457 YES maar wat nu

Laden is volgens mij inderdaad wel voor je eigen deur hoor. Maar dat zou ook geflikt moeten worden op een aantal uurtjes. Het is niet dat deze een week voor je deur staat. Ik laat het verhuisbedrijf liever de container laden, die hebben daar meer ervaring in en zo krijg je minder verloren ruimte. Wij zoeken deze zomer nog te vertrekken. Hopelijk hebben we deze week definitief antwoord op de verkoop van ons huis. Laat ons hopen!! Afhankelijk van dat resultaat wordt het juli-aug of ten laatste september.

Laden is volgens mij inderdaad wel voor je eigen deur hoor. Maar dat zou ook geflikt moeten worden op een aantal uurtjes. Het is niet dat deze een week voor je deur staat. Ik laat het verhuisbedrijf liever de container laden, die hebben daar meer ervaring in en zo krijg je minder verloren ruimte. Wij zoeken deze zomer nog te vertrekken. Hopelijk hebben we deze week definitief antwoord op de verkoop van ons huis. Laat ons hopen!! Afhankelijk van dat resultaat wordt het juli-aug of ten laatste september.

wat leuk te horen dat jullie ook hopen dezelfde tijd te gaan als wij. Ook wij moeten afwachten of alles binnen deze tijd geregeld word. We zijn al vaak verhuisd ook naar schotland dus het verhuizen en inpakken zijn we gewend

Haha, grappig. Echt wel identiek dan, wij zelfs ooit eens 8x verhuisd op 8 jaar tijd, inclusief 6 maand Spanje.

Haha, grappig. Echt wel identiek dan, wij zelfs ooit eens 8x verhuisd op 8 jaar tijd, inclusief 6 maand Spanje.

Geweldig ik zie een hoop overeenkomsten !! Wat leuk om te lezen. Hoe zijn jullie tot dit besluit gekomen ? Ik zag dat jullie ook kinderen hebben.

Eens je ooit in Australië bent geweest... zal er altijd een deel van je achterblijven.
In '97 een jaar als uitwisselingsstudent in de omgeving van Melbourne gewoond.
En Australië en emigratie dat heeft er binnen ons gezin altijd wel wat ingezeten, maar dan begin je aan een huis, een zaak, kinderen, en dan zit je plots zo vast.
Enkele jaren geleden hebben we dan toch besloten om de sluimerende gedacht van emigratie naar Australië alsnog een kans te geven. En zodoende staan we al op de drempel.
Wij gaan met een 489 visum (ook tijdelijk, 4 jaar visum, met optie op permanent middels 2 jaar wonen en 1 jaar werken in regionaal Queensland)
Kinderen zijn 12 (volgende week) en 10 (volgende maand).
Heb ook een draadje LaStaVaZa Madocke.

Eens je ooit in Australië bent geweest... zal er altijd een deel van je achterblijven.
In '97 een jaar als uitwisselingsstudent in de omgeving van Melbourne gewoond.
En Australië en emigratie dat heeft er binnen ons gezin altijd wel wat ingezeten, maar dan begin je aan een huis, een zaak, kinderen, en dan zit je plots zo vast.
Enkele jaren geleden hebben we dan toch besloten om de sluimerende gedacht van emigratie naar Australië alsnog een kans te geven. En zodoende staan we al op de drempel.
Wij gaan met een 489 visum (ook tijdelijk, 4 jaar visum, met optie op permanent middels 2 jaar wonen en 1 jaar werken in regionaal Queensland)
Kinderen zijn 12 (volgende week) en 10 (volgende maand).
Heb ook een draadje LaStaVaZa Madocke.

Ik begrijp jullie volkomen ! Wij zijn Nederland al een tijd omgroeit dat merkte we al toen we terug kwamen uit Schotland. Wij gaan nu de hele andere kant op daar waar we eigenlijk ons hart verloren hadden dat was in Amerika. Maar daar is gewoon weg niet binnen te komen. Nu kwam deze kans eigenlijk heel plotseling om de hoek maar met enorm veel enthousiastme ontvangen Wat wij mooi vinden in australie in het gezinsleven dat erg in het middelpunt staat dat wat in Schotland ook erg is. Dan erbij is deze baan die mijn man heeft aangeboden ook echt een droombaan

Wij vertrekken zelf in Juli. De container wordt in de tweede week van Juni geladen.
Ik heb begrepen dat er elke dinsdag een schip vertrekt, en dat de container daarvoor dan de donderdag ervoor bij de haven moeten zijn.
Totale vaartijd ongeveer 6 weken waarna het verdwijnt in het zwarte gat van de customs. Geen idee hoe lang dat duurt, maar ik ga even uit van een week of 3.

Wij vertrekken zelf in Juli. De container wordt in de tweede week van Juni geladen.
Ik heb begrepen dat er elke dinsdag een schip vertrekt, en dat de container daarvoor dan de donderdag ervoor bij de haven moeten zijn.
Totale vaartijd ongeveer 6 weken waarna het verdwijnt in het zwarte gat van de customs. Geen idee hoe lang dat duurt, maar ik ga even uit van een week of 3.

Wouw we kiezen allemaal dezelfde periode uit wat grappig ! Door wie laten jullie alles verschepen ? En wat is jullie eindbestemming? Heerlijk om al jullie ervaringen en verhalen te horen ! Wij moeten wachten op de ieltstest die zal op 21 mei afgenomen worden en dan kan de aanvraag weg . De verwachte tijd voordat het visum is is tussen de 8 en 16 weken . Dat geeft ons mooi de tijd om ons goed voortebereiden

Wouw we kiezen allemaal dezelfde periode uit wat grappig ! Door wie laten jullie alles verschepen ? En wat is jullie eindbestemming? Heerlijk om al jullie ervaringen en verhalen te horen ! Wij moeten wachten op de ieltstest die zal op 21 mei afgenomen worden en dan kan de aanvraag weg . De verwachte tijd voordat het visum is is tussen de 8 en 16 weken . Dat geeft ons mooi de tijd om ons goed voortebereiden

Ik moet maar snel mijn vlucht boeken anders zit-ie vol met andere emigraten :D:up:
Wij laten alles door Hazeleger verhuizen.
De bestemming is Sydney, maar dat is vooral ingegeven door mijn werk dat in de bancaire sector is. Liever gaan we meer richting Brissie, maar dat moet nog even wachten. Binnen Sydney denken we aan Mt Coolah / Hornsby, maar dat is not vloeibaar.

Ik moet maar snel mijn vlucht boeken anders zit-ie vol met andere emigraten :D:up:
Wij laten alles door Hazeleger verhuizen.
De bestemming is Sydney, maar dat is vooral ingegeven door mijn werk dat in de bancaire sector is. Liever gaan we meer richting Brissie, maar dat moet nog even wachten. Binnen Sydney denken we aan Mt Coolah / Hornsby, maar dat is not vloeibaar.

Haha idd het vliegtuig zit al vol geweldig toch. Wat een spannende tijden voor iedereen zeg. Hoe hebben jullie naasten allemaal gereageerd op jullie vertrek ? Dit is toch wel het moeilijkste vind ik

Grappig... Ook wij vertrekken in juli. ;-) Met een ietwat strakke planning van drie dagen tussen container voor de deur (Atlas) en vlucht. :D

Wij blijven "iets" dichter bij NL: Adelaide.

a. 15,888 km - Distance from Utrecht to Adelaide
b. 16,631 - km Distance from Utrecht to Sydney

Sydney is dus 4.68% verder weg dan Adelaide.

Goed om te weten :D

(en aangezien ik geen rekenwonder ben gaat (ik vermoed slatsr) me natuurlijk verbeteren :p

Ach dat is maar een klein stukje Ik had een vraagje voor diegene die al hun plekje gevonden hebben in OZ. Hoe hebben jullie de overbrugging geregeld toen jullie aankwamen ? Hebben jullie vanuit Nederland al een tijdelijk huis geregeld of hotel ? Wij zijn nu een beetje aan het rond kijken maar hotel en Cabin prijzen liegen er niet om voor 4 personen. Misschien hebben jullie wat advies voor ons ?

Wij hadden mazzel en hebben 10 weken in de Granny flat van mijn peettante gewoond. Was vooral erg fijn om een vraagbaak te hebben.

Granny flat op gumtree gevonden. Uiteindelijk niet heengegaan omdat we bij de geweldige Perth promotor Sacha zijn gebleven :) Adresje van Grannyflat heb ik wellicht nog wel. Was SOR en leken erg vriendelijke mensen.

Back