Aanvragers juni 2007

Brecht G

New Member
Hey iedereen,

Naar aanleiding van het draadje waarin de aanvragers van mei hun status bekend konden maken, leek het mij geen slecht gedacht een topic op te starten waarin de juni-gangers dit ook kunnen doen. Het is altijd leuk om de situatie op de voet te kunnen volgen als je bijna aan de beurt bent. Tenslotte zijn dit spannende tijden... :lol: Wij hebben onze aanvraag ingediend op 29 juni 2007, dus voor ons zal het nog eventjes duren. Wij gaan trouwens niet op een skilled independent, maar een STNI-visum (hebben een nominatie van NSW op zak).

Groetjes,
Brecht
 
Hoi Brecht,

Onze aanvraag is op 6 juni bij DIAC aangekomen. Wij gaan op 138 (Sponsored). Postte net op draadje van de mei-gangers, want ik houd die scherp in de gaten... :smile:

Hebben jullie alles al ingediend? VOG, medicals? Wij wel (als het goed is aangekomen allemaal).

Waar gaan jullie heen in NSW?
 
Hoi Brecht,

Wij zijn nog van de mei editie! Alles is 17 mei bij de DIAc binnengekomen maar we hebben nog steeds niks gehoord. We gaan volgende week zelf proberen te bellen voor wat meer info. Ons immigratie bureau had deze week contact met ze gehad en er werd ze verteld dat het zelfs nog maanden gaat duren!? We gaan nu zelf bellen want ik wil het nu wel eens precies weten hoe het nou zit. Succes met het wachten en we laten het weten als we contact hebben gehad.
 
Dump,

Hebben jullie ook nog geen acknowledgement binnen?

Hebben jullie alles gefrontload?

Het lijkt mij sterk dat het nog maanden gaat duren. Ik hoop het in ieder geval niet. Het zou me niks verbazen als deze informatie is gebaseerd op de auto-reply van het DIAC. Daarin lopen ze maanden achter...

Ik hoor het ook graag wat ze daar zeggen. Misschien dat Rob ook nog met goed nieuws kan komen?
 
Hoi Rog,

We hebben inderdaad onze acknoledgement op 17 mei gekregen. Het lijkt mij ook sterk dat het nog maanden gaat duren vandaar dat we zelf willen bellen. Ik weet niet precies wat ze gevraagd hebben en of ze inderdaad niet genoegen hebben genomen met algemene antwoorden. Wij hebben de laatste dingen in september toegezonden dus waarschijnlijk hebben ze alles compleet. Ik hou je op de hoogte, succes
 
@ Rog: bij ons zou alles min of meer in orde moeten zijn. De medicals hebben we gedaan op 3 januari. Vermoedelijk zijn die al in Sydney aangekomen. Of ze al geprocessed zijn, weet ik jammer genoeg nog niet. :| De police clearance certificaten hebben we zopas in orde gebracht. Dus vanaf nu ligt ons lot niet meer in onze handen... Wij zouden rond september of oktober graag naar de omgeving van Sydney afzakken. Van wanneer hebben jullie de acknowledgement ontvangen?


@ Dump: Jammer dat jullie momenteel nog steeds in het duister tasten. Dat het nog maanden zou duren, lijkt me wel heel straf. Als dat waar is, hoeven wij ook ons visum precies niet te verwachten voor de zomer. :x Hou ons in elk geval op de hoogte...
 
Hey Brecht,

ik zag net op Austimeline dat je een case officer hebt! Gefeliciteerd!  :up: Echt snel. Kan nu niet lang meer duren.
Nog even benieuwd hoe je het hebt vernomen, via je agent of rechtstreeks van DIAC (heb je geinformeerd of je er een had?)

Wij hebben onze acknow. op 3 sept 2007 gekregen, hoop ook elk moment op enig (positief) teken van leven vanuit DIAC.

Sept/Okt  :plane: moet wel lukken voor jullie denk ik....

Groet Rog
 
Dank je, Rog... Het besef dat het einde bijna in zicht is, doet wel wat met een mens. :lol: Mijn concentratie om te werken vandaag is ver zoek. Ik gun het jullie allemaal van harte dat jullie dit gevoel in de zeer nabije toekomst ook mogen ervaren. :wink:

Dit wijst erop dat ze bij DIAC toch doorwerken, ook al is het vaak oorverdovend stil van hun kant :grin:
 
Dat je concentratie ver te zoeken is kan ik me helemaal voorstellen. Het DIAC laat zich idd van haar goede kant zien.

Nog even benieuwd hoe je het hebt vernomen, via je agent of rechtstreeks van DIAC (heb je geinformeerd of heb je zomaar een e-mail gehad?)
 
Vandaag is dé dag die ons leven zal veranderen. Wat zo'n telefoontje van Rob allemaal kan betekenen.

Zoals jullie al kunnen raden zijn onze VISA GRANTED!!!!!!  :lol: :lol: :lol:

Ik duim voor alle andere juni gangers (en natuurlijk ook voor iedereen die nog op zijn grant letter zit te wachten)

Groetjes,

Brecht
 
JOFFIE  :grin: :grin: :grin:, Van harte gefeliciteerd en succes met alle voorbereidingen.

Magda
 
Hoi Brecht,

Ook van deze mei-ganger van harte gefeliciteerd.  :up:
Het lijkt wel of ze na hun zomervakantie ineens stromen met visa aan het verstrekken zijn.

Waar in NSW gaan jullie naar toe?

Groet Gerrit
 
Hey Gerrit,

Bedankt voor de felicitaties. Wij gaan naar de omgeving van Sydney. In principe mogen we overal in NSW naar toe, maar aangezien ik hoogstwaarschijnlijk aan een universiteit of in de farmaceutische industrie zal werken, lijkt het erop dat ik dicht bij de grote stad het meeste kans op werk zal hebben.

Zijn er nog mensen die rond deze tijd (september/oktober 2008) naar Sydney vertrekken?
 
Voor ons als juni aanvragers is het nog steeds oorverdovend stil vanuit Adelaide...geen enkel teken van leven...

Om gek van te worden  :x . Wij zullen wel weer op de verkeerde stapel liggen bij een CO die heel erg part time werkt, net tijd ziek is geweest, brug staat vaak open etc etc...

Wachten ze op een mooie datum om t visum toe te kennen? Ik vind 22-02-2008 wel een mooie  :lol:.

PS. Zijn er nog andere mei/juni aanvragers die nog niks hebben gehoord? Gedeelde ongeduld is halve ongeduld...
 
Hoi Rog,

Dit hadden wij ook maar dan van de mei-aanvragers. We hoorden maar niets en inmiddels hebben we toch het visum. 23 januari had de case-officer een brief verzonden, die we pas 7 februari hebben ontvangen. Voldaan aan de vraag van de case-officer ( loonstrookjes en jaaropgaaf mailen) en 15 februari DE GRANT LETTER. Dus heb geduld, het kan opeens heel snel gaan......

Groetjes Sigrid
 
Back
Top