Australia need skills workers me ars... Ik vind persoonlijk dat het wat overdreven word. Het moet meer iets zijn van "Australian employers need better employee finding skills" We zijn er wel maar als de bedrijven nergens aangeven dat ze mensen nodig hebben.... tja :wall: Of ze zijn te eigenwijs om buitelanders aan te nemen. Wat een boer niet kent dat eet ie niet is hier de nieuwste rage onder de werkgevers
:|
Ik heb een beroep op de MODL lijst. Maar nergens vacatures te vinden. Vanaf october heb ik nu iets van 15 keer kunnen solliciteren, waarvan zeker 5 banen waarvoor ik ultra perfect geschikt ben.
Helaas, 1 afwijzing binnen en verder niks, nooit iets gehoort. Erg frustrerend als je in de krant een heel stuk leest over dat Australie grote te korten heeft aan skilled workers en waar een heel doem senario wordt geschetst voor de zuid australische industrie. "er moeten snel skilled workers komen en anders"... ja ja
Misschien weer een stunt om meer subsidies los te peuteren bij de staat. Het nieuwe financielen jaar staat natuurlijk voor de deur en er valt dus wat te halen.
Ook die convencie zal wel een publiciteits stunt zijn van een aantal cv hongerige job recruitment agencies. Je weet wel cv afgeven en nooit meer wat horen.... Zoals in Amsterdam toen :thinking:
Dessalniettemin staan er meer vacatures in de zaterdag krant dan ik ooit in Nederland bij elkaar heb gezien in de Haagse Courant oid.
Het werk klimaat is hier nog steeds beter dan in NL. Australiers zijn gewoon een beetje eigewijs. Als je hier heen komt met geen australische werk ervaring en geen Australische papieren moet je zeker niet verwachten dat de banen voor het op rapen liggen.
Zoals ze bij de meet and greet service van DIMIA vertelden. Houd er rekening mee dat je de eerste 6 maanden geen baan kan vinden als je dan eindelijk een gesprek hebt bied dan aan om de eerste twee weken bijna voor niks te werken zodat je kan laten zien dat je de goede skills hebt... :think: :think: Waarom zouden ze dat aanraden aan net nieuw geariveerde skilled workes ....... :-x
Verder is Australie een perfect land iedereen die twijfelt om met zijn emigratie te beginnen. Zou ik zeggen niet twijfelen maar gewoon doen. Volgens mij is het bijna onmogelijk om heimwee te krijgen of spijt van de emigratie :cheer: :cheer:
greetz Barry