Annelies en Thijs naar Australië

Dat is de standaard wandeling met de drukke stranden. Maroubra ligt nog een eindje zuidelijker (maar locals only in the surf, zie linkje Bra Boys)
Doe mij maar de Northern beaches zoals Dee Why, Mona Vale, Newport. Vrij van backpackers en toeristen.
 
Doe mij maar de Northern beaches zoals Dee Why, Mona Vale, Newport. Vrij van backpackers en toeristen.
Heb 1x die Military Road naar het noorden en terug gereden op een doordeweekse dag. Dat heeft mijn liefde voor Sydney danig bekoeld hahaha ;)
 
Heb 1x die Military Road naar het noorden en terug gereden op een doordeweekse dag. Dat heeft mijn liefde voor Sydney danig bekoeld hahaha ;)
Dat is de weg die de rest van Sydney gebruikt 😁. Die is zo verstopt dat je nooit meer naar de Northern Beaches wilt, en zo houden we die stranden mooi lekker rustig. Daarom is er ook zoveel weerstand voor de tunnel vanaf de Harbour Bridge naar de Northern Beaches.
 
Sedert 1993 wonen we in New Zealand. We zijn een aantal keren op vakantie geweest in Australie en vinden het een geweldig mooi land. Het klimaat is ook fantastisch met veel mooi weer. We waren in November in de Gold Coast en het was er tussen de 28 C en 38 C. We zijn ongeveer 10 keer op vakantie terug geweest in Nederland. Vergeleken met Australie begint Nederland steeds meer op een derde wereld land te lijken. Wacht niet te lang met vertrekken naar Australie nu het nog kan. Ik weet dat in New Zealand de regels voor immigreren steeds strenger worden en er gaan steeds meer stemmen op om het aantal immigranten nog verder te beperken. In plaats van alle details uit te zoeken richt je op de hoofzaken zoals het krijgen van werk en woning. Wat werk betreft ga voor contract werk want dat is makkelijker te vinden en betaald beter. Verder ben je veel flexibeler om te vertrekken naar een ander deel van het land mocht je dat willen. Ik heb zelf de eerste 15 jaar op contract gewerkt en het heeft me geen windeieren gelegd. Wij zijn in het begin gaan huren om de markt te verkennen. We hebben geluk gehad dat onze huurwoning verkocht werd en we toen heel goedkoop een huis hebben gekocht. Dat is inmiddels 10 keer zoveel waard geworden. Een nieuw land vereist flexibiliteit. Bedenk wel dat alle zekerheid die je nu denkt te hebben waarschijnlijk schijnzekerheid is. Al mijn collegas in Nederland waren 6 jaar later hun baan kwijt.
 
Last edited:
Screen Shot 2022-01-13 at 2.42.33 pm.png

Het was gelukkig niet 3 jaar wachten ;)
  • Eind juni 2021 - bevestiging van ontvangst van aanvraag en bridging visa toegekend
  • Begin december 2021 - verzoek voor wat aanvullende documenten welke ik een week later heb aangeleverd
  • Vandaag - bevestiging dat ik nog een paar jaar mag blijven (tot januari 2027)
Prima timeline.

Hopelijk is de volgende voor iets wat permanenters!
 
Wie weet wat voor interessante stappen er nog gemaakt gaan worden de komende jaren. Zou mooi zijn als Annelies ooit eens PR of Citizen kan worden 😉

Wilde het net plaatsen. De deur wordt op een kier gezet!

She said work is underway to create a dedicated path to Australian citizenship for New Zealanders, separate to the ordinary process.

"Our ask has been for there to be a greater acknowledgement of the role that New Zealanders play here in Australia," she said.

"The fact that we have an agreement that no New Zealander or Australian should be rendered 'permanently temporary', that is a change in the way that we've previously seen New Zealanders treated here."

It is expected firm proposals for change will be put together before Anzac Day next year.

Op dit moment waardeer ik die frisse wind door Canberra wel, haha.

Wij hebben in ieder geval een visum spaarpotje en staan vooraan in de rij als er een optie beschikbaar komt.
 
Een update vanuit een regenachtig Melbourne (al valt het nu gelukkig mee).

Wij vonden het tijd voor wat verandering. Australië is een enorm groot en divers land. Er is zoveel te ontdekken en zoveel mooie plekken om te wonen dus na 6 jaar op dezelfde plek gewoond te hebben, hebben we besloten te boel op te pakken en te verhuizen.

Wij zijn dus verhuisd. Een volle 350 meter down the road ;)

Het werd tijd voor wat groters en we zaten al een tijd te kijken, maar er is zoveel rotzooi op de markt tegenwoordig. Goedkoop gebouwde huizen, dingen die geclaimd worden als bijvoorbeeld 3 slaapkamers, maar het is eigenlijk 2 slaapkamers en een opslag hok. Of een "ensuite" waar de deur van de badkamer en de douche niet tegelijk open kunnen zijn etc.

Dus we zeiden tegen elkaar "laten we nog één keer kijken en anders voor nog een jaar bijtekenen". En toen vonden ze we toevallig dit nieuwe huis. Om de hoek met eigenlijk alles wat we willen. Met onze elleboog erin gegaan met cover letters etc. We vonden het bijna zielig voor al die enthousiaste mensen die kwamen kijken, want ik wist dat ik 2/3 uur ging steken in de ultieme application.

Dus dat. Kleine update :)
 
Met onze elleboog erin gegaan met cover letters etc. We vonden het bijna zielig voor al die enthousiaste mensen die kwamen kijken, want ik wist dat ik 2/3 uur ging steken in de ultieme application.
Gefeliciteerd!

redelijk herkenbaar. Ik merk ook dat ze hier niet altijd gewend zijn aan net die extra stap. Soort cultuurverschil (?). Maar werkt dus wel blijkbaar.
 
It came and went. Onze Australaversary. We waren het glad vergeten tot onze ouders ons ermee feliciteerden.
Dat zegt eigenlijk dan ook meteen alles. What's there to say na 6 jaar. Alles is gewoon, er zijn bijna geen verrassingen meer. Dare I say dat het bijna saai wordt!

Ik heb niet het idee dat wij de uitzondering zijn gezien de hoeveelheid updates die ik anderen zie plaatsen ;)

Op naar nog een jaartje!
 
It came and went. Onze Australaversary. We waren het glad vergeten tot onze ouders ons ermee feliciteerden.
Dat zegt eigenlijk dan ook meteen alles. What's there to say na 6 jaar. Alles is gewoon, er zijn bijna geen verrassingen meer. Dare I say dat het bijna saai wordt!

Ik heb niet het idee dat wij de uitzondering zijn gezien de hoeveelheid updates die ik anderen zie plaatsen ;)

Op naar nog een jaartje!

Gefeliciteerd! En herkenbaar, alles went snel. Je wordt dan weer op de dingen die anders gaan gewezen door Nederlandse gasten en van die wow momenten die zij hebben die je zelf misschien in het begin had maar wat nu allemaal maar gewoon is. Iemand vroeg mij hoe lang ik hier al zit, ik gaf als antwoord 4.5 jaar. Misso: nee joh je zit hier nog maar 3.5 jaar, uhhm we zijn in juli 2018 vertrokken?? O ja, 4,5 jaar dus al! Zo snel gaat het allemaal dus.
 


OFX
Back
Top