Aanvraag permanent visum

@Jane, Ja, daar zijn wij ook achter gekomen. Helaas hebben wij ook nog steeds geen concreet antwoord van ze. Dus vandaar dat we maar besloten hebben ze met een bezoekje te vereren en onze vakantie te combineren met sollicitatiegesprekken!

Succes met jullie visumaanvraag en nog gefeliciteerd met de baan van hans!  :up:
Wij houden jullie op de hoogte van onze visumaanvraag :computer:

Pfff, onze eettafel is momenteel niet meer te zien: alle docuemten die we tot nu toe verzameld hebben bedekken de tafel volledig en we zijn er nog lang niet...... Onlangs hebben we het document van goed gedrag voor Stephan binnen gekregen en we hebben delen van ons samenlevingscontract laten vertalen. Dat vertalen bleek uiteindelijk duurder dan dat hele contract zelf bij de notaris gekost heeft, maar je moet er wat voor over hebben!
Hopelijk hebben we de rest van de documenten ook snel binnen want dan kunnen we een afspraak gaan maken om naar Berlijn af te reizen!

We hebben een afspraak voor de visumaanvraag van Stephan! 12 augustus gaan we naar Berlijn. Telefonisch werd nog één en ander gecheckt of we dat wel hebben gedaan enzo maar het ziet er naar uit dat we zo goed als zijn met alle bewijzen en formulieren. Nog even de puntjes op de i deze maand!

Nog even de puntjes op de i.
Niet slecht toch, naar Australie om te solliciteren ! Maak er iets gezelligs van.

Groetjes Jojo.  :up:

Spannend!!!

Veel succes in Berlijn, zal vast allemaal goed komen na al jullie harde werk.

Groetjes,
Lela

Het is gelukt hoor! We hebben Stephan's visum!  :happy:
We hadden om 11 uur een afspraak. Na betaling gingen we gewapend met onze enorme dikke enveloppe met bewijzen we naar binnen. Eerst werden onze aanvraag formulieren doorgenomen en daarna zou hij ons wat vragen stellen over onze relatie. Tijdens het doornemen van alle bewijzen kwam de medewerker van de ambassade niet echt positief over en vroeg ons steeds van "hebben jullie niet meer bewijzen?" Ook vroeg hij veel over waar mijn familie in Australië woont, hoe ik aan mijn Australische nationaliteit kom en dat soort vragen.
Wij kregen hier niet echt een goed gevoel over en uiteindelijk gaf hij aan iets aan zijn manager te moeten vragen. Hij liet ons iets van 10 minuten wachten ofzo maar voor ons leken het uren en we hadden echt het idee dat ze even een leuk groot bedrag hadden gedoneerd maar zonder visum weer naar huis konden.
Uiteindelijk kwam hij terug en zei meteen dat we het visum kregen. 2 Uur later konden we terugkomen om het paspoort van Stephan op te halen met daarin het visum. Een half uur te vroeg stonden we weer op de stoep bij de ambassade, zo graag wilden we dat visum hebben!
Die avond hebben we het eens uitgebreid gevierd met een gezellig diner! :cheers:

Gefeliciteerd!  :up:

Het wordt nog druk met Nederlanders in Melbourne :wink:

Groetjes Chantal

:drinking: (met mate...) Toooppieeeee  !!!!!

Mis mijn Hahn Ice en Carlton Cold ijskoude biertje. Neem wel een Hertog Jan (ook lekker) op jullie !!!

:wink: The Roosters

Jee gaaf zeg!! dat is snel gegaan!! gefeliciteerd... wij zijn still waiting for THE contract van Hans z´n werk.. geen contract, geen 457 opstarten... :| :oops:

Echt vervlend dat het allemaal zolang duurt met het contract. Hebben ze wel iets van zich laten horen of het er nog een beetje aan zit te komen, of laten ze jullie helemaal in onzekerheid zitten?  :x

Wat dat betreft hebben wij echt geluk met een spouse, Stephan heeft nu ook wat meer duidelijkheid over werken nu hij het visum heeft. Hij heeft al veel contact gehad met het bedrijf in Melbourne en een gesprek staat nu dus echt op de agenda!

Succes met afwachten, het komt vast goed!!

Het begint nu echt heel snel te gaan! Stephan heeft telefonisch een soort van sollicitatiegepsrek gehad en de strekking was dat als we toch naar Australië gaan hij net zo goed bij hun kon komen werken. Nog even het gesprek over loon e.d. afwachten in november als we in Melbourne op vakantie zijn, maar hij is dus zo goed als aangenomen! En dat het pas in april zou zijn is geen enkel probleem!

Deze week heb ik ook mijn cv over het internet verspreid voor het vinden van een baan in Melbourne. Via mijn werk heb ik gesproken met een lokaal agent die het hoofdkantoor in Melbourne heeft. Daar kon ik mijn cv heensturen. Hopelijk komt daar wat positiefs uit. Ik wil in Melbourne ook graag in het toerisme werken, wat ik nu in NL ook doe.

Ons huis staat inmiddels ook te koop. Ik ben erg benieuwd of daar veel kijkers (en kopers dus) op afkomen. Zou heel mooi zijn als we het snel kunnen verkopen voor een leuk bedrag zodat we met flink wat overwaarde naar Australië kunnen verhuizen.

Over twee weken lekker lang op vakantie Down Under!

We zijn nu al een tijdje terug van onze vakantie Down Under en weer helemaal in het Nederlandse werkritme maar wel met een heel blij gevoel erbij! We gaan nu echt! De vluchten heb ik geboekt, 6 april vliegen we met Malaysia Airlines naar Melbourne.

We zijn in totaal een maandje weggeweest en er is heel veel gebeurd. Vlak voor we vertrokken hebben we ons huis echt te koop gezet, loopt toch niet zo'n vaart dachten we en als we terugzijn kijken we wel wat de interesse is. Maar dat bleek anders want amper een week weg hadden we het bod al op tafel en een helemaal niet slecht bod! Na wat heen en weer geonderhandel zijn we akkoord gegaan en nog geen twee weken na thuiskomst is het koopcontract getekend. En we houden er - gelukkig en zoals gehoopt - een flinke overwaarde aan over!

Tijdens de vakantie hadden zowel Stephan als ik ons gesprek en ook die verliepen positief. Een echt baanaanbod hebben helaas we niet gekregen maar dat loopt wel los hoop ik. Ik kreeg te horen dat ze wel geinteresseerd in me waren maar momenteel hadden ze geen vacature. Het was echter wel de verwachting dat die zouden komen want april begint hun drukke periode en dan zitten ze eigenlijk altijd om mensen verlegen, het is alleen de vraag op welke afdeling ze me dan kunnen plaatsen. Maar dat maakt me niet uit, als ik maar werk heb, dan zie ik daarna wel weer verder. Stephan had ook een goed gesprek en daar gaven ze aan in ieder geval voor de kerst met een aanbod te komen dus dat is wel iets zekerder maar blijft afwachten.

We hebben ondanks dit alles wel besloten te gaan en de banen zijn opgezegd. Echt heel raar want dat had ik nog nooit gedaan. En dit is ook anders, niks negatiefs maar alleen maar om een leuke reden. Kijk wel op tegen mijn laatste dag want dan zal de emotie wel komen, nu is het nog alleen maar leuk en spannend!

Groetjes
Stephan & Arina

Het kan ineens snel gaan, zo zie je maar.
Het aftellen kan beginnen.
Onderschat de emoties niet he :up:

Groetjes Jolanda

Back