedrukt! (zo gaat het ook altijd met andere elektronische apparatuur, gewoon tegenaan schoppen en het werkt weer.... wat is de wereld toch overzichtelijk :up:)

Dank voor de succes wensen voor zaterdag. We zien er niet tegenop om weer te gaan, vorige keer ging het ook prima, toen academic gedaan, nu general. Maar het is gewoon zonde van onze vrije zaterdag! 

Groeten
Anne

De aanvraag is weg!!!!
Wat een heerlijk gevoel om dat weg te sturen. Natdat we het ongeveer 20 keer hebben nagekenen of het compleet was en of we echt niets vergeten waren is het woensdag met de koerier meegegaan!
Stom misschien, maar er is wel even een last van onze schouders gevallen nu. We kunnen nu even niets doen behalve wachten.....dat is voor het eerst sinds anderhalf jaar.

Vorige week zaterdag IELTS gedaan, ging prima. Dus daar hebben we ook geen zorgen over op dit moment. En de uitslag komt eind volgende week binnen en kan dus daarna de rest van papieren achterna. (dus toch nog wel een klein dingetje doen... :cry:) Maar daar komen we echt wel overheen.

Ik heb nog wel wat zorgen over de medicals, Fred heeft niet zulke hele goede ogen maar kan daar nu prima mee functioneren. En ik hoor maar met 1 oor. Dat is aangeboren en ik hoor in principe allen prima alleen in hele rumoerige ruimtes heb ik er een beetje last van. (ja, ja de dove en de blinde hebben elkaar gevonden :grin:)
Maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik me daar nu nog maar even niet druk om ga maken, dat kan altijd nog en we zien wel hoe het loopt.
16 september komt steeds dichterbij!!!! :up:

Groetjes
Anne

Hi Anne

wij zijn gisteren de medical gaan doen en er werd totaal niets getest/gevraagd over ons gehoor. 't is wel aan jou de keuze of je er zelf iets van vermeld.
De ogen werden dan weer wel erg getest. Wij zijn beiden licht bijziend. Was geen probleem voor ons.

Alleszins heel veel succes!

groetjes,
An

Hi An

Dat scheelt dan alweer! Ik dacht dat ik er wel wat over zag staan op form 26, Maar ik denk ook wel dat ik er gewoon door kom. Ik ga er maar niet iets over zeggen. Niemand merkt het aan me. Sommige vrienden komen er pas na jaren achter dus zo´n panel dokter hoeft er ook niets van te merken denk ik.

Wat houdt de ogen test ongeveer in?

Anne

Hoi Anne, ik heb ook de academic ielts test gedaan en is inderdaad echt maar 1 jaar geldig! Vandaar dat mijn partner en ik alles in een suuuuperhoge versnelling moesten zetten om voordat mijn ielts verliep alles op de bus te doen. Liam hoefde geen ielts, hij is iers. Terwijl IK hem dikwijls op zn spelling moet controleren, haha!

Hoi Mariekske

Waardeloos van die IELTS dat het maar een jaar geldig is, maar goed er zijn wel meer dingen die ik niet begrijp aan dit hele emigratie proces. Gewoon maar diep zuchten en dan weer doorgaan. het is ook wel verwarrend met die IELTS omdat op het formulier staat dat de academic twee jaar geldig is, maar DIAC zegt duidelijk dat ze een ielts van de afgelopen 12 maanden willen hebben dus vandaar dat we nog een keer 'mochten'. Maar nu wel general omdat het voor het visum was. Dus dat viel allemaal alweer reuze mee.

Mannen en spelling is inderdaad niet altijd een goede combinatie...hahaha!! :clap2:

Heb je de aanvraag al verstuurd?

yep, ongeveer 3 weken geleden! En hopelijk vandaag het aller-allerlaatste restje; Liam's werkgeversverklaringen/referenties! Dan zijn we er ook helemaal vanaf! Moet voor 1 mei binnen zijn dus dat wordt stressen!

Bekend gevoel van dat stressen. Maar ik kan je verzekeren dat het een heerlijk gevoel is als echt alles weg is!!! Ik heb vanochtend al de hele ochtend lekker achter de computer gezeten zonder iets op te zoeken of aan te vragen. Heerlijk! Geen gevoel dat ik dit of dat nog even moet doen....gewoon niks doen!!!!

succes nog even met de laatste papieren!

[quote author=Anne78 link=topic=6783.msg87753#msg87753 date=1177057309]
Wat houdt de ogen test ongeveer in?[/quote]

Het was eerst gewoon lettertjes lezen van zo'n typische plaat aan de muur. En dan omdat ik de onderste regel niet kon lezen heeft hij mijn ogen bekeken met een soort van vergrootglasinstrument met lichtje (zoiets waar ze ook mee in je oren en mond kijken) . Hij kwam daarvoor bijna op mijn schoot zitten omdat hij zo dichtbij moest komen!
Maar het zal wel van dokter tot dokter afhangen denk ik.

Groetjes,
An

@ An

Bij mij kwam hij ook bijna op schoot zitten.....ik had veel zin om eens "boe!" te roepen  :grin:

[quote author=Ines link=topic=6783.msg87773#msg87773 date=1177068200]
@ An

Bij mij kwam hij ook bijna op schoot zitten.....ik had veel zin om eens "boe!" te roepen  :grin:
[/quote]
:grin: :grin:
Stel u voor!!
Hij leek me niet echt het type dat daarmee zou kunnen lachen...

Aha!

Ik zal Fred voorbereiden op een dokter op z'n schoot :grin:

We hebben net even geoefend met letters lezen op afstand. Daar ga ik hem gewoon in trainen de komende maand en daarna gaan we de medicals doen. Moet lukken. (de buren zullen wel hele rare dingen van ons denken nu. Ik met m'n tijdschrif in alle hoeken van de kamer, steeds vragen wat staat hier en hier en hier.... :lol:)

Zijn die lettervellen bij artsen allemaal hetzelfde trouwens? We hebben ook al bedacht dat we anders ergens een gaan kopen en dat hij die dan maar uit z'n hoofd moet gaan leren.  :donttell:

:clap2:

Of je kunt het ter plekke ook stiekem van buiten leren.
Stel, de dokter onderzoekt jou het eerst en ondertussen zit of staat Fred 'toevallig' te wachten in de buurt van de letters...  :roll:
Ik weet niet hoe het met zijn korte termijn geheugen gesteld is?

Wat we toch allemaal niet doen voor een stickertje... :smile:

groetjes,
An

We hebben ook al bedacht dat we anders ergens een gaan kopen en dat hij die dan maar uit z'n hoofd moet gaan leren. 

Best lullig als je letters staat op te noemen en je krijgt zo'n test waarbij je moet aangeven waar het stukje uit het cirkeltje is  :lol:

Hoi

Succes met de medicals, en hopelijk valt het allemaal mee.
Volgens mij zijn de borden met lettertjes overal gelijk. Vergeet niet dat jij ze ook uit je hoofd leert , mocht het anders zijn kan je Fred wel even waarschuwen.
Volgens mij hoeft het allemaal niet zo'n probleem te zijn. Waar het Australie vooral om gaat is dat je niet te veel geld gaat kosten op medisch gebied.

Groetjes Erna

Inderdaad wel een goed idee dat ik het ook even uit m'n hoofd ga leren. beetje lullig als fred in vol vertrouwen van alles opnoemt..... :grin: :grin:
Ik heb er ook wel vertrouwen in dat het goed moet komen. De komende jaren kan Fred prima functioneren maar de vraag is even hoe progressief de aandoening is. Maar op dit moment is daar niets over te zeggen.

En met de stukjes uit het cirkel testje moeten we maar een soort 'geheimcode' met elkaar afspreken.

Inderdaad bizar wat je allemaal doet voor een sticker....Maar ik ga ervanuit dat het dat allemaal wel waard is.

We hebben trouwens al een long foto laten maken voor ons business visum van februari. Deze hebben we toen naar Berlijn moeten sturen. Weet iemand of de uitslag daarvan op de een of andere manier ergens is opgeslagen en we dit kunnen koppelen aan deze aanvraag? Scheelt weer wat centjes en straling.
Deze foto is eind december gemaakt dus wel een wat krappe planning, maar als het nodig is kan die altijd nog over. Doen we dan wel als we in Australie op een toeristen visum zijn. (vanaf september dus)

Groeten
Anne

Back