457 YES maar wat nu

Als jullie nog bedrijven kunnen aanbevelen hoor ik het graag.

Wij hebben informeel gesproken met TOP Movers en Allways Transport op de emigratiebeurs. Verhalen waren redelijk gelijkwaardig, TOP movers had de antwoorden wat meer paraat. Maar dat is maar net wie je in de stand spreekt natuurlijk. Beide kunnen alles doen, of alleen transport. Maar ik neem aan dat Hazeleger, De Haan enz. dat ook allemaal kunnen.
 
5jes? dat klinkt goed. Zorg dat je aangeeft dat je uit Nederland komt, dan proberen ze de mondelinge test zo kort mogelijk op het schrijfgedeelte te doen. Aangezien je van verder weg komt. Daar hielden ze bij mij wel rekening mee. Anders zit je daar uren te wachten op een test van 15 minuten.....
 
5jes? dat klinkt goed. Zorg dat je aangeeft dat je uit Nederland komt, dan proberen ze de mondelinge test zo kort mogelijk op het schrijfgedeelte te doen. Aangezien je van verder weg komt. Daar hielden ze bij mij wel rekening mee. Anders zit je daar uren te wachten op een test van 15 minuten.....


Dankjewel voor de tip ! Ja 5jes ongelooflijk he. Vraag me af waarom dat bij iedereen zo verschillend is ? Wat is daarin de bepalende factor? Ondertussen zijn we druk bezig met de voorbereidingen al kunnen we nog niks concreets afspreken omdat we willen wachten totdat de visums in handen zijn . Mijn man vertrekt in iedegeval eerder .
 
Wij hebben informeel gesproken met TOP Movers en Allways Transport op de emigratiebeurs. Verhalen waren redelijk gelijkwaardig, TOP movers had de antwoorden wat meer paraat. Maar dat is maar net wie je in de stand spreekt natuurlijk. Beide kunnen alles doen, of alleen transport. Maar ik neem aan dat Hazeleger, De Haan enz. dat ook allemaal kunnen.

Ik ga ze gelijk mailen kijken wat daaruit komt. Ik heb ook wat lijntjes uitgezet naar mijn vroegere werk contacten kijken wat daaruit komt. We moeten toch wachten totdat het visum binnen is dan kunnen we een datum gaan plannen.
 
Dankjewel voor de tip ! Ja 5jes ongelooflijk he. Vraag me af waarom dat bij iedereen zo verschillend is ? Wat is daarin de bepalende factor? Ondertussen zijn we druk bezig met de voorbereidingen al kunnen we nog niks concreets afspreken omdat we willen wachten totdat de visums in handen zijn . Mijn man vertrekt in iedegeval eerder .


Volgens mij is dat afhankelijk van het visum. Ik kan me herinneren dat Max ook gemiddeld een 5.5 of 6 moest hebben. Ze hebben die eis bijgesteld naar een 5 volgens mij vorig jaar. Ik had maar gemiddeld een 4.5 nodig als "aanhangsel"
Maar voor ons permanente visum moet max eigenlijk per onderdeel een 7 halen, dat geeft genoeg punten. Zijn het 6en dan wordt het een permanent visum state sponsorship. Nu is het schrijven steeds net niet voldoende helaas. Dus binnenkort maar weer een keer proberen.
 
Volgens mij is dat afhankelijk van het visum. Ik kan me herinneren dat Max ook gemiddeld een 5.5 of 6 moest hebben. Ze hebben die eis bijgesteld naar een 5 volgens mij vorig jaar. Ik had maar gemiddeld een 4.5 nodig als "aanhangsel"
Maar voor ons permanente visum moet max eigenlijk per onderdeel een 7 halen, dat geeft genoeg punten. Zijn het 6en dan wordt het een permanent visum state sponsorship. Nu is het schrijven steeds net niet voldoende helaas. Dus binnenkort maar weer een keer proberen.

Ahaa dankjewel was er benieuwd na hoe dat zat. Maar als we naar 2 jaar een permanent visum aanvragen moet er dan opnieuw een ielts test gedaan worden ?
 
Nee tegenwoordig is de IELTS test 3 jaar geldig. Weet wel dat je 2 jaar bij je sponsor moet blijven voordat je PR aan kunt vragen. Dus vooral niet switchen!
 
Nee tegenwoordig is de IELTS test 3 jaar geldig. Weet wel dat je 2 jaar bij je sponsor moet blijven voordat je PR aan kunt vragen. Dus vooral niet switchen!

Hoi Katja

Nee dat was niet de bedoeling. We hebben ook in het contract opgenomen dat als de werkverhoudingen naar elkaar tevreden zijn dat de baas van mijn man ook deze procedure betaald Wij gaan ervan uit en hopen natuurlijk dat hij naar de 4 jaar nog graag voor hem wilt blijven werken.
 
Ik had nog een vraagje aan jullie Hoe werkt het precies met het aanvragen van een creditcard in OZ? Ik heb erzelf een hoop over gelezen maar ik hoor ook graag persoonlijke meningen en ervaringen.
 
CC gaat via de bank. Ik heb nog een visa uit nederland, maar hier gaat alles via de bank, dus je hebt een visacard van bijvoorbeel de NAB. Wij zitten bij CBA dan krijg je automatisch bij aanvraag een mastercard. Maar dus niet de onafhankelijke versie voor zover ik weet :rolleyes:
 
Hoi Katja

Nee dat was niet de bedoeling. We hebben ook in het contract opgenomen dat als de werkverhoudingen naar elkaar tevreden zijn dat de baas van mijn man ook deze procedure betaald Wij gaan ervan uit en hopen natuurlijk dat hij naar de 4 jaar nog graag voor hem wilt blijven werken.


Zeker proberen want het visaproces wil je zo snel mogelijk uit.....na 2 jaar PR en dan kun je nog zien wat je doet!
 
CC gaat via de bank. Ik heb nog een visa uit nederland, maar hier gaat alles via de bank, dus je hebt een visacard van bijvoorbeel de NAB. Wij zitten bij CBA dan krijg je automatisch bij aanvraag een mastercard. Maar dus niet de onafhankelijke versie voor zover ik weet :rolleyes:

Dat zijn debit-cards :)

Maar inderdaad van Visa of MasterCard en net als een CC hebben ze een 16-cijferig nummer op de voorkant e.d. en kun je dus gewoon online mee betalen. Het gaat (vrijwel) meteen van je bankrekening af. Dus niet 1x per maand een afboeking ofzo.

Credit Cards kun je ook via de bank regelen. Ik had in NL een MasterCard via de Rabo, maar toen die verlopen was, geen nieuwe aangevraagd. Red het prima met mijn debit card.
 
Dat zijn debit-cards :)

Maar inderdaad van Visa of MasterCard en net als een CC hebben ze een 16-cijferig nummer op de voorkant e.d. en kun je dus gewoon online mee betalen. Het gaat (vrijwel) meteen van je bankrekening af. Dus niet 1x per maand een afboeking ofzo.

Credit Cards kun je ook via de bank regelen. Ik had in NL een MasterCard via de Rabo, maar toen die verlopen was, geen nieuwe aangevraagd. Red het prima met mijn debit card.

Ja die van ons is ook bijna verlopen en ik wil geen nieuwe aanvragen hier. Ik heb het idd over een creditcard en geen debitcard. Of moet je daar een aantal maanden eerst voor in OZ hebben gewoond?
 
Wij hebben ook net veel verschillende offerte aangevraagd voor de verhuis. Prijzen varieren idd enorm. Hazeleger komt er voor ons momenteel toch als beste uit. (En we pakken ook zelf in)
 
Wij hebben ook net veel verschillende offerte aangevraagd voor de verhuis. Prijzen varieren idd enorm. Hazeleger komt er voor ons momenteel toch als beste uit. (En we pakken ook zelf in)

Dankjewel voor je tip. Ik ga gelijk een offerte opvragen. Hebben jullie ook een 20ft container?
 
Yep, de Hazeleger tip had ik ook gekregen van een andere Xpditer. Dus alle credits en dank je welletjes mogen naar: @FritsC
Heb effe zijn post daarover gekopieerd, hier komt die:

"We hebben gisteren een offerte van Hazeleger ontvangen. EUR 5200 voor een 20 foot container en het volgende inbegrepen:
Inbegrepen:
1. Levering van dozen en pakmateriaal.
2. Demonteren en verpakken van de meubels.
3. Opmaken inventarislijst.
4. Beladen container vanuit normaal woonhuis.
5. Opmaken uitvoerdocumenten.
6. THC Rotterdam.
7. Trucken container.
8. Zeevracht Rotterdam – Sydney.
9. THC Sydney.
10. Inklaring.
11. Aflevering en uitlading van de inboedel, inbreng en plaatsing van meubilair en dozen op betreffende afdeling van de nieuwe woning, met als basis een
normale en bereikbare lossituatie.
12. Inleveren van de lege container.
13. Afvoer van verpakkingsmateriaal.

Niet inbegrepen:

14. Inpakken van de dozen.
15. Tarief is exclusief verzekering.
16. Quarantaine inspectie

Additioneel:
Kosten van douane and Ministry of Agriculture & Fisheries: 540 AUD
Verzekering 1.5% van de waarde van goederen met minimum premie van 100 Euro"

Wij hebben zelfde prijs gekregen, maar dan zonder levering van dozen. (Wel pakmateriaal, maw, bubbelfolie, plaatkarton, voor de grote meubels dus).
Maar de container moet geladen worden in België, vertrekt wel ook in Rotterdam Haven, maar moet all the way to Brisbane, met nog een 100/150 km inlands transport.

Dus goede prijs denk ik dan.

Cheers, Annelies
 
Yep, de Hazeleger tip had ik ook gekregen van een andere Xpditer. Dus alle credits en dank je welletjes mogen naar: @FritsC
Heb effe zijn post daarover gekopieerd, hier komt die:

"We hebben gisteren een offerte van Hazeleger ontvangen. EUR 5200 voor een 20 foot container en het volgende inbegrepen:
Inbegrepen:
1. Levering van dozen en pakmateriaal.
2. Demonteren en verpakken van de meubels.
3. Opmaken inventarislijst.
4. Beladen container vanuit normaal woonhuis.
5. Opmaken uitvoerdocumenten.
6. THC Rotterdam.
7. Trucken container.
8. Zeevracht Rotterdam – Sydney.
9. THC Sydney.
10. Inklaring.
11. Aflevering en uitlading van de inboedel, inbreng en plaatsing van meubilair en dozen op betreffende afdeling van de nieuwe woning, met als basis een
normale en bereikbare lossituatie.
12. Inleveren van de lege container.
13. Afvoer van verpakkingsmateriaal.

Niet inbegrepen:

14. Inpakken van de dozen.
15. Tarief is exclusief verzekering.
16. Quarantaine inspectie

Additioneel:
Kosten van douane and Ministry of Agriculture & Fisheries: 540 AUD
Verzekering 1.5% van de waarde van goederen met minimum premie van 100 Euro"

Wij hebben zelfde prijs gekregen, maar dan zonder levering van dozen. (Wel pakmateriaal, maw, bubbelfolie, plaatkarton, voor de grote meubels dus).
Maar de container moet geladen worden in België, vertrekt wel ook in Rotterdam Haven, maar moet all the way to Brisbane, met nog een 100/150 km inlands transport.

Dus goede prijs denk ik dan.

Cheers, Annelies


Super bedankt voor deze info !! Ik heb ze al gemaild. Word de container niet voor de deur gezet ? Want dat vind ik juist wel erg fijn Wij laden en lossen alles zelf en dozen en inpakspullen hebben we genoeg. Ik zal mijn offerte hier ook neerzetten als ik deze binnen heb. Wanneer verlaten jullie het land?
 
Back
Top