457 YES maar wat nu

dankjewel Katja voor je antwoord. Ik ga maar eens een mooie mail sturen naar de werkgever om wat duidelijkheid te vragen. Mijn man is timmerman en ik mag toch hopen dat hij niet voor het minimum salaris komt te staan want dat is niet te doen. Hij krijgt namelijk ook een leidinggevende functie dus daar mag ook het een en ander tegenover staan. Ik hou je op de hoogte bedankt nogmaals

was ik weer :) Nou heb de werkgever net een mailtje gestuurd met een aantal vragen dus hopelijk snel wat duidelijkheid. ook over de visa kosten aangezien hij zei dat hij de procedure meteen ging opstarten kan ik er niet uithalen of wij dit nu moeten betalen of dat hij dat doet. Ik lees hier ook veel over sklills assessments test wat houd dit precies in en moet mijn man dit ook doen? Ik ben vandaag ook bezig geweest met scholen en vooral school fees en gelukkig zijn deze de helft minder duur dan in Sydney maar nog 333 AUD per maand voor 2 kids. Ik hoop snel een mail terug te krijgen want onzekerheid is toch ook niks

Ze zijn soms wat langzaaaaam in OZ. Dus ik hoop ook dat je snel duidelijkheid krijgt, zeker een salaris lijkt me redelijk elementair :D Maar een cursus Zen Boeddhisme zou eigenlijk bij een visum procedure inbegrepen moeten zijn :p

HAHAHA idd een zen curcus ! alsof een verhuizing naar OZ al niet genoeg spanning oplevert, houden ze je nog extra lang in spanning. Het bedrijf heeft al vaker 457 visums gegeven dus voor hun zo klaar als een klontje maar voor ons een niet allerdaags klusje zeg maar :)

Verwacht geen antwoord tot tenminste dinsdag, het is hier nu holidays (Goede Vrijdag is vrijwel alles dicht)

Daar had ik idd al rekening mee gehouden . Volgende week weer een nieuwe week en hopelijk met een duidelijk antwoord .

klinkt goed haha maar hier heb ik weinig stress in het normale leven. Als je immi erbuiten houdt natuurlijk. Het is nog steeds jezelf knijpen hier hoor. Zo geweldig mooi en relaxed. Elke dag genieten.

ik meld me aan voor die cursus @afterbang ;)
ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen @Dutchies maar helaas kan het allemaal wel wat lang duren :rolleyes:zo gaat het hier nu eenmaal

Haha ik meld me ook aan ! Ja dat hoop ik ook dan kan ik weer wachten en stressen met andere dingen die op me af gaan komen . Ondertussen ben ik maar wat offertes aan het opvragen voor containers voor onze spullen. Kunnen jullie mij iets zeggen over apparatuur met een stekker ? Meenemen of niet? Voor tv etc maakt het me niet veel uit maar mijn man heeft een garage vol gereedschap en dat is niet zo weer aangeschaft daar ligt nogal een voormogen zeg maar. Ik ben ook in de scholen gedoken voor de kindjes die zitten er genoeg in onze omgeving . Als jullie nog tips hebben hoor ik het maar al te graag . Nogmaals bedankt voor jullie berichtjes

Meenemen die hap.
Nederlandse stekkerdozen meenemen en daar 1 OZ stekker aan (laten) zetten.
Gereedschap GOED schoonmaken.

Achteraf gezien (eerste keer) hadden we veel meer willen meenemen. Zolang het in de container past... 2de keer zat de container gewoon echt vol. Het gaat niet alleen om stekkers, , maar alles. Het is natuurlijk wel een mooi moment om oude zooi weg te gooien die je niet echt meer nodig hebt of zaken los te laten waar je uit <reden> nog aan vast houdt maar misschien niet meer nodig is. Maar buiten dat als je twijfelt: gewoon meenemen. Twijfel je of het in de container past? Dan kan je eventueel een deel apart zetten en aan verhuizer vragen "als het nog past, dit dan ook".

Wij hadden achteraf de eerste keer toch wel paar keer, shit hadden we dit nog maar.

Wij hebben hier stuk of 10 verloopstekkers rondslingeren en NL contactdozen. Kan er niks om geven om de stekker te vervangen. Als apparaat kappot is, komt er eel AU stekker. Dat verloop merk je eel door de jaren heen.

Wij hebben hier stuk of 10 verloopstekkers rondslingeren en NL contactdozen. Kan er niks om geven om de stekker te vervangen. Als apparaat kappot is, komt er eel AU stekker. Dat verloop merk je eel door de jaren heen.
Hier ook, gewoon een paar stekkerdozen en een aantal verloopstukken ($10 bij de Kmart). Daar kun je het prima mee redden. Wij hebben trouwens wel de TV vervangen. We hadden problemen om de zenders te ontvangen.

Hoi hoi allemaal
Even een update vanuit het nog koude Nederland :) de kogel is door de kerk we gaan naar Perth !! Contract is getekend alles is de deur uit mijn man moet alleen 21 mei zijn ielts test halen maar dat komt goed ! Pff wat tijd van onzekerheid maar nu is het er doorheen nu zijn we natuurlijk druk met het aanvragen van offertes voor de zeecontainer wat een verschil in prijzen zeg. Mijn man zal vooruit gaan waarschijnlijk in juni al en ik met onze kindjes eind augustus Natuurlijk ook al lekker gekeken naar de huizen en wat een prachtige en betaalbare plaatsjes staan erbij. We cant wait!!

Dankjewel !! En dankjewel voor de tip ga ik zeker doen. Bij 1 offerte kosten het in australie 2500 euro extra omdat ze zeggen dat de douane daar de container moeten controleren dus inpakken en weer uitpakken . Leuk voor 2500 euro zucht ..
Dat kan gebeuren, maar is niet gegarandeerd. Als de paklijst goed is gedaan en er geen twijfelachtige objecten tussen zitten, dan kan het er zo doorheen komen. En al is het 7 jaar geleden, mijn douanekosten waren lang zo hoog niet (en ze hebben wel eea gecontroleerd) Klinkt alsof dat bedrijf een voordeeltje probeert te halen over jouw rug.

Dat kan gebeuren, maar is niet gegarandeerd. Als de paklijst goed is gedaan en er geen twijfelachtige objecten tussen zitten, dan kan het er zo doorheen komen. En al is het 7 jaar geleden, mijn douanekosten waren lang zo hoog niet (en ze hebben wel eea gecontroleerd) Klinkt alsof dat bedrijf een voordeeltje probeert te halen over jouw rug.

Dat dacht ik ook. Ik heb zelf in de transport gezeten en veel zeevracht gecoördineerd overal ter wereld dus ik ben redelijk bekend met de regeltjes maar dit had ik nog niet eerder gezien
Ik ga zeker nog verder shoppen Als jullie nog bedrijven kunnen aanbevelen hoor ik het graag. Wij pakken alles zelf in dus we hebben geen verhuisbedrijf nodig

Klinkt goed allemaal daar! Ik neem aan dat je man 6jes moet halen op de IELTS? 2 weken later krijg je de uitslag en dan kan het visum aangevraagd worden. Het zou mooi zijn als het lukt om binnen een maand je visum te krijgen, fingers crossed.

Klinkt goed allemaal daar! Ik neem aan dat je man 6jes moet halen op de IELTS? 2 weken later krijg je de uitslag en dan kan het visum aangevraagd worden. Het zou mooi zijn als het lukt om binnen een maand je visum te krijgen, fingers crossed.

Ja het is spannend allemaal ! Hij moet een 5 halen gemiddeld zei de advocaat ik las idd dat de uitslag 10 dagen duurt. Hij gaat de test in Düsseldorf afleggen aangezien het in Nederland tot juni vol zat .

Back