Announcement of the new Skilled Occupation List (SOL)

Het beroep (studie) van mijn vriendin staat er plots op :shock: (mijne nog steeds alleen in WA)
Hmmm, vanavond wat te bespreken ;)

Ben blij voor alle mensen waarvan hun beroep nog erop staat! Wanneer dit niet het geval is, is het absoluut minder prettig. Maar waar een wil is, is een weg.

Even een soort van 'rookie-question'. Klopt het dat de (nationale)MODL + ENSOL niet meer terugkomen en dat je dus moet kijken wat je kan doen met de SOL?

cry.gif
We staan er niet meer bij, BOLLOX!

en nu Marie? Maar jullie zijn toch al safe? Tenminste ...jullie hebben al een visum ingediend voor de veranderingen....hoop voor jullie dat het goed komt
afro.gif

Ik hoop 't Steven....als ze nu maar geen rare dingen uit gaan halen door bv in een keer een hele groep al lang lopende aanvragen te skippen. :|
Dat is mijn grote angst op dit moment...

Jeetje dat hoop ik ook niet voor jullie...maar denk het niet hoor....dat hebben ze nu al genoeg gedaan vind je niet?
Hoop dat jullie snel wat horen
afro.gif

Sjeeeee.... de nieuwe lijst is er.
Gefeliciteerd voor alle mensen die er nog / of nu wel op staan!
Maar ik voel heel erg mee met diegene die er niet op staan. ( Marie-Dan hoe zit het met je baan aanbod....? Niks meer van gehoord neem ik aan? Wat raar!@!! )
en Steef,ook mooi kl*te voor je :-(

Sjeeeee.... de nieuwe lijst is er.
Gefeliciteerd voor alle mensen die er nog / of nu wel op staan!
Maar ik voel heel erg mee met diegene die er niet op staan. ( Marie-Dan hoe zit het met je baan aanbod....? Niks meer van gehoord neem ik aan? Wat raar!@!! )
en Steef,ook mooi kl*te voor je :-(

Nee, niks meer van gehoord...ze moeten heel lang nadenken in Melbourne. :wink:
Ondertussen wel weer contact gehad met 'n bedrijf in Sydney, daar kon Dan zo gaan werken, mits we nu in Oz waren... :|
Het blijft een beetje de kip en het ei verhaal, wel werk kunnen krijgen maar nog geen visum en als je dat dan uitlegd dat zij daar wat aan kunnen doen, haken ze af... :-(

Ik ben een docent die lesgeeft in timmeren en meubelmaken. docent en timmerman staan op de nieuwe sol. meubelmaker staat niet meer op de sol en je raad hoe ik een aanvraag heb ingediend!!!!! als meubelmaker :evil: al die moeite voor niets verlopig!! ben blij dat in Bonaire kan afkoelen :grin:

Godsiemikke wat raar he! Ik bedoel, duidelijk dat het beroep van Dan nodig is, want er zijn vacatures en ze willen zelfs NL-ers aannemen, maar op de lijst staan jullie niet.
Heb je die zaak al vaak gemaild of ze al een antwoord hebben....? Anders nog maar eens aan hun oren trekken niet? ( bellen nog beter? )
Het zijn net de mensen van marktplaats : enthousiast reageren, maar daarna hoor je niks meer van ze :?
( sorry voor de lullige vergelijking :oops: :wink: )

Ik ben een docent die lesgeeft in timmeren en meubelmaken. docent en timmerman staan op de nieuwe sol. meubelmaker staat niet meer op de sol en je raad hoe ik een aanvraag heb ingediend!!!!! als meubelmaker :evil: al die moeite voor niets verlopig!! ben blij dat in Bonaire kan afkoelen :grin:
Ook al zoiets irritants. Heb je heel de aanvraag dan voor niks gedaan?
Heel slim van jullie,dat plan B, klinkt erg goed! :up: :up: :up:

Gefeliciteerd aan iedereen die (nog) op de nieuwe SOL staan :grin:
Voor degene die er niet (meer) op staan... :| hou de moed erin...nu de SMP's afwachten...ik :up: voor jullie!

Even een soort van 'rookie-question'. Klopt het dat de (nationale)MODL + ENSOL niet meer terugkomen en dat je dus moet kijken wat je kan doen met de SOL?

Voor zover ik weet blijft de ENSOL bestaan. Deze lijst wordt gebruikt door werkgevers. Voor meer info zie:
http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/1121i.pdf

Ik hoop dat er snel wat bekend word gemaakt over de stop tot 2013 en de prioriteitenlijst
grin.gif

Elke dag maar even weer kijken op de site van Diac!

:lol: Gefeliciteerd, voor de mensen wiens beroep op de lijst staat ! :up: ^_^
:dizzy: Echt balen voor de mensen wiens beroep er niet meer op staat, verlies de hoop niet w.s. komt er over een paar maandjes wel weer een verandering! :wall: :bangingdoor:

Balen....zoologist of welk ander environmental/conseravation beroep staat er niet meer op... :cry: Zou toch zeggen dat ze daar juist wel behoefte aan hebben in zo'n wildlife-rijk land als Oz... Nu maar blijven duimen dat we er op een studiebeurs gaan komen voor postgraduate research, maar dat is toch ook een risico..tijdelijk geluk maar daarna begint de rit weer van voren af aan ben ik bang...
Ondertussen toch ook gewoon blijven proberen een regional sponsor te vinden, opgeven doen we ZEKER nog niet :smile:

Gelukkig lijkt het erop dat de meesten hun dromen gewoon nog kunnen uitkomen. GEFELICITEERD iedereen wiens beroep er gewoon nog op staat!

Gefeliciteerd aan iedereen die (nog) op de nieuwe SOL staan :grin:
Voor degene die er niet (meer) op staan... :| hou de moed erin...nu de SMP's afwachten...ik :up: voor jullie!

Voor zover ik weet blijft de ENSOL bestaan. Deze lijst wordt gebruikt door werkgevers. Voor meer info zie:
http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/1121i.pdf

Vanwege alle veranderingen ben ik het spoor even bijster geloof ik:

Wat zijn SMP's?

En, nu de MODL weg is scheelt dit - in ons geval - 15 punten. Heb ik het goed dat die dus nu volledig wegvallen of is daar de ENSOL net zo goed voor. Het scheelt ons namelijk het verschil tussen een skilled sponsored en een skilled independend. M.a.w. dan kunnen we niet meer naar Queensland want daar is 'Refrigeration- en Airconditioning mechanic (als enige Staat zo'n beetje) van de lijst gehaald...?!? :|

Misschien een beetje off topic... :rolleyes:

Godsiemikke wat raar he! Ik bedoel, duidelijk dat het beroep van Dan nodig is, want er zijn vacatures en ze willen zelfs NL-ers aannemen, maar op de lijst staan jullie niet.
Heb je die zaak al vaak gemaild of ze al een antwoord hebben....? Anders nog maar eens aan hun oren trekken niet? ( bellen nog beter? )
Het zijn net de mensen van marktplaats : enthousiast reageren, maar daarna hoor je niks meer van ze :?
( sorry voor de lullige vergelijking :oops: :wink: )

Ik heb deze week nog gemaild naar onze tussenpersoon. Kreeg wel een leesbevestiging, maar nog geen antwoord... :|

Ik hoop 't Steven....als ze nu maar geen rare dingen uit gaan halen door bv in een keer een hele groep al lang lopende aanvragen te skippen. :|
Dat is mijn grote angst op dit moment...

Als dat gebeurt, zijn jullie niet alleen... Welfare worker staat nl ook niet meer op de lijst! Ben benieuwd hoe alles gaat lopen, maar verwacht de komende jaren steeds minder mijn visum, waardoor ik wel blij ben een andere keuze te hebben gemaakt voor mijn nabije toekomst (al blijft het erg jammer dat ik dit moest doen). :|

Back