A day at Camp Mountain (bekijken op eigen risico)

Deze jongen (of jonge dame) houdt onze Bush Turkey populatie mooi laag.

Lace Monitor in onze achtertuin:

DSC_4641.JPG
 
Ben ze in Adelaide zelf nooit tegen gekomen, maar weet dat Kangaroo Island een goede populatie heeft van deze dieren. Heb er daar toen aardig wat gezien en dat is voor jullie maar 3 keer vallen over een tijdje!
 
Wow! Cool zeg Joep.
Weer een bevestiging dat ik met de regio Brissie goed zit. Die mooie beesten zou ik wel willen tegen komen.ja okee, beetje afstand tussen mij en dat beest mag
 
Die carpet snake Joep...

En toen???? , ben je uit de boom gedonderd :grin:

zijn die lizards niet giftig?...
Of zijn dat alleen die hele grote jongens van 3 meter?.

Jack :evil:
 
Wow! Cool zeg Joep.
Weer een bevestiging dat ik met de regio Brissie goed zit. Die mooie beesten zou ik wel willen tegen komen.ja okee, beetje afstand tussen mij en dat beest mag


Ook zonder al dat wildlife zit je met de Brissie goed hoor!
cool.gif



Die carpet snake Joep...

En toen???? , ben je uit de boom gedonderd :grin:

zijn die lizards niet giftig?...
Of zijn dat alleen die hele grote jongens van 3 meter?.

Jack :evil:

Jack, nee, ik ben er niet uitgedonderd, maar voorzichtig uitgekropen. (Nadat ik nog wel even een reuze mango had gegrepen)

Die lace monitor schijnt inderdaad giftig te zijn. Als ze bang zijn rennen ze een boom in, zoals in de foto.
 
wildlife of Australia is great....
isn't it.

I like it.

Jack :evil:

ps; we roepen om meer foto's ......met verhaal :up:
 
Wat een geweldige foto's zijn dat Joep! Nice shoots. Van sommige zie je ze liever niet in close-up...maar toch.
De lizards en birds vindt ik echt heel leuk en mooi ( die gekleurde kleine is vet! ), maar de bugs en spinnen.... een woord : IEUW!! :shock:

Het zal wel een lawaai geven al die beesten, je wordt s'nachts wakker van rond spollende possums en s'morgens zeker vanaf 5 uur een herrie van alle ontwakende vogels, of niet?
 
Het zal wel een lawaai geven al die beesten, je wordt s'nachts wakker van rond spollende possums en s'morgens zeker vanaf 5 uur een herrie van alle ontwakende vogels, of niet?

yep! Kookaburra's buiten en twee kleine ratjes binnen :)
 
Wat een geweldige foto's zijn dat Joep! Nice shoots. Van sommige zie je ze liever niet in close-up...maar toch.

IEK!! Helemaal mee eens! SUper foto's maare.. mij niet gezien hier, zo dichtbij. Vooral bij die slangen en die spinnen (redback en huntsman)
 
:up: Prachtige foto's Joep :up:

Kan uren naar zo'n foto's kijken.
Do you have more ???...........


Cheers,

Jack :evil:
 
Prachtige foto's!
Ik ben dol op reptielen maar ben ook minder gecharmeerd van spinnen. Maar ik hoop door ze goed te bekijken wat minder eng te gaan vinden omdat je ze als het ware een beetje leert 'kennen'.
 
Die walvis is absoluut een plaatje....ook zelf "geschoten"?.
Wat is een Land Mullet?...lijkt veel op een slang met pootjes.
Zijn dat geen skinken.

Heb je er meer ...dan zie ik ze graag :up:

Thanks,

Jack :evil:
 
Die walvis is absoluut een plaatje....ook zelf "geschoten"?.
Wat is een Land Mullet?...lijkt veel op een slang met pootjes.
Zijn dat geen skinken.

Heb je er meer ...dan zie ik ze graag :up:

Thanks,

Jack :evil:


Yep, die walvis ook zelf gedaan! ;)

Hier nog speciaal eentje voor jou Jack, vanavond gemaakt. Ik weet niet precies wat ze aan het doen zijn, maar het valt me wel op dat ze beiden een enorme
smiley.gif
op hun gezicht hebben.

DSC_4690.JPG



Verder heb ik nog duizenden foto's op mijn pc, dus dan zal je even langs moeten komen. (bij Alice Springs linksaf dus)

Cheers!

EDIT: Ja, een land mullet is een grote skink (ongeveer 50cm)

 
Prachtige foto's!
Ik ben dol op reptielen maar ben ook minder gecharmeerd van spinnen. Maar ik hoop door ze goed te bekijken wat minder eng te gaan vinden omdat je ze als het ware een beetje leert 'kennen'.

Thanks Bloemetjes!

Die spinnetjes ga je vanzelf leren kennen. Vooral als je in bed kruipt en er zit er eentje zo groot als je hand op het plafond.
evil.gif
 
Dat hebben we al eens meegemaakt in Namibië. Een spin zo groot als mijn hand zat op de muur in onze kamer. Weggehaald en buiten gezet. Om stroom te sparen ging daar een uur later het licht uit voor de hele nacht. Lekker slapen als je net zoiets gezien hebt!
 
Wat zitten er fantastische foto's tussen! Vind de foto van de innie minnie froggie tegen het raam geweldig!!! De kleuren zijn fantastisch en zijn pose... cute!!!

Gelukkig heb ik geen angst voor spinnen en slangen of dergelijke beestjes, zal in Oz alleen de hond in de gaten moeten houden, die ziet nl. spinnen als speelgoed :eek:
 
Back
Top