16 september is de dag!.....

Joehoehoe!!!

Ielts gehaald!!!
Was ook wel een grote schande geweest als we heb niet hadden gehaald,(aangezien we in 2005 al academic hebben gedaan en gehaald en nu general deden) maar toch blijft het moment van de envelop op de deurmat wel spannend.

Weer een reden voor een feestje :cheer: :cheer: :cheer:

Nu kan het grote wachten weer doorgaan....
En natuurlijk ook de oogtest training van Fred :shock:. We zijn er nog niet achter of alle letter en rondjes testen hetzelfde zijn. En signalen afspreken werkt geloof ik niet zo goed tussen ons..... :grin:

Gefeliciteerd met je IELTS! Toch fijn dat je hem weer hebt ingekopt!
Succes met de rest!

Groetjes Marie

Proficiat met de geslaagde test!

Wat betreft de oogtest, naar welke dokter gaan jullie gaan? Hier zitten misschien mensen die naar dezelfde zijn geweest en nog weten of het een letter of cirkeltest was?

groetjes,
An

Van harte gefeliciteerd met je behaalde IELTS test. Ach geen zenuwen die oogtest zal ook wel in orde komen, tekens geven is ook niet handig. Als de controle arts dit merkt zal het waarschijnlijk allen maar negatief uit pakken, misschien dat hij/zij zonder spieken wel een oogje dicht knijpt!

Tekens afspreken werkte toch al niet echt en is ook geen serieuze optie. Dat werkt denk ik alleen in je nadeel. Maar we hebben er uiteraard al wel veel lol om gehad wat voor teken dan voor welke letter.

Wij gaan trouwens in Groningen naar de keuringsarts.

Ik heb ook geen idee wat de criteria zijn om je op een ogen test af te wijzen, Fred ziet nu goed genoeg om te kunnen autorijden en functioneert prima met alles. Alleen lezen lukt niet zo lang omdat het vermoeiend is. Geen idee hoe streng ze zijn. Maar ik maak me er toch wel wat zorgen over. Zeker na het verhaal van iemand op het forum die werd afgewezen op de ogentest. Ik weet niet precies wat daar aan de hand was, maar de hele visum procedure ging daardoor niet door.  :-(

We moeten maar snel een afspraak maken dan weten we waar we aan toe zijn.

Maar eerst nog even een ontspannen weekend, om de Ielts te vieren (doen we al een week en bevalt erg goed.) :up:

Nou Anne, een ding is wel zeker, Fred zal niet lang hoeven te lezen bij de dokter. Even wat letters (dacht ik) opzeggen en het is achter de rug. Als ook autorijden (vooral borden lezen dan ?) goed gaat, zou het geen probleem moeten zijn...

Hoi Anne,

Wij zijn ook in Groningen bij de keuringsarts geweest. Hij werkt heel trouw zijn lijstje af (wat goed is anders krijg je je medicals weer terug omdat ze niet compleet zijn ofzo  :p ) het duurde alleen wat langer dan er voor stond.  Maar het stelde echt niets voor. De ogen test was inderdaad een letterkaart en was met 4 lettertjes klaar, iedere regel een opnoemen. Als Fred mag autorijden dan moet hij voldoende zicht hebben om die kaart te kunnen lezen  :up: :up: :up:.
Wanneer gaan jullie? Ik zou als ik jullie was ook even de nieuwste medical formulieren meenemen want in januari 2007 zijn er weer nieuwe gekomen. Die keuringsarts had ze niet op voorraad (hij had formulieren uit 2005 maar dat durfden wij niet aan!) maar wij mochten even op zijn pc om ze te downloaden, dus dat is allemaal goed gekomen!

Heel veel succes!
groetjes Marie

Ja, ja jaaaaa!!! Nog geen groot nieuws helaas maar voor ons is het wel even een opluchting, Het geld voor het visum is afgeschreven van de creditcard!!!! Als op 25 mei, maar dat kun je met je creditcard helaas niet eerder zien.
Dus al die stress en onzekerheid voor niets geweest. (afgezien van de 2 kilo die me dat heeft gekost... :grin: :lol:)
Gisteren hebben we toch alvast maar een afspraak gemaakt bij de panel dokter, 11 juli gaan we daarheen.
Vandaag de formulieren voor het bloedprikken in de bus dus de zon schijnt even op ons! (het regent op het moment enorm, het lijkt wel herfst. Maar zelfs dat is nu even niet erg!!)

Ik ga even verder stuiteren :w00t:

Anne

Wat goed zeg!! We gaan leuk gelijk met elkaar op!! En nu? Tickets boeken? Of wacht je eerst je medicals af?

Hoi Lela

Tickets zijn al geboekt! 16 september. Vandaar ook mijn intresse in jou gedoe met SA. Maar ik geloof dat we ons daar niet heel veel zorgen meer over hoeven te maken toch?
Ik heb trouwens ook nog even naar SA gemaild. Ben benieuwd wat het antwoord zal zijn.
Jullie datum om weg te gaan is ook al definitief toch? (14 september zit in mijn hoofd.)

Medicals worden nog wel spannend, maar eigenlijk is er ook geen enkele reden om bezorgd te zijn, fred mag hier auto rijden en werkt gewoon en is nog nooit afgewezen voor een verzekering o.i.d. Maar goed we zien het wel de 11e.

Ik ben nu aan het kijken wat de beste verhuisdozen zijn. Moeten wel een beetje stevig zijn. 1 Augustus moeten we uit dit huis en gaan we 6 weken in het huis van een vriendin van mij wonen, en dan willen we de spullen die we meenemen naar Oz eigenlijk al ergens opslaan zodat het verstuurd kan worden als we weten waar we gaan wonen. Iemand nog tips voor verhuisdozen?

Anne

Hey Wilbert
Dank je voor de link!
Hoe staat het met jou plannen? Je bent toch ook fysiotherpeut? Nog steeds wel van plan om in Oz je skills assessment te doen? Als ik je nog kan verblijden met informatie hierover dan moet je dat maar even laten weten!

Anne, sorry voor mijn stomme vraag, dat wist ik natuurlijk al lang, sorry, het was niet zo inconsiderate als het klonk!

Kan me voorstellen dat jullie het toch enigszins spannend vinden hoor, die medische test, ik ga voor jullie duimen!

Tip van de verhuisdozen is geweldig, wij hebben daar ook onze dozen gekocht en het zijn inderdaad hele goede, stevige dozen!

Groetjes,
Lela

Hoi Anne,

De assement voor Margo is er inmiddels al door(accountant) dus ik hoef nog niet!
Ben het ook nog niet van plan, ik zie wel als we in australie zitten. Margo gaat eerst fulltime werken en ik doe de kinderen, dus ik heb vermoed ik wel tijd en dan zie ik wel. De aanvraag zelf gaat komende maand de duer uit en dan wordt het wachten.
Bij jullie schiet het wel lekker op zag ik!
Veel succes, Wilbert

@lela
Geeft niets hoor! het is ook zo verwarrend met al die mensen die maar tickets boeken enzo :wink: Had mij ook kunnen overkomen want: :blond:

Ik heb de site van de verhuisdozen bekeken en het ziet er inderdaad prima uit. Ik ga maar eens even wat bestellen en dan kan het weekend de inpak actie gedeeltelijk beginnen.

En wat de medicals betreft, ik ga gewoon weer starten met mijn ogen-training bij Fred. Voer hem vanaf nu elke dag een kilo wortels :p en hoop dat de panel dokter heel heel aardig is!!!

Vandaag medicals gehad,......GEEN BIJZONDERHEDEN!!!!
Wat een opluchting!
Het stelde uiteindelijk niet zoveel voor maar wat kan je je druk maken over dit soort dingen!

Fred's ogen ook goedgekeurd, alleen dacht de panel dokter wel dat hij maar eens naar de opticien moest voor een bril. Wij uiteraard volmondig daarmee accoord gegaan!

We drinken er eentje op, want vanaf vrijdag ook maar niet meer aan de alcohol, vanwege het plasje wat ook ingeleverd moet worden.

We kregen alle formulieren mee en moeten dat zelf morgen nog even met de koerier meesturen.

Kortom, goede berichten....

Nu weer verder met wachten. Daar zijn we net als iedereen hier inmiddels heel goed in geworden!

:drink: :drink:

Anne en Fred

Lekker!!! Ben zo blij dat de medicals goed gingen  :up: :up:

Nu maar weer wachten... (en alvast uitzoeken, opruimen, verkopen, weggooien etc)

Groetjes,
Lela

Back