above ground swimming pool ervaringen gevraagd

dus die kleine kwalletjes die zo lekker recht in je hart kunnen steken vind je niet zo snel aan het begin vd zee???

Ik zal eens gaan letten op de stranden met de netten idd.

Ik zag wel bij Cronulla dat het zeewater werd opgevangen in een soort grote bak , zodat je daar kunt zwemmen, maar cronulla is mij te druk,

we zoeken verder en alle tips zijn welkom

eerdaags willen we het strand bij Kurnell gaan bekijken,
 
Ben je heerlijk onderwater met een duikbril de wateren aan het verkennen en je ziet plotseling deze, maak dan geen plotselinge bewegingen.....

shark%20surface%203%20s.jpg


Jack :evil:
 
[quote author=lizzyhas link=topic=10420.msg147374#msg147374 date=1254043464]
dus die kleine kwalletjes die zo lekker recht in je hart kunnen steken vind je niet zo snel aan het begin vd zee???
[/quote]

Die bestaan niet.
 
Het valt allemaal best wel mee! Idd north queensland heb je stinger netten. Rond Sydney zijn er gewoon veel en veel minder beestjes in het water.
 
[quote author=alieNL link=topic=10420.msg147382#msg147382 date=1254052205]
Het valt allemaal best wel mee! Idd north queensland heb je stinger netten. Rond Sydney zijn er gewoon veel en veel minder beestjes in het water.
[/quote]

Zo mee vallen doet dat niet hoor
De kleine kwalletjes (urikandi's) (als ik het goed schrijf) kunnen door die netten heen.
Ze zeven elke dag enkele malen het water in de netten, als er dan gevonden worden word dat en alle omliggende
stranden afgesloten.

Kees
 
[quote author=r2d2 link=topic=10420.msg147380#msg147380 date=1254050298]
[quote author=lizzyhas link=topic=10420.msg147374#msg147374 date=1254043464]
dus die kleine kwalletjes die zo lekker recht in je hart kunnen steken vind je niet zo snel aan het begin vd zee???
[/quote]

Die bestaan niet.
[/quote]


nou dat moet je niet zomaar zeggen, ik kijk geregeld naar discovery en hoorde over de jellyfish

weet inmiddels dat ie vooral ten noorden voorkomt, maar lees dit dan maar even,

Box Jellyfish- One of the more deadly animals on the face of the Earth, also called "Sea Wasp". The jelly-fish has a square body, and lives in Northern and North-Eastern Australia. It can be found near the coast along all the Great Barrier Reef which extends as far as 2000 Km. The toxin present on the tentacles (which may reach several feet in length) is so strong, that the few survivors from an encounter with a box jellyfish describe it more as an electrical shock than a burn. After contact, the person will probably leave the water screaming and will faint on the sand with marks on the body that look like streaks. Depending on the area affected, Cardio-Respiratory functions may stop in just 3 minutes, and mouth to mouth resuscitation and first aid procedures are essential to keep the victim alive. It's essential that you stay with the victim, and send someone to phone for or get an ambulance. Vinegar and peeing on the spot may reduce the pain a little bit, but medical assistance is vital to save the victim. The box jellyfish is responsible for more deaths in Australia than snakes, sharks, and salt water crocodiles put together.


niet zomaar wat roepen op het forum graag, er zijn wel degelijk dodelijke kwalletjes
 
[quote author=lizzyhas link=topic=10420.msg147408#msg147408 date=1254093445]
[quote author=r2d2 link=topic=10420.msg147380#msg147380 date=1254050298]
[quote author=lizzyhas link=topic=10420.msg147374#msg147374 date=1254043464]
dus die kleine kwalletjes die zo lekker recht in je hart kunnen steken vind je niet zo snel aan het begin vd zee???
[/quote]

Die bestaan niet.
[/quote]
niet zomaar wat roepen op het forum graag, er zijn wel degelijk dodelijke kwalletjes
[/quote]

Euhm..ik weet zeker dat r2d2 weet waarover hij spreekt :)

Lizzy: je hebt het over kwalletjes die recht in je hart steken. r2d2 reageert daarop dat die niet bestaan en idd....daar heb ik ook nog nooit van gehoord. Hij heeft nooit gezegd dat dodelijke kwalletjes niet bestaan.
 
Soms waaien met de stroming grote hoeveelheden blue bottles aan (http://en.wikipedia.org/wiki/Portuguese_Man_o%27_War). Als ze op het strand liggen zijn ze verleidelijk mooi, maar liggen ze daar, dan zitten ze op dat moment ook in het water en dan kan je beter een andere keer gaan zwemmen.
 
[quote author=Maluka link=topic=10420.msg147409#msg147409 date=1254095347]
[quote author=lizzyhas link=topic=10420.msg147408#msg147408 date=1254093445]
[quote author=r2d2 link=topic=10420.msg147380#msg147380 date=1254050298]
[quote author=lizzyhas link=topic=10420.msg147374#msg147374 date=1254043464]
dus die kleine kwalletjes die zo lekker recht in je hart kunnen steken vind je niet zo snel aan het begin vd zee???
[/quote]

Die bestaan niet.
[/quote]
niet zomaar wat roepen op het forum graag, er zijn wel degelijk dodelijke kwalletjes
[/quote]

Euhm..ik weet zeker dat r2d2 weet waarover hij spreekt :)

Lizzy: je hebt het over kwalletjes die recht in je hart steken. r2d2 reageert daarop dat die niet bestaan en idd....daar heb ik ook nog nooit van gehoord. Hij heeft nooit gezegd dat dodelijke kwalletjes niet bestaan.
[/quote]


communicatiestorinkje dan

maar dodelijk kwalletjes bestaan wel en je bent binnen 3 min als er niets gebeurd passe en over en uit.
 
Thanks Maluka :smile:

[quote author=lizzyhas link=topic=10420.msg147408#msg147408 date=1254093445]
nou dat moet je niet zomaar zeggen, ik kijk geregeld naar discovery en hoorde over de jellyfish
[/quote]

Juist wel! Want op deze manier komen er 'onzin verhalen' de wereld in, die zijn er rond Australian Wildlife al genoeg!

[quote author=lizzyhas link=topic=10420.msg147408#msg147408 date=1254093445]
niet zomaar wat roepen op het forum graag, er zijn wel degelijk dodelijke kwalletjes
[/quote]

Ik roep niet zomaar wat: ik bestrijd dat er 'kleine kwalletjes die zo lekker recht in je hart kunnen steken' zijn; dat er dodelijke kwallen bestaan is een waarheid als een koe.

Jaarlijks worden er 10-200 (erg veel variatie!) mensen in het ziekenhuis opgenomen, die zijn gestoken door verschillende soorten Box Jelly Fish. Gemiddeld overlijd 1-2 % van de slachtoffers. Relatief veel, maar wel minder dan veel mensen zullen verwachten, zeker gelet op het feit dat erook mensen zijn die niet naar het ziekenhuis gaan.

Cheers
 
thnx voor je toelichting, waar het mij omgaat is eigenlijk hoe om te gaan met mijn kids die in de zee willen, wat kan, wat kan niet en waar en hoe kan ik er op letten dat het verantwoord is.

hoe doen jullie dat met de kids????
 
[quote author=lizzyhas link=topic=10420.msg147418#msg147418 date=1254107954]
thnx voor je toelichting, waar het mij omgaat is eigenlijk hoe om te gaan met mijn kids die in de zee willen, wat kan, wat kan niet en waar en hoe kan ik er op letten dat het verantwoord is.

hoe doen jullie dat met de kids????


[/quote]
Simpel, zit je in een gebied waar kwallen voorkomen draag dan een stinger suite, baat het niet dan schaat het niet.

Kees
 
Wij hebben op verschillende plekken langs de kust van NSW in het water gelegen en nooit last gehad van kwallen. Ik vraag me ook af of er wel gevaarlijke soorten kwallen voorkomen in het zuiden van Australie. Als je de regels van het strand waar je heen gaat opvolgt en een beetje logisch nadenkt kan er, volgens mij, vrij weinig fout gaan.
 
Misschien helpt een Bourkini ook wel tegen die kwallen en ze worden gratis toegestuurd !
http://barcelona.nieuwslog.nl/article/barcelona_53659/Bourkini_s_beschermen_tegen_kwallen.html :evil:

Gr,
Johan
 
[quote author=Ingriddh link=topic=10420.msg148046#msg148046 date=1255112614]
Misschien helpt een Bourkini ook wel tegen die kwallen en ze worden gratis toegestuurd !
http://barcelona.nieuwslog.nl/article/barcelona_53659/Bourkini_s_beschermen_tegen_kwallen.html :evil:

Gr,
Johan
[/quote]


ik vond die laatste zin wel leuk op die site

Nu maar hopen dat het volgend jaar een goed kwallenseizoen wordt. Zonder kleren er onder is het in ieder geval wél heel sexy. :grin:
 
ga je dan ook met je bourkinii in je above ground swimming pool ? Want dat was het topic :)
Kunnen de buren ook lachen !! En we willen natuurlijk de foto's op je weblog  :evil:

Gr,
Johan
 
Back
Top