Aanvraag permanent visum

Woensdag was het dan zover, het verhuisbedrijf kwam langs om alles in te pakken. In eerste instantie ging het niet helemaal goed omdat de verhuizers de kist niet bij zich hadden. Na bellen bleek er iets niet goed te zijn gegaan met de planning maar het is alsnog opgelost en 's middags stond de kist dan toch voor de deur! De verhuizers waren al begonnen met inpakken van al onze spulletjes. We namen naast een bed verder geen meubels of iets dergelijks mee maar alleen kleding, persoonlijke spullen, de computers van Stephan en twee fietsen. Omdat het dus veel losse dingetjes waren zijn ze toch wel even bezig geweest met alles in dozen te stoppen. En ondanks dat de meubels bleven werd ons huis toch best vol met dozen. Hier en daar hebben familie en vrienden nog wat spullen overgenomen of gekregen en de rest gaat naar de kringloopwinkel

We hadden in totaal 7m3 en die staan nu klaar om te verschepen en dan gaat het dus iets van 6 weken duren voor het in Melbourne aankomt. Hopelijk komt alles goed en heel over!
Verder zijn wij nu echt aan het aftellen want volgende week woensdag is de overdracht van het huis en dan laten we ons meteen uitschrijven uit Nederland en dan nog een paar daagjes voor we 6 april op het vliegtuig stappen!

wat een spannende tijd is dit he. ik weet het nog zo goed. zie je er tegenop het afscheid nemen en zo. vond ik heel erg zwaar.

succes met de laatste loodjes en als je er klaar voor bent, kom gezellig langs.

liefs lisette

Ja, de laatste loodjes zijn nu aangebroken. Afgelopen woensdag was de overdracht van het huis; officieel dakloos dus! En we hebben ons meteen laten uitschrijven uit Nederland. Met het bewijs meteen de laatse dingetjes opgezegd zoals zorgverzekering e.d. en nu de laatste twee nachtjes bij mijn ouders want zondag gaan we!!!

Tegen het afscheid zie ik wel een beetje op want volgens mij wordt het een grote jankboel daar op schiphol. Onze ouders, broer en zus en de beste vrienden komen ons uitzwaaien maar dat vind ik ook heel fijn.

Als we aankomen in Melbourne gaan we eerst al het hoognodige regelen en daarna lekker rondreizen. Daar heb ik heel veel zin in. Maar voordat alles gaan we nog naar Maleisië om daar nog wat rond te reizen en niks te doen!

@Lisette: als we er zijn komen we zeker even gezellig langs hoor!

oh wat spannend. morgen gaan jullie weg. heel veel succes met het afscheid nemen, want het is zwaar echt. maar eenmaal in het vliegtuig is de spanning weg. geniet lekker van alles en tot snel.

Een hele goede reis morgen, en succes met het afscheid nemen  :up:

Leuk, jullie vliegen op onze trouwdag, 14 jaar morgen  :grin:

Groetjes,
Jolanda  :up:

Wat heerlijk dat jullie eerst gaan rondreizen in Maleisie. Even lekker bijkomen na alles wat je hebt moeten regelen. Heb zelf een rondreis gemaakt door Maleisisch Borneo en vond het schitterend. Geniet er van en daarna welkom in Melbourne!! 

Nou, vandag is onze laatste dag in Maleisië alweer, gaat echt snel. Vanmiddag vliegen we vanaf Langkawi (waar we vrijwel niks gedaan hebben  :wink:) via Kuala Lumpur naar Melbourne. Morgen komen we daar aan! We blijven dan eerst een aantal dagen in de stad zelf om e.e.a. te regelen en daarna gaan we naar Benalla, waar een vriend van mijn ouders woont om daar nog een aantal dagen te logeren en om plannen te maken voor de overige weken.
Hopelijk kan ook met betrekking tot werk dan al dingen vast gezet worden!

Het afscheid op Schiphol was behoorlijk emotioneel. Een aantal hele goede vrienden, mijn ouders en mijn zus en stephans ouders en zijn broer zijn ons komen uitzwaaien en het was dus huilen geblazen. De halve vlucht bleef dat bij ons nsog wel een beetje maar inmiddels hebben we alleen nog maar zin in Australië en hoewel we iedereen wel al missen hebben we wel een heel leuk vooruitzicht!

@ Jolanda, beetje late reactie maar nog van harte met jullie 14 jarige huwelijksdag!

Groetjes,
Arina

hoi arina,

gaat dat alweer snel he. heerlijk toch lekker niets doen. dus binnenkort ben je lekker bij ons in de buurt. hoop dat jullie snel een baan vinden en een plekje voor jezelf want dat zou toch wel heerlijk zijn. stephan nog wat van logica gehoord?

zoals al vaker gezegd. bakkie staat altijd voor jullie klaar.

Hoi Arina en Stephan!
ik heb al zo lang niet meer op XPdite gekeken dat ik even moest bijlezen. Heb ook even gespiekt op jullie weblog. Geweldig dat het allemaal zo voorspoedig gaat!
Goed te horen dat ze bij Logica wel voor Stephan werk hebben! Wij hadden pech in augustus... maar ondertussen is hubby-lief heel tevreden bij Telstra.
Misschien zien we elkaar wel een keer bij de Vlasjes, daar hebben we veel contact mee.
Al een idee waar je voor een huis gaat kijken?
En, wat lees ik, gaan jullie heerlijk naar Cairns?? Zalig, wou dat ik mee kon!

groetjes van Pauline

@ vlasjes: Als we weer in  Melbourne zijn komen we zeker even een bakie doen, gezellig!

@ Pauline: Ja, Cairns was heerlijk maar inmiddels zijn we weer uit Cairns weg. We gaan de komende weken in een campertje van Cairns naar Sydney (familie) rijden. Dan naar Bathmans bay om ook familie te bezoeken. Vervolgens via Canberra naar Waga Waga en Griftith voor wederom familiebezoeken. En tot slot via Benalla weer naar Meblourne.
Logica zit natuurlijk in Box Hill en ik ben bezig met solliciteren bij een reisorganisatie in Hampton dus in de zuidelijke suburbs lijkt ons wel wat!

;)

Wie was dat ook al weer, die opmerkte dat er nog meer NL'ers bij Logica in Melbourne gingen werken..? :p

Het is dat ik Logica NL niet erg sterk vond qua afstuderen (had een gespek met een enorme lulhannes..  :?), anders was de kans groot dat ik ook bij Logica terecht was gekomen.. :) Nu is het CSC!

@ Luuk: Dus je hebt ook een afstudeerbedrijf, goed, gefeliciteerd!
Kunnen ze ook nog het een en ander voor je betekenen wat betreft jullie plannen naar Melbourne?

Wij zijn zo tussen het vakantievieren door ook nog wat "zakelijke" dingetjes aan het regelen want we zijn lekker aan het shoppen bij de verschillende banken zodat we, als we terugzijn in Melbourne, een goed beeld hebben wat de banken aanbieden en hoe het werkt. Wat we wel al door hebben dat ALLES hier geld kost dus voor elke transactie voor elk beetje service dat je wilt wordt geld gevraagd. Van een vriend kregen we de tip om te gaan onderhandelen met de betreffende banken dus als we wat voorkeuren hebben gaan we dat zeker doen. We hebben een aardig zakcentje mee vanuit NL als resultaat van het verkopen van ons huis dus wat dat betreft zijn we best interessant voor een bank.
Maar tips zijn altijd welkom!

Hallo Stephan en Arina

Geniet nog even lekker van het vakantie vieren, altijd goed toch?

Groetjes Mariette

[quote author=Aatje link=topic=6320.msg117507#msg117507 date=1210237095]
@ Luuk: Dus je hebt ook een afstudeerbedrijf, goed, gefeliciteerd!
Kunnen ze ook nog het een en ander voor je betekenen wat betreft jullie plannen naar Melbourne?

[/quote]

Hey! Ja! Zeker! :) Heb al (in NL) gedineerd met een manager uit Melbourne, van CSC. Een Nederlander die daar nu 3 jaar zit (was 1 jaar geplannend.. ;) )! Erg positief gesprek, hij heeft me beloofd me op te komen halen van het vliegveld als ik land! En hij heeft hele goede contacten, en altijd goede mensen nodig (heeft nu 70 man onder zich werken..).. Dus.. goede vooruitzichten als ik daar aankom.

Over 1,5 maand begin ik bij CSC Nederland als consultant, dan 4 maanden bij CSC Nederland afstuderen. Erg positief allemaal, erg veel zin in.

Verder lees ik ál jullie reisverhalen (soms wat snel)! Leuk om te lezen.

Back