A&G

stupid.gif

(no offence)

Werkelijk? Zou het zo snel kunnen gaan? Daar had ik niet op gerekend. Het zou dus kunnen zijn dat we voor we in ZA zitten een visum voor AUS hebben. Briljant. We gaan wel naar ZA. We hebben daar al werk en A kan thuis werken, voor een heel goed salaris. Dat is echt luxe! En dan na 1 jr ZA door naar Brisbane!
Ik merk wel in dit soort weken, eigenlijk in het hele proces: (tijdelijk) emigreren is niet voor mietjes! En je moet het echt graag willen en wel wat tegenslag (en plotselinge voorspoed) en veel onzekerheid kunnen incasseren gezien alle verhalen hier!

Vandaag medische keuring gehad. Wat een geldklopperij. Ik zie hier wel een businessmodel in. Stickie in de urine, wat vragen stellen, bloeddruk meten, hart luisteren en even de klieren voelen en hoppa 437,50 euro aftikken. Snel verdiend.

Lang! 8:40 melden en 12:30 klaar. Het was druk in het prinsengrachtziekenhuis. Bovendien lopen drie kinderen niet zo snel en moest ik 2 rontgenfotos. Best lastig als je van ver moet komen.

Amai! Bijna vier uur? Dat is precies echt geen pretje.
Dacht dat het wel rap gefixt zou zijn. Kan je tussendoor iets eten en drinken, want ik zou al 7 keer zijn omgekomen van de honger in die tijd! En dan met kinderen! Die willen toch ook wat!

Ja, je begint bij de huisarts voor urine allen en onderzoek kids, dan te voet naar het ziekenhuis (10 minuten voor een volwassene ;-). ) daar bloed afnemen en x-ray voor de volwassenen. Vervolgens te voet naar de huisarts voor de medical check van de volwassenen. T ziekenhuis was erg traag. Maar dus genoeg tijd om te eten in de wachtkamers. Wij hadden wat meegenomen. En na die tijd lekker een patatje gehad!

Wij waren in Antwerpen, als ik het me goed herinner een halfuurtje bij de foto's en daarna voor vier personen een uurtje bij de arts. Looptijd <10 minuten met kinderen ;). Kosten waren ook minder. Maar netto maakt het qua tijd niet uit, want je zit wel bijna 4 uur in de auto...

Ik kon in Amsterdam binnen twee dagen terecht, dat was dan wel weer prima.
Ben benieuwd wat de kosten in Brussel zijn.

Wij waren op 1 uur en 15 minuten terug buiten en 290 euro armer!
Alles was wel in hetzelfde gebouw. Gewoon in 1 wachtzaal wachten en daar kwamen ze ons roepen voor X ray of onderzoek.

Dat is net zo duur dan denk ik (wij waren met zijn 5-en).
Ik heb trouwens het spouse visum voor Zuid-Afrika binnen. Klein stapeltje invullen, police clearance en medical check.
Binnen 24 uur visum klaar en gratis!
Ik wou dat dat in meer landen zo ging ;-)

Nou, vanochtend was ie er ineens. VISA GRANT! Huh? We zitten inmiddels 3 maanden in Zuid Afrika en hebben het enorm naar onze zin. Nu moeten we dus beslissen of we voor 8 oktober met het hele gezin op vakantie naar Australie gaan om het visum te valideren. Argh! Daar zit ik niet echt op te wachten nu. Ik wil Zuid Afrika verkennen en weet niet eens zeker of we ooit nog wel in Australie gaan wonen...... Zit net hier...
Oftwel: leuk, maar die entry date had wel een jaartje later gemogen! We hebben een beslissing te nemen!

Haha luxe probleem! Mits geld het toe laat, lekker op vakantie gaan. Heb je nog 4 jaar om te beslissen. Je slaat jezelf voor je kop als je het niet doet en over 3 jaar wil je toch. Daarbij; als je in ZA blijft, heb je nog tijd zat om dat te verkennen :)

Ik zou 'm maar valideren.
Misschien kom je er wel snel achter waarom er zoveel ZA'nen naar OZ vertrekken.
Waarbij ik niet wil aangeven dat ik dat weet, maar er zitten er hier genoeg.

Bart

Goed nieuws!
Ik zou ook het zekere voor het onzekere nemen en valideren.
Euh... Dat visum is zeker niet 'vrij verhandelbaar'?:D

Back