Aanmelding uni en studenten visa

mandyvr

New Member
Hallo :smile:,

Vanaf ongeveer 11 juli kan ik me gaan aanmelden bij Deakin University.
Studyworld vertelde mij dat de procedure het volgende is:
- aanmelden universiteit.
- medical en visa aanvraag.

Nu is mijn vraag:
Hoeveel tijd zit er gemiddeld tussen de aanvraag bij de universiteit en het moment waarop ik daadwerkelijk naar Australie kan?
Hoor namelijk veel uiteenlopende verhalen.
Studyworld vertelde mij dat het aanmelden bij de uni ongeveer 4 weken duurt en de visa aanvraag ook.

Zou de visa aanvraag sneller gaan als ik zelf naar de ambassade in Berlijn zou gaan?

Hoop dat mn verhaal en vraag een beetje duidelijk is.
Alvast bedankt!

Groetjes Mandy
 
Hoi Mandy,
Ik denk dat het international office van de Deakin University daar wel goed antwoord op zal weten.
Ik zou ze gewoon eens mailen. Waarschijnlijk heb je dan al vannacht antwoord terug.
Waar ligt die uni en voor hoe lang ga je  :smile:?
groetjes
 
Bedankt voor de tip, ga ze gelijk mailen!

Ik wil naar de Geelong Campus in Waurn Ponds.
Wil mn hele studie daar doen en als alles goed gaat wil ik in Australië blijven wonen.
Mijn vriend is namelijk Australisch en hij woont daar.
 
Ik heb werkelijk geen idee waar Waurn Ponds ligt  :lol: Bij welke groote stad licht het het dichtste bij??

Leuk joh! Wel duuur.... zo'n 40.000 euro voor een 4 jarige opleiding?

Welke opleiding doe je/ga je doen?

Heel veel groetjes en succes
 
Waurn Ponds is 'in' Geelong (vlakbij great ocean road)
Ga Psychologie doen :)
Idd wel duur! Kan het eerste jaar wel gewoon betalen en dan zal ik toch moeten gaan lenen bij de IB haha.

Net application voor een IELTS ingevuld en Deakin gemaild, ben benieuwd!
 
Kun je niet eens kijken naar bijv. scholarships.. e.d. Per 2010 is er dacht ik een nieuwe.. en heb je al eens gekeken hoe het zou zitten als jij via een NL uni/HBO in OZ gaat studeren? Zou dat verschil uitmaken qua kosten?
 
Je kunt kijken op de site van jouw australische uni met welke nederlandse hogescholen en uni's ze samenwerken (of anders mailen met die vraag). Dan kun je je beter inschrijven bij deze nederlandse school, en dan via exchange bij de australische uni studeren. Dit kost je dan alleen het nederlandse collegegeld als ik het goed heb.
Groetjes
 
Ik ga niet naar uni maar wil Tafe gaan doen in Melbourne en bij IDP(studyworld)adviseren ze met 10 weken voor aanvang van de studie.
 
Onderstaand advies komt van een andere site.. misschien kun je er nog wat mee....

Studeren in Australie is voor Nederlandse begrippen erg duur (dan heb ik het echt over bedragen van 20.000-30.000 euro per jaar :S) Het beste kun je een Nederlandse opleiding volgen (HBO of Universiteit) en dan via een uitwisseling een half of heel (of misschien langer) naar Australie gaan.

De meeste opleidingen stellen wel dat je de eerste 60 ECTS binnen moet hebben voor je aan een buitenland-ervaring begint. Voordeel met deze constructie is dat je in aanmerking komt voor uitwonende studiefinanciering (als je daar nog recht op hebt) en een vergoeding (90 euro per maand) voor je OV kaart.

Daarnaast kun je je voor allerlei beurzen aanmelden, al zijn die voor Australia (nog) redelijk schaars. Vanaf 2010 gaat het Duyfkens programma van start en dat zijn de meer reele bedragen. Zelfs via deze methode is het nog prijzig! Dus zelf iets op poten zetten zonder dat 'vanuit' een Nederlandse opleiding te doen is vrijwel onbetaalbaar.
 
Bedankt voor de reacties!

Ik wil echt mn hele studie daar doen dus een exchange is niet echt een optie:)
Toch heel erg bedankt voor de research.
 
Maar volgens mij kun je je hele studie doen hoor als er een exchange contract ligt..
 
Het valt altijd uit te zoeken. Het kan je duizenden euro's schelen.
Mail dus inderdaad gewoon die uni of ze toevallig een exchange contract hebben met een Nederlandse school, en zo ja, neem dan contact op met die Nederlandse school of jij heel de studie in Australië kunt doen door middel van hun contract.
Succes ermee!!
 
Ik ben dit semester begonnen aan La Trobe Uni (Melbourne) en ga hier mn hele bachelor opleiding Psychological Sciences doen... En ondertussen bij mn mannetje wonen  :up:

Ik heb in augustus besloten dat ik naar Melbourne terug zou gaan en in December was alles rond (januari zat ik lekker in t zonnetje!!)

dus wat mij betreft maand of 5, ook via IDP in Den Bosch en naar mij toe waren ze super behulpzaam. Wel je Medicals METEEN achteraan gaan zodra je aangenomen bent en visum aanvraag gestart bent, want zit nogal eens een wachttijd aan vast.. En je rontgen foto's eerst, daarna naar de keuringsarts...

Wat geld betreft kun je via de IB-groep collegegeldkrediet aanvragen tot 7500 euro per jaar, en als je een beetje normale opleiding doet (niet melbourne Uni of tandheelkunde oid) dan kom je daar al heel erg ver mee...

Ik hoop dat ik je vragen heb beantwoord, anders stuur je me maar een berichtje, of we mailen. Geelong is heel mooi, super fijne stranden in ieder geval(over het nachtleven kan ik helaas niks zeggen ik blijf steeds in Melbourne hangen haha), ik heb dr 'schoonfamilie' wonen dus ben dr regelmatig te vinden..

Groetjes, Mitzi xx
 
wow 5 maanden das nog best wel lang haha. hoop dat t bij mij wel sneller gaat..
wat grappig dat je 'schoonfamilie' in geelong woont! waar precies?
mijn vriend woont in geelong, dat verklaard ook mij keuze voor die stad:p
lijkt me leuk om wat meer te weten over hoe je les hebt enzo dus misschien kunnen we mailen?
 
Kan iemand mij vertellen of het VERPLICHT is om studentenvisum BUITEN Australie aan te vragen?
Mag het bv ook als je in Aus bent op toeristenvisum?
 
Volgens mij is dat wel mogelijk.
om het zeker te weten moet je even naar www.immi.gov.au gaan en dan op Finding a Visa klikken.
Als je dan die wizard start, en jouw situatie invult krijg je het visum dat je kan aanvragen.
Ik heb het even geprobeerd, en heb ingevuld dat je in australie bent als je het visum aanvraagt, en dan kom ik uit op een subclass 573 visum.

Zie de info hieronder:
Higher Education Sector (subclass 573) visa
Visa Basics
This visa is for international students applying to study in Australia and whose main course of study is one of the following:
bachelor degree
associate degree
graduate certificate
graduate diploma
masters by coursework.

This visa is also used:
to renew your current student visa
to apply for a family member to join you in Australia.

You must have:
been accepted to study full-time in a registered course at an educational institution in Australia
enough money to pay for travel, tuition and living expenses for yourself, your spouse and your dependent children (whether or not they are accompanying you to Australia) for the duration of your stay in Australia.
More information about eligibility
 
[quote author=clair link=topic=9887.msg135799#msg135799 date=1238501635]
Kan iemand mij vertellen of het VERPLICHT is om studentenvisum BUITEN Australie aan te vragen?
Mag het bv ook als je in Aus bent op toeristenvisum?
[/quote]

UP!

Wil ik ook graag weten!
Wil namelijk in september al naar aus terwijl in december mn studentenvisa pas in gaat..
Kon op de site van de gov niks vinden erover. Anyone?
 
Ik dacht dat ik laatst op de site gelezen had, dat je max 3 maanden van te voren, in het land aanwezig mocht zijn. Als ik me goed heb, had Mitzi dat geschreven. Kijk haar berichten even na.

groetjes  Johan
 
[quote author=Pamandgeorge link=topic=9887.msg135807#msg135807 date=1238518570]
Ik dacht dat ik laatst op de site gelezen had, dat je max 3 maanden van te voren, in het land aanwezig mocht zijn. Als ik me goed heb, had Mitzi dat geschreven. Kijk haar berichten even na.

groetjes  Johan

[/quote]

Klopt. Is net ergens een topic over geweest. Dus Mandy geen probleem voor jou, alleen ff goed naar de datum kijken. Je mag gewoon op je studentenvisum al het land in  :up:
 
Back
Top