Aanvraag permanent visum

Jullie lijken wel wat op de vlasjes! Zelfde IT bedrijf, ook Melbourne ;)

Check ook je PM! :) Gr. Luuk

Enneh; tof verhaal zeg! Geniet ervan!

De laatste zaken beginnen zich nu aan te dienen, het gaat ook allemaal zo snel want over 2,5 maand vliegen we al!

In de tussentijd is er veel gebeurd en we zijn nu bezig om offertes van verhuisbedrijven aan te vragen en naast elkaar te leggen en wat het beste kunnen doen. We gaan niet veel meenemen, max zo'n 9 kub, maar het blijft een duur grapje, zo'n verhuizing! Ondertussen is onze garage al bijna leeg (overdracht 30 januari) en zijn we al begonnen in huis met dozen in te pakken met spullen die we daar sowieso niet nodig hebben, gaan weggeven of gaan verkopen. de overdracht van het huis is 2 april.
De vluchten heb ik dus geboekt, we gaan voor we naar Melbourne gaan eerst nog 1,5 week naar Maleisie om even lekker aan iets anders te denken.

Stephan heeft nu ook eindelijk wat gehoord van zijn bedrijf in Melbourne. Met een boel verontschuldigingen dat hij zo'n tijd niks gehoord heeft! Maar de laatste documenten zijn op de e-mail gezet dus hopelijk komt er nu snel uitsluitsel!

Stephan krijgt nu wel een beetje de zenuwen en slaapt slechter. Ondanks dat het ontzettend leuk is dat we heen gaan en we helaal niet meer kunnen wachten, wordt het ook wel heel spannend. Ik heb eigenlijk nog nergens last van maar dat komt denk ik dat het bij mij de andere kant opgaat: ik realiseer me eigenlijk helemaal niet dat we echt gaan!

Groetjes,
Arina

Wij hebben vandaag 10 kub in laten pakken en het is inderdaad niet veel, maar ze zijn er toch best een tijdje mee bezig eer dat alles ingepakt is en in de container zit. Het is echt heel raar om je huis zo in een kartonnen oerwoud te zien veranderen ;)

Heel veel succes met de latste dingen regelen en het vinden van een verhuisbedrijf!

@ luuk: ja dat begint bij inmidels ook te komen. Nu we al  begonnen zijn met spullen uit te zoeken die niet mee gaan begin ik langzaam te beseffen wat er allemaal nog moet gebeuren en dat is niet altijd even bevordelijk voor de sfeer thuis ;-)

@Annemiek: Bedankt en succes want ik zie dat jullie ook al snel gaan! Door welk verhuisbedrijf hebben jullie het laten doen? Wij zitten nu inmiddels met een 3 tal offertes die aantrekkelijk zijn en nu zijn we alle verschillen aan het uitzoeken want met alleen naar de prijs kijken kom je er niet! Best nog een werkje!  :coffee:

Aatja. Mag ik ook reageren. Annemiek is mijn partner en lift mee op mijn visum!

Wij hebben voor UTS Voerman in Den Haag gekozen en zoals het vele mensen uit het westen des lands betaamt is de feitelijke verhuizing niet door hun gedaan, maar door een collega-bedrijf (ook UTS) die bij ons in de buurt gevestigd is. Noem het efficiency of noem het een grote afstand (van West naar Oost Nederland).

Wat voor ons de doorslag heeft gegeven zijn de internationale keurmerken die 3 bedrijven hadden (t.o.v. de 6 a 7 offertes die we in totaal hebben opgevraagd). Ieder bedrijf is langsgeweest en waar de ene dus drukker was met de grootte van zijn auto, dan met onze verhuizing, waren anderen wel weer beter. UTS Voerman viel ons op dat ze aan een halve vraag van onze kant al genoeg hadden, om ons het volledige antwoord te kunnen geven). En ze hebben een aantal certificeringen m.b.t. internationaal verhuizen.

Natuurlijk mag je reageren :)
Bedankt voor de uitleg! Voerman is inderdaad ook een van de bedrijven die in onze offerte selectie is blijven staan en daar gaan we nu afspraken mee maken om langs te komen. Elders hier op het forum heb ik heel wat topics afgestruind naar namen van verhuisbedrijven en vooral de reacties en toen kwam die samen met een paar andere al positief uit de bus en aan de hand daarvan heb ik een 8-tal offerte aanvragen de deur uit heb gedaan. Er is er inmiddels eentje langsgekomen, ben ik er met eentje nog in contact over prijsverschillen in groupage of liftvans en Voerman komt dus ook langs.

IK zag bij Annemiek het adres van jullie internetsite, ziet er goed uit en ook erg leuk om jullie ervaringen te lezen. Wij zijn ook met de trein naar Berlijn geweest en hebben daar het visum aangevraagd en opgehaald. Leuk om jullie verhaal daar over te lezen!

Succes verder en groetjes!
Arina

Nog 2 maandjes.. ;)

Wel lekker dat Stephan al een baan heeft.

Druk huisjes aan het spotten op de Realestate site's? :)

Druk, druk, druk dus erge late reactie...
Ja die huizensites zijn nu we weten waar we heen willen erg leuk om doorheen te klikken en verlekkerd naar al die huizen te kijken. Omdat we eerst nog wat rond willen reizen kunnen we ons alleen niets vastleggen wat betreft een huis ofzo

Hoe ver wil je van Boxhill (werk) en de stad Melbourne afwonen? City centre bedoel ik dus..

We zijn nog aan het kijken want ik kom waarschijnlijk in Hampton te werken dus iets tussen dat en Box Hill dus st Kilda ofzo  :roll:  :wink:
Nee, waarschijnlijkt wordt het rond Hampton of wat ten zuiden daarvan. Door de Vlasjes zijn we ook lekker gemaakt met hun huisje en die wonen ook in het zuiden!

wij hebben vlakbij st kilda gewoond, dus wij hebben daar heel wat afgereden met onze zoektoch naar huizen. en de afstand van aspendale naar die kant is heel goed te doen hoor. met de auto 20-30  minuutjes.

dus kom maar lekker hier.

Afgelopen November ben ik tijdens onze vakantie bij een agent van ons, Australian Pacific Touring, op kennismakingsgesprek geweest. Dit had ik via een manager van op het werk kunnen regelen. Toen heb ik afgesproken dat wanneer ik in Australië zou zitten ik ze zou bellen/mailen om te kijken of ze een baan voor me hebben.

Afgelopen week kreeg ik al zelf een e-mailtje van ze met de hoop daarin dat de plannen nog niet waren gewijzigd en of ik nog steeds voor hun zou willen werken want hun zagen het helemaal zitten. Hartstikke goed natuurlijk dus teruggemaild dat ik het natuurlijk ook nog wil. Als we aankomen in Melbourne dus bij ze langs om alles door te bespreken!  :happy:

Lijkt me heerlijke situatie.. :)

Ik heb morgen 2!! sollicitatiegesprekken.. beiden bij bedrijven die ook in Melbourne zitten. Mbt mijn afstuderen overigens. :)

[quote author=vlasjes link=topic=6320.msg112387#msg112387 date=1204024618]
He Luuk, ook 1 bij LogicaCMG.
[/quote]

Ja, die moet ik nog even relegen. Ze zijn wat traag..

Goed.. ;) Ben een beetje in een luxe positie.. leuke C.V., en ben gewend te spreken bij nieuwe bedrijven met nieuwe mensen (ben accountmanager atm), dus ben niet zenuwachtig. En dat scheelt een hoop!

Kan zo bij beiden aan de slag.. eind maart ga ik kiezen, na nog 2/3 gesprekken. Degene die mij leuk lijkt, goed begeleidt, bereikbaar is én goed op weg helpt gaat het worden.. ;)

Afgelopen weekend was er eentje van afscheid nemen; vrijdag had ik mijn laatste dag op mijn werk en het bleek zowaar droog! Ze hadden een borrel en cadeautjes met een grote kaart. Die mocht ik pas lezen als ik thuis was maar ik ging 's avonds door naar een optreden van de band van mijn zwager dus dacht ik, ik lees 'm wel op het station. Niet zo slim dus want ik heb op het station en in de trein zitten huilen :cry:

Zaterdag hadden we het afscheidsfeest voor de familie en vrienden. We hadden een zaaltje afgehuurd en drank en eten geregeld en het was een groot succes. We hadden ook iemand gevraagd of die een optredentje didgeridoo wilde geven.
De hele avond was hartstikke gezellig en het bleef droog! Met veel mensen gepraat en gelachen maar bij het afscheid kwamen daar toch weer wat tranen.

Nu zijn we thuis alles aan het klaarmaken want volgende week woensdag komt het verhuisbedrijf inpakken.
Het komt nu toch wel allemaal erg snel dichterbij!

Groetjes,
Arina

Aaah...  :cry:

De RSS-feed van jullie weblog werkte niet meer bij mij trouwens..  :?

Succes overal mee!

Back