A long way to go the promissed land.......

Mooi he....?!

En dan hier in sydney op Australia Day zijn, mijn eerste keer als temp resident.....toespraak bij het vuurwerk in darling harbour, welkom to all temp/perm residents and citizens in our sunburned country Australia....kreeg echt even kippenvel en een moment van bezinning:

tja, hier sta je dan eindelijk, in je nieuwe thuisland..... :lol:

Yihaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat klinkt idd als een bijzonder moment. Here to stay! Goed man.

<edit: landmiles heeft met deze post zijn laatste visje er bij! Ook een bijzonder moment :roll: >

Sabine, ik begrijp iets niet in je verhaal.

Je vertelt dat je nu 4 jaar op een 457 visum in Oz mag blijven. Normaal gesproken hangt dat af van de werkgever: geen baan meer, dan na 28 dagen het land uit.

Hoe heb jij dat geregeld, of heb ik iets gemist?

Bart

klopt bart.....

ik heb een 457 visum dat gekoppeld is aanhet bedrijf waar ik werk, en is maximaal 4 jaar geldig...tot 2010 dus! Het contract dat ik heb van het bedrijf is dan ook een contract voor 4 jaar.....

Stel dat ik ontslag zou krijgen moet ik inderdaad nog steeds binnen 28 dagen het land uit.....maar laten we de pret niet bederven met details, in mijn paspoort heb ik een label waarin staat dat ie tot 2010 geldig is.....!

Gr. Sab

En by the way, als het goed is binnen een maandje of wat, hopelijk rond de winter hier, mijn permanent res....dan kan me helemaal niets meer gebeuren :evil: :lol: :p :-D

Ah, mij begrijpen! :)

Ik vroeg het maar ff omdat ik zelf ook met die perikelen loop te stoeien.

Mijn probleem met een 457 is, dat ik daarnaast alleen een STNI voor WA of SA aan kan vragen. Omdat het bedrijf in VIC staat, zou dat dus betekenen dat ik dan weer de staat uit moet en mijn baan kwijt ben.

Ik heb het bedrijf nu een beetje onder druk gezet, dat ze maar gelijk een ENS visum aan moeten vragen. Kost iets meer geld, maar geeft mij zekerheid en we hoeven niet alles opnieuw te doen. Bovendien kunnen we net zo gemakkelijk zonder risico van elkaar scheiden.

Bart

oke dan.......

Is het tijd om een gat in de lucht te springen....?

Mailtje van case-officer DIMIA:
...........I am pleased to advise that your 136 application has now reached the pregrant-stage.......

En dan een brief waarin ze vragen waar ik op het moment in australia verblijf en dat ik het land uit moet ALS mijn visum wordt toegekend....

Is het nou goed of niet.........? AAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHH....

Hiya Sabien

Wow, you are going full steam ahead :-D Heb van de week even je website EN foto's bekeken, zo te zien gaat het prima!!

Good on ya!

Groetjes
Syl

p.s. ik dacht eerst even te lezen dat je application the pregnant-stage had bereikt :-D tijd voor een brilletje hier.

He Sabien,

Ik weet niet of het tijd is om een gat in de lucht te springen.... maarre van ons in iedergeval Gefeliciteerd... :up:

Hoop gauw dat alles finalized wordt voor je zodat je hoedan ook permanent kan blijven, zou wel zo fijn zijn niet?

Toitoitoi voor jou,

Gr.Koen  :up:

p.s. ik dacht eerst even te lezen dat je application the pregnant-stage had bereikt :-D tijd voor een brilletje hier.
  :lmao: :lmao:

Hé Sabien, goed zeg, je bent er bijna  :cheer: :cheer:. Eeeuuuh, om misverstanden te voorkomen...met je visum dus hè....... :wink: :wink:

groetjes Miranda  :)

[quote author=Syl link=topic=1929.msg47905#msg47905 date=1139898777]p.s. ik dacht eerst even te lezen dat je application the pregnant-stage had bereikt :-D tijd voor een brilletje hier. [/quote]

Waar het hart vol van is...

Met de aankondiging "I am pleased that..." is het in ieder geval geen slecht bericht! Dender jij nou maar lekker voort, dat visum komt wel, en die vakantie naar Bali of wherever ze je nog naar toe sturen op visum-afhaal-snoepreis komt heus wel!

Hoe bevalt je nieuwe werkplek?!? Grtz l&miles :up:

Jee Sabien
Het blijft hollen bij jou, maar op een positieve manier.
Moet je alweer op vakantie, wat erggggg.
Je 2e sticker in een paar weken, super
:up: :up: :up:

HI Sabien!
Ben je al "op vakantie" geweest? Waar naar toe en hoe ging het verder precies in zijn werk?
Hoe zit het nu met je Skilled visa? En hoe is het met je moeder? Redt ze het allemaal een beetje alleen?

:-D Wat een vragen he? Ben erg nieuwsgierig aangelegd  :)

Groetjes Lin

Ha Lin,

had je ook al gespot op mijn site :-D Hoe ist met jullie, al lekker gesetteld? en met jullie visum?

Ik kreeg dus de pre-grant letter, wat betekent dat ik aan alle eisen voldoe en alleen nog maar het land uithoef...mijn VOG-medicals zijn geldig tot 3 oktober (1 jaar dus), wat inhoudt dat ik VOOR 3 oktober mijn visum moet activeren.

Eind juni ga ik voor 3 weken naar nederland, mams bezoeken. Dan stuur ik mijn paspoort op naar Berlijn en komt de stikker erin...helaas dus geen snoepreisje, mijn baas vroeg of ik wilde uitzoeken of ik het ook kan doen als ik in nederland ben...ja dus. Voorlopig zit ik dus nog gewoon met een 457 visum en de pre-grant letter op zak.

Met moeders gaat het goed, we bellen elke week zeker een uur dus blijven goed van elkaar op de hoogte. Heb een huisje gevonden aan het strand hier, Scarborough beach, en ga over 2 weken verhuizen. Ze is zo nieuwsgierig dat ze nu al wel zou willen komen, ha ha!

Maar goed, ze is aan het aftellen tot eind juni als ik dus naar nederland ga. en naar verwachting komt ze aan het einde van het jaar voor een paar weken hier naar toe, misschien wel met kerst en oud en nieuw....

Over 3 weken heb ik telefoon, heb jullie nummer dus ga ik zeker een keer bellen dat we ff bij kunnen kletsen!!!!1

Gr. Sab

Scarborough, leuk! En aan het strand? Wauw, da's mazzel! Wordt wel eeuwig ramen lappen trouwens :)

Back