Announcement of the new Skilled Occupation List (SOL)

Vanwege alle veranderingen ben ik het spoor even bijster geloof ik:

Wat zijn SMP's?

En, nu de MODL weg is scheelt dit - in ons geval - 15 punten. Heb ik het goed dat die dus nu volledig wegvallen of is daar de ENSOL net zo goed voor. Het scheelt ons namelijk het verschil tussen een skilled sponsored en een skilled independend. M.a.w. dan kunnen we niet meer naar Queensland want daar is 'Refrigeration- en Airconditioning mechanic (als enige Staat zo'n beetje) van de lijst gehaald...?!? :|

Misschien een beetje off topic... :rolleyes:

De ENSOL (Employer Nominated Skilled Occupation List) wordt gebruikt door werkgevers voor sponsorship en staat los van de nieuwe SOL. Als je naar Queensland wil op een Skilled Independent Visa (175) moet je beroep op de nieuwe SOL staan...maar het is nog afwachten op nieuws over het nieuwe puntensysteem. Als je op een Skilled Sponsored Visa (176) wil naar QLD zul je moeten afwachen of je beroep op hun skills list komt te staan. Helaas is er nog niks bekend over de SMP's (State Migration Plans).

Heeft jouw man al de IELTS test gedaan? :wacko:
 
Mechanical Engineers staan er nog wel op! was daar overigens absoluut niet bang voor dat die zouden verdwijnen 8)
 
Heeft jouw man al de IELTS test gedaan? :wacko:

Hey! Hoe gaat het met jullie?! Nee, hij doet nu oplopende cursussen engels bij BLTC. Daar waar je ook de IELTS doet in Amsterdam. Zijn engels was zelfs te slecht voor een preparation course :roll:
Toevallig zat ik van de week te denken om voorlopig ook voor een 457 te gaan omdat de kans op 5-en, voor hem, groter is dan op 6-en. En nu zag ik in je handtekening dat jullie dat ook doen... Misschien kunnen we weer even via een PM verder beppen (anders wel erg off-topic). Alleen weet ik niet hoe dat moet sinds deze site veranderd is :grin:

I.i.g. bedankt voor je reactie en succes met alles :up:

:smile:
Marika
 
Back
Top