16 september is de dag!.....

Te gek zeg dat de medicals goed zijn! Zou ook raar zijn als je wel mag auto rijden.
Hebben jullie nog trucjes uit de kast moeten halen met het op lezen.
En een alcoholvrij plasje is ook zo gepiept.
Succes met de laatste loodjes :up:

Erna

@Erna; Over de trucjes moeten we het maar niet hebben.  :wink: Je weet maar nooit wie er meelezen!
Het was wel even een spannend moment toen Fred voor dat letterbord stond. De afstand was toch wel erg groot!

Gelukkig was de panel dokter trouwens heel erg aardig, want wij waren natuurlijk wel enorm zenuwachtig en zagen ergens ook wel onze droom uiteenspatten, dat is gelukkig niet gebeurd. (wel even afwachten wat Oz van de resulaten vind natuurlijk) En aan de andere kant functioneert Fred ook prima, en zal als het goed is nog heel lang (misschien wel nooit!) geen aanspraak hoeven maken op de sociale voorzieningen in Australie.
Alcoholvrij plasje was vooral lastig in de voorbereiding ervan :grin: :grin:
(was vandaag minder goed geweest denk ik, gister toch wel een klein feestje gevierd dat het zo goed afgelopen is!)

Even een update:

Het afgelopen weekend zijn we bezig geweest om onze spullen in te pakken. Wat daar nog van over is dan want we hebben eigenlijk bijna niets meer. We hadden namelijk voor we elkaar kenden een huis met bij elkaar geraapte spulletjes, erg gezellig maar geen lijn in te ontdekken wat uiteraard nog erger werd toen we gingen samenwonen. Dus toen we 2 jaar geleden besloten te gaan emigreren was de keuze om niet  te veel mee te nemen zo gemaakt.

Maar nu is het dus zover dat we echt zijn gaan inpakken en we hebben onszelf beperkt tot 10 dozen. En daarvan zijn er dus 2 met cd's en dvd's en 2 met boeken (studieboeken en nalsagwerken en nog wat leesboeken) En de rest is dus voor persoonlijke spulletjes en foto's. Wat een ontzettend gedoe zeg!

We wonen nu namelijk sinds een jaar in het huis van een vriend van ons die in Indonesie zit en die komt dus deze week terug dus we gaan nog 6 weken naar een ander huis. Bij de verhuizing hierheen vonden we dat we al heel veel wag hadden gedaan maar waar al die spullen nu toch weer vandaan komen????
Naar het volgende adres wil ik echt niet te veel meer meenemen (want gemeubileerd). Dus nu moet alles echt uitgezocht worden voor de opslag.

Het huilen staat me al het hele weekend en vandaag nader dan het lachen. Dit is wel een behoorlijke confrontatie. September leek elke keer nog heeeeel ver weg maar is nu ineens heeeeel dicht bij!
We waren er gister allebei een beetje beduusd van wat het met ons deed om weer een berg spullen weg te geven, gooien, verkopen.
En de bezoekjes naar ouders en vrienden krijgen ook steeds een beetje een andere lading. Ik besef me nu toch wel heel erg dat ik straks niet even meer 'een bakkie' met ze kan doen.
Hoort er allemaal bij, dat weet ik wel maar die knoop zit nu toch echt wel in mijn maag.

Zo dat moest er even uit!

Anne :cry:

Hoi Anne,

Ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor dat gevoel. natuurlijk wil je het graag, maar je laat ook mensen achter die je lief zijn.

toen wij een paar weekjes geleden te horen kregen dat ze interesse hebben voor mijn man en ik dat had vertelt aan wat goede collega's, die zeiden dat ik niet weg mocht omdat ze me gaan missen, dacht ik 's avonds ook in bed van wat doe ik. maar ach je kan in ieder geval nooit zeggen van had ik maar. en iedereen zegt ook van wat goed dat je het aandurft.

nou veel succes nog met alles.

lisette

E676 visum is binnen!! We kunnen nu dus in elk geval de 16e sept. vertrekken.  :up:

Verder al onze spullen in 10 dozen gepropt en afgelopen weekend bij mijn vader opgeslagen. Sinds dinsdag wonen we in ons tijdelijke huis. Het voelt nog een beetje als een hotel, maar dat zal nog wel over gaan denk ik.

De kat is  ook verhuisd, die heeft het goed naar z'n zin, maar het was wel erg moeilijk om hem weg te brengen.

Vandaag mijn laatste werkdag!!!
Heerlijk! :cool:

Groeten
Anne

Goed zo!!! Lekker dat het visum er is, tickets geboekt, spullen uitgezocht... jullie kunnen gaan!!!!

Oh joh, ik herken je gevoel zo goed, het komt nu ineens heeeeeeeel dichtbij en nu komt het gevoel "Waar zijn we toch aan begonnen!" Tenminste, dat voel ik zeker wel hoor (af en toe dan).

Ook lekker dat je nog een aantal weken hebt waarin je niet meer hoeft te werken maar alle aandacht kan geven het aanstaande vertrek...

In ieder geval gaan we wel een bakkie doen hoor, straks in Brisbane  :up:

Groetjes,
Lela

Super dat de visums er zijn.
Succes met je laatste werkdag of was dat gisteren, heb je wel lekker de tijd om nog leuke dingen te doen met je geliefden.

Erna

Ow!! Wat gaan er de laatste tijd al weer veel mensen weg! Ook jullie veel succes die laatste dagen! Goeie vlucht alvast en veel plezier!

Hoiii,

Wij gaan ook de 16de misschien zien we jullie nog in het vliegtuig :smile: Alvast veel succes en plezier met vliegen.

Liefs Eutrice

Jaaaaaaaa, tis nu echt heel dichtbij. De verschillende emoties en hormonen zullen nu wel door jullie lichaam stormen. Afscheid nemen is altijd het moeilijkste, succes!!!

Sterkte met de laatste zware loodjes.
En daarna op naar jullie nieuwe leven aan de andere kant.
Heel veel succes !!!

Groetjes van fysio nog zonder assessment.

:plane: have a nice flight en geniet van alles.. en ook veel succes met afscheid nemen..

grtjs,
John en Cathelijn

Na enige tijd afwezig te zijn geweest even een update! We zijn op 16 september (ja, dat is even geleden al!!!) naar Brisbane gevlogen. Daar nog een keer examen gedaan voor de fysiotherapie registratie, en gelukkig nu wel gewoon gehaald!
Vanaf daar een geweldige toyota landcruiser troopcarrier gekocht en daarmee de afgelopen maanden door Australie getrokken.

Op 16 januari kregen we dan eindelijk ook de pre grand letter! klein feestje gevierd met z'n tweeen. (lees: erg dronken geworden met een 4 liter pak wijn!!) En nu vliegen we morgen naar Auckland voor de laatste loodjes. Heel veel zin om te gaan maar ik geloof het pas echt al we weer terug zijn in Aus. met sticker.....

We weten nog steeds niet waar we willen gaan wonen. Hebben al zoveel mooie plekkern gezien onderweg dat de keuze soms nog wel moeilijker wordt. we gaan eerst richting Darwin om vanaf daar naar familie te vliegen die vakantie vieren op bali (ook weer heel vervelend voor ons  :wink:)En vanaf daar naar Perth om daar in elk geval een paar maanden te gaan werken. Het reis budget is tegen die tijd ook wel wat geslonken en moet weer worden aangevuld.

Tot zover uit een zonnig Adelaide.

Groeten
Anne

Back