All things funny about Oz

Is dat de city / suburb Sydney vs de city/suburb Melbourne want greater metropolitan area lijkt me nog iets te vroeg? Wel gaaf als het eindelijk de kroon overpakt van Shitney trouwens.

Edit: ik zie dat het metro is, en dat de groei al jaren groter is dan die van Sydney, wie had dat gedacht.
Shitney 😂 vind je het zo'n rampenstad ja? Vertel, wat zijn de grote verschillen volgens jou waarom Sydney "zo erg is"?

Mijn voorkeur, met de heel beperkte ervaring die ik nu heb, gaat uit naar Sydney als stad die me meer aanspreekt.
Hetzelfde als in NL ben ik ook liever in Amsterdam dan in Rotterdam. Al zou ik in beide nooit willen wonen.
 
Shitney 😂 vind je het zo'n rampenstad ja? Vertel, wat zijn de grote verschillen volgens jou waarom Sydney "zo erg is"?

Mijn voorkeur, met de heel beperkte ervaring die ik nu heb, gaat uit naar Sydney als stad die me meer aanspreekt.
Hetzelfde als in NL ben ik ook liever in Amsterdam dan in Rotterdam. Al zou ik in beide nooit willen wonen.

Hangt ervanaf hoe vanuit welk perspectief je het bekijkt, maar wonen in een stad met meer dan 5 miljoen mensen is voor mij persoonlijk niet aantrekkelijk nee. Overal druk, overal krioelt het van de mensen en het verkeer is een ramp. Maar de oostkant van de stad met alle baaien en stranden is fantastisch. Ik vind het uit toeristisch oogpunt veel meer bieden dan Melbourne, maar toch als ik moest kiezen tussen de 2 om permanent te moeten vestigen zou ik gek genoeg voor Melbourne kiezen, ook omdat een groot deel van mijn familie daar woont.

Beide steden zijn leuk om als toerist te bezoeken, maar wonen? No thanks.

Ennuh.. je kunt Amsterdam toch serieus niet met Rotjeknor vergelijken? 😝
 
Last edited:
Hangt ervanaf hoe vanuit welk perspectief je het bekijkt, maar wonen in een stad met meer dan 5 miljoen mensen is voor mij persoonlijk niet aantrekkelijk nee. Overal druk, overal krioelt het van de mensen en het verkeer is een ramp. Maar de oostkant van de stad met alle baaien en stranden is fantastisch. Ik vind het uit toeristisch oogpunt veel meer bieden dan Melbourne, maar toch als ik moest kiezen tussen de 2 om permanent te moeten vestigen zou ik gek genoeg voor Melbourne kiezen, ook omdat een groot deel van mijn familie daar woont.

Beide steden zijn leuk om als toerist te bezoeken, maar wonen? No thanks.

Ennuh.. je kunt Amsterdam toch serieus niet met Rotjeknor vergelijken? 😝
Het was ook geen vergelijking tussen beide A'dam en R'dam.
Maar meer in dezelfde strekking als die je opsomt. Beide prima als toerist of dagje shoppen maar wonen, nee absoluut niet. Trouwens dat geld voor mij voor alle grote steden. Ik zou er absoluut niet willen wonen.

Ik vind Shitney wel goed gevonden 🤣. Vond het alleen wat uuhhh "te grof"??? Zo erg leek het me niet dat je bedoelde, vandaar. 😉
 
Het was ook geen vergelijking tussen beide A'dam en R'dam.
Maar meer in dezelfde strekking als die je opsomt. Beide prima als toerist of dagje shoppen maar wonen, nee absoluut niet. Trouwens dat geld voor mij voor alle grote steden. Ik zou er absoluut niet willen wonen.

Ik vind Shitney wel goed gevonden 🤣. Vond het alleen wat uuhhh "te grof"??? Zo erg leek het me niet dat je bedoelde, vandaar. 😉

Mijn cousin die in Sydney woont noemt het steevast Shitney, vond hem ook wel sterk. Hij meent het wel denk ik, gaat verhuizen naar Noosa. In Cairns noemen we Townsville ook geregeld Brownsville, omdat het daar zo’n dorre droge boel is.

Nee ik bedoel dat Rotterdam niet eens in 1 adem genoemd mag worden met Amsterdam.
 
H
Mijn cousin die in Sydney woont noemt het steevast Shitney, vond hem ook wel sterk. Hij meent het wel denk ik, gaat verhuizen naar Noosa. In Cairns noemen we Townsville ook geregeld Brownsville, omdat het daar zo’n dorre droge boel is.

Nee ik bedoel dat Rotterdam niet eens in 1 adem genoemd mag worden met Amsterdam.
Haha helemaal mee eens.
Ik heb in Rotterdam veel gewerkt (veel liften daar) maar ik heb absoluut niks met de stad. Als ik er niet echt moest zijn kwam ik er dan ook nooit. Amsterdam is wel weer leuk, ook veel gewerkt daar als monteur en later als adviseur, het spreekt mij meer aan als stad. Met de Dam, Leidsche plein, grachten sfeer enz.

Zo zit het ook in mijn hoofd met Melbourne en Sydney. Ik moet er wel gelijk bij zeggen, in Sydney heb ik alles bij elkaar 2 weken door gebracht. In Melbourne slechts 4 dagen totaal.
Sydney spreekt me meer aan als stad, met de Harbour Bridge, Hyde park, de sfeer die de stad uitstraalt.

Maar misschien moeten we Melbourne wat meer gaan ontdekken ....en wie weet.
We wonen straks in ieder geval dichter bij zodat het er eerder van kan komen ook.
 
Leuk kanaal van (weer) een Australische Canadees. En dit filmpje past in de Australische traditie van deadly things maar dan leuk 😉

 
Als je Tina Turner en de Australian outback combineert, krijg je zomaar een wereldrecord. Vale, Tina!

Volgens mij is dat een jaarlijks event. Wij gaan naar Mundi Mundi in augustus (spin off van de Big Red Bash) en daar is ook een Nutbush dance event om geld in te zamelen voor RFDS. Of je kunt meedoen met de undies run. Dat wordt nog lastig kiezen ;)
 
Back
Top