Aanvragers juni 2007

Hoi Sigrid,

Even een update: Toch maar eens gebeld naar DIAC donderdagnacht. Werd verteld dat onze CO op 11 feb een brief heeft gestuurd naar onze agent met een verzoek om add. informatie. Om privacy redenen mocht ze niet de inhoud van het verzoek geven. Natuurlijk gelijk onze agent gemaild, maar dat had niks ontvangen. Deze heeft wel gelijk afgelopen vrijdag een verzoek gefaxt om de brief opnieuw te sturen. Nu dus afwachten wat ze willen weten...

Hopelijk gaat het inderdaad zo snel nu als bij jullie. Houd jullie op de hoogte!

Groet Rog
 
Hoi allemaal,

Weer even een update van de laatste stand van zaken.

Eindelijk ontvingen wij via onze agent afgelopen vrijdag de brief van de CO met het verzoek om aanvullende informatie. Het was een hele lijst dus dat was wel even schrikken. Na alles rustig door te nemen bleek dat het meeste geen probleem zou moeten zijn. Er stond wel dat wij eea even voor 10 Maart moesten aanleveren (binnen 28 dagen na verzending, dat was dus op 11 feb). Dat is alleen een beetje kort dag als je pas op vrijdag 29 feb de brief ontvangt!

Wij moeten aanleveren:
- 2 x ingevuld Form 80 (personal characteristics), lijkt toch erg op wat we al allemaal hebben ingevuld op andere formulieren, maar nu willen ze ook weten in welke landen wij zijn geweest in de laatste 10 (!) jaar, heel gezoek en gepuzzel.
- nieuw paspoort van mij (loopt dit jaar af), maar gelijk gisteren allebei een nieuwe aangevraagd
- proof of defacto relationship: inmiddels zijn we al bijna 9 maanden getrouwd, dus een zooitje trouwfoto's, kopie huwelijksboekje, een verklaring van ons over hoe we elkaar hebben ontmoet, gezamelijke belastingformulieren en andere corresp. lijkt ons wel voldoende...
- employment references + duty statement: dit was wat lastiger aangezien ik ga op het genomineerde beroep van "office manager" terwijl ik advocaat was. Gelukkig heb ik inmiddels een andere werkgever en heb ik zelf een verklaring op kunnen stellen die zij inmiddels op off. papier door de Directeur PZ hebben laten ondertekenen (dit is errug fijn!).

Al met al een heel geregel in een korte tijd. Het plan is om alles (behalve de paspoorten) nog deze week de deur uit te doen. Hopelijk duurt het daarna niet lang meer.

Je moet er wel wat voor doen, maar hopelijk graag je er ook wat voor terug... :up:

Groet Rog 
 
Hey Rog,

Ook van mij veel succes toegewenst!!! Het zal allemaal wel goed komen. En van zodra je het visum hebt, loop je op wolkjes en vergeet je alle miserie die je hebt moeten doorstaan om het visum te krijgen.

Succes met de laatste loodjes!
 
Hoi Rog,

Hierbij even een reactie van mij, ik kan me de form 80 wel herinneren maar ze bedoelen volgens mij geen vakanties e.d. maar waar je hebt gewoond en ik dacht langer dan 12 mnd. tenzij je natuurlijk al in verschillende landen hebt gewoond. Tja lijkt me verder ook geen punt die bewijzen van de relatie, hoewel ik nog wel moeite had om uitnodigen te vinden van vrienden voor een feestje gericht aan ons beiden. Die dingen gooien we altijd na verloop van tijd weg.

Succes met de laatste loodjes, het kan nu heel snel gaan met die Grant Letter. ben benieuwd

Groet Nel.
 
Hoi Nel,

Klopt dat je aan moest geven waar je allemaal langer dan 12 maanden hebt gewoond. Ook vragen ze een overzicht van alle landen met data van de bezoeken (buiten Australie) die je de afgelopen 10 jaar hebt aangedaan (inc. short visits). Dat is natuurlijk binnen de EU eigenlijk met geen mogelijkheid meer te achterhalen (en ook niet te controleren), maar toch...

Heb we een deel ingevuld, maar als je gemiddeld 4 keer per jaar (x10) in het buitenland komt, is dat een hele lijst.

Lijkt me dat dit meer is bedoeld om na te gaan of je in "vreemde" landen bent geweest dan hoe vaak je bent wezen skien, maar ja...
 
Wij hebben ook niet veel aan uitnodigingen (ja die van ons eigen huwelijk :lol:) bewaard. Wij gaan maar een hele rits huwelijksfoto's met een hoop blije gezichten en veel mensen sturen en verder wat gegevens waaruit blijkt dat we al hele tijd samen op hetzelfde adres wonen...
 
Gisteravond alle informatie opgestuurd naar onze agent ter controle, die heeft het vannacht doorgestuurd. Nu alleen nog kopie van onze nieuw aangevraagde paspoorten opsturen over een paar dagen en dan wachten en hopen dat de case officer positief reageert...
 
't schiet nog niet echt op..  :-(

Ach, komt wel goed.  :up:

Wij hebben gisteren ook mail gehad van onze agent.. moesten ook nóg meer relatiebewijzen gaan regelen. En nog een stuk of 4/5 documenten aanpassen. Pff.
 
Al met al een heel geregel in een korte tijd. Het plan is om alles (behalve de paspoorten) nog deze week de deur uit te doen. Hopelijk duurt het daarna niet lang meer.


Hey Rog,

Wij hadden na 1 week onze Grant-Letter nadat we onze laatste info hadden gemaild naar de CO. & feb. brief ontvangen CO ;9 febr. gemaild naar CO; 15 febr. de Grant-Letter! Je bent er bijna........
Succes,

Groet Sigrid
 
Paspoorten vandaag al binnen (snel!) vandaag kopieen opsturen, dan zou de CO alles moeten hebben. We hebben nog wel officieel uitstel gekregen tot 7 april om alles in te leveren. Dit is weer voordelig, want als er nog wat informatie ontbreekt hebben wij nog tijd om dit aan te leveren. Hopelijk is dit echter niet nodig en komt de CO inderdaad net zo snel tot een oordeel als bij jullie Sigrid!

Dan kunnen we aan de bubbels...

Groet Rog
 
VISA GRANTED!!!  :dance: :cheers: :cheers: :dancing: :happy: :happy:

Dat was even lekker wakker worden vanochtend. Eindelijk, na zo lang wachten. Valt echt een last vanaf. Die onzekerheid is helemaal weg nu. Kunnen het nog steed niet bevatten. Gelijk tickets naar Berlijn geboekt (85 E pp!) voor 16 april. :cool:

Vanavond lekker aan de bubbels....
 
Dank allemaal voor jullie felicitaties. Krijg weinig gedaan hier op de werkplek...

Weet iemand nog een leuk en betaalbaar hotel, zeer dicht bij de ambassade?
 
Hummer dank,

Kan ik me heel goed voorstellen. Heb je al geprobeerd contact op te nemen? Uiteindelijk bleek dat wij al weken eerder een brief van de CO hadden met verzoek om info die niet was aangekomen. Als we zelf niet er achteraan hadden gezeten dan was er niks gebeurd...
Succes ermee.
 
Back
Top