Aanvraag permanent visum

Aatje

New Member
Stephan en ik hebben al geruime tijd plannen om voor enige tijd naar Australie te gaan. Ik heb een Australische paspoort en dat maakt het voor mij in ieder geval wat makkelijker en Stephan kan dan via mij ook mee.

Maar nu gaat het allemaal wat sneller. Het bedrijf waar Stephan voor werkt, zit ook in Australie en via personeelszaken Nederland kreeg hij een overzicht met vacatures in Australie. Daar zat er eentje bij in Melbourne die hem toch wel heel erg aansprak. Hij mailde meteen naar Australie voor meer info maar kreeg na 2 weken nog steeds geen bericht terug. Toch maar weer via personeelszaken Nederland en via die weg hebben we nu dan toch contact met personeelszaken in Australie. En wat blijkt, ze hebben nog veel meer mensen nodig dan alleen die ene vacature. De vraag was dan ook meteen: waar wil je werken en wanneer kun je komen.

We hebben aangegeven dan Melbourne of Sydney niet zoveel uit maakt voor ons. En het ziet er naar uit dat we er binnen een half jaar kunnen zitten  :happy:
Vrijdag verwachten we uitsluitsel te krijgen en dan kunnen we alles echt gaan regelen. Wat te doen met ons huis, de verhuizing, woonruimte daar, visum voor Stephan enz. Gelukkig helpt Stephans bedrijf ons met veel dingen en kunnen ze veel informatie geven.
De familie en veel vrienden zijn inmiddels op de hoogte van onze plannen en de reacties waren heel verschillend. Gelukkig waren de meeste heel positief.

Hopelijk goed nieuws voor het weekend!

Groetjes
Stephan & Arina

Nou zeg, dat klinkt allemaal erg positief! Vast en zeker dat er hier mensen groen en geel je post zitten te lezen :)

Veel voorpret!

Irene

[size=15pt]Echt wel!![/size]

Nee hoor geintje! Het is jullie gegund, geweldig dat alles zo heel snel gaat zeg.

Hou je ons op de hoogte?!

Groetjes,
Lela

TOCH WEL ECHTWELGGRRRRRRR

:grin: :lol: :grin: :lol: :grin: :lol: :grin: :lol:

Nee hoor, hartstikke goed!!!

groetjes Miranda  :smile:

(Hoi Lela en Irene  :later: )

We hadden gehoopt vorige week toch wel een berichtje terug te krijgen.....maar dat is dus nog niet gebeurd. We hebben nog een e-mail gestuurd met de vraag of er al wat bekend was maar helaas, ook daar nog geen bericht op  :-(
En tussendoor krijgt Stephan ook nog een groot project op zijn werk die zeker een half jaar gaat duren dus alles schuift daardoor een stuk op.
Maar, we houden de moed er in! Stephan gaat deze week vanaf zijn werk nog even bellen met Australie (vroeg opstaan :wink:) en misschien krijgen we sneller uitsluitsel als hij ze zelf heeft gesproken!

To be continued......

He Arina,

Zo te lezen zitten jullie in dezelfde situatie als wij. Ook ik heb een Australisch paspoort en mijn man lift op een partner visa mee. En ook hij kan voor dezelfde werkgever in Australië aan het werk. Hij is nu aan het uitzoeken op welke manier hij dat wil gaan doen, er zijn namelijk een paar mogelijkheden.
En ook hij ondervond de 'snelheid' van reageren door de Ozzies! Ha, lachen, no worries, she'll be allright! Maar wij als Nederlanders zijn dat niet gewend. Door zelf veel overal bovenop te zitten, krijg op den duur antwoord, maar helaas hebben ze de tijd daar wel. En als je zelf zo graag antwoord wil, is dat wel eens lastig :roll:
Je kunt het beste telefonisch contact zoeken, daar ben je nog het snelste mee klaar.

Wij gaan overigens ook naar Melbourne, richting Box Hill, ik heb daar nog familie zitten, dus nog een extra voordeeltje.
He succes met alles enne we zijn benieuwd!

groetjes van Pauline

We zijn inmiddels een paar weken verder en het enige wat we tot nu toe vanuit Oz bevestigd hebben gekregen is dat ze nu aan het uitzoeken zijn waar Stephan terecht kan. Zucht, schiet niet echt op dus en dat terwijl we eerst zo'n enthousiast mailtje kregen dat ze meerder mensen nodig hebben. We hebben al gebeld en dat heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ze nu wel updates stuurt
Stephan werkt in de IT en zijn bedrijf is niet de enige die mensen nodig heeft dus we gaan maar eens verder kijken. Ondertussen ben ik me ook aan het orienteren wat ik nu eigenlijk ga doen als we daar zijn. Ook niet geheel onbelangrijk! Ik heb een toeristische opleiding gedaan en een aantal jaren werkervaring dus ik verwacht niet al te veel problemen je kunt op veel vacatures pas reageren als je ook in Australie woont. Ik werk bij een touroperator wij werken veel met Australie dus die zal ik sowieso benaderen of ze nog mensen nodig hebben.

Inmiddels hebben we de knoop doorgehakt: we gaan ons huis verkopen en niet verhuren zoals we eerder bedacht hebben. De huurprijs die we moeten vragen om uit de vaste lasten te komen is best hoog zodat we daar moeilijk eeen huurder voor kunnen krijgen en ik ben er niet gerust op wat je dan in huis krijgt!

tot zover weer even een update. Hopelijk hebben we snel uitsluitsel of het kantoor in Australie ons nu wilt!

Wachten duurt lang he? Mijn man heeft ook een mailtje richting Down Under gestuurt of ze voor hem een bewijs willen sturen dat hij daar aan het werk kan, als we komen. Na een herinnering is daar ook nog geen reactie op gekomen. Wel balen, hij wil zijn application opsturen naar Berlijn en dat bewijs is eigenlijk het laatste wat er bij moet. Nou, eigenlijk is het geen moeten, maar we denken dat het zal helpen... :wink:
Maar wel handig dat jij met je werk al contacten kan leggen, ik hoop dat je daar een leuke job mee vindt! Zelf weet ik niet of ik wel in dezelfde werkbranche kan blijven. Ik ben medisch secretaresse en werk momenteel als assistente op een verloskundigen praktijk. Ik weet eigenlijk niet of mijn diploma's daar wel erkend worden. Maar aangezien ik geen hoofdkostwinner ben, is dat ook niet zo erg. Ik zit eraan te denken vrijwilligerswerk te gaan doen of (stiekume droom) toch verder te gaan met schilderen, misschien willen de Ozzies en voormalige hollanders wel werk van mij kopen.... :roll:

Weten jullie al wanneer je vertrekt?
Enne, succes met huizenverkoop, wij zitten er middenin, ook zeer frusterend!
groetjes van Pauline

Hoi Arina

Altijd dat vervelende wachten ,hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben en succes met de verkoop van jullie huis.

Groet Erna

Ik sluit me bij de anderen aan, succes met de verkoop van jullie huis, en hopelijk hebben jullie ook snel positieve nieuws uit Australia.

Groetjes,
Susan

He Aatje,

Veel succes met jullie avontuur.

Wij verblijven sinds 6 oktober 2006 in Australië en wonen sinds 8 januari in Coffs Harbour en ik moet zeggen het niet beantwoorden van telefoon/mail went nog steeds niet. We proberen ons best te doen om ons daar niet te druk om te maken. Het is echter wel lastig.
Weet in ieder geval dat het niet persoonlijk is en dat je niet de enige bent.

groeten Wim

We zijn al weer wat stapjes verder want zondag 11 maart zijn we naar de emigratiebeurs geweest en daar hebben we gesproken met de Australische ambassade uit Berlijn. En wat bleek, we kunnen toch gaan voor een spouse voor Stephan gaan. We dachten dat dit niet kon. We zijn wel al 2 jaar bij elkaar maar we wonen bijna een jaar samen en hebben ook pas sinds december een samenlevingscontract. Wanneer je kunt aantonen dat we minimaal 12 maanden een relatie hebben dan komen we dus in aanmerking. Nu dus alle bewijzen gaan verzamelen en dan kunnen we van de zomer de procedure in werking gaan zetten. Wanneer we dit visum voor Stephan hebben dan kunnen we sowieso heen!  :lol:

Jaja, al een tijdje is het wat stil geweest vanaf deze kant maar er is weer actie!!
Onlangs zijn we met de visumaanvraag voor het spouse visum voor Stephan gestart. Tot nu toe ziet alles er positief uit! Het kost behoorlijk wat verzamelelwerk voor alle bewijzen e.d. en veel geld.
Amsterdm durft gewoon € 17,75 te vragen voor een gecertificeerd kopie van het paspoort, en met eentje waren we er helaas niet......
Van de checklist hebben we inmiddels al meer dan de helft al afgevinkt: Stephan heeft zijn medische keuring al gedaan (en is helemaal gezond), de aanvraag voor het bewijs van goed gedrag is de deur uit en verwachten we binnen week of wat binnen te hebben. We hebben al 1 written statement over onze relatie binnen (nog 1 te gaan) en we hebben al bergen kaarten en foto's en bewijsstukken die we even moeten gaan uitzoeken. En daarna moeten we nog wat documenten laten vertalen want anders gaan die Aussies het niet begrijpen.

Onlangs zijn we ook soort van gestopt met mailen naar Stephans bedrijf in Melbourne. Dat schoot ook echt niet op. Onze vakantie staat nu voor eind oktober gepland: 4 weken Australie. Lekker rondreizen en familie bezoeken en dan gaan we ook de kantoren daar met een bezoek vereren. Dat zou een stuk beter gaan!

To be continued.....

Hoi Aatje!! Dat schiet lekker op zeg!! ik las je eerdere berichten over Stephen en een eventuele baan bij zijn vestiging in Sydney.. Wij zitten in dezelfde situatie.. maar we zijn er inmiddels al achtergekomen dat de aussies niet zo snel zijn als die gekke hollanders.. dus geduld, geduld.. maar Hans heeft de baan en .. nu gaan we voor een 457 visum!! Succes jullie met alles! groetjes, Jane

Back