arbeidsmarkt in Adelaide

Dat wil ik ook wel gaan doen.
Kan je me dat bureua adviseren??
dan wil ik graag het adresje wel hebben.

alvast bedankt.

Teuni
 
Het klopt wat Martin zegt. Samen met George Lombard heb ik mijn Nederlands "kort en bondig" CV omgezet naar een "over the top" Australisch Resumé.

Hier kun je voorbeelden vinden van hoe je het op zou moeten stellen: http://www.distinctiveweb.com/

Voor wie veel interesse heeft (en een technische achtergrond) kan mijn resumé ontvangen als je me een mailtje stuurt. (geen PM)

Groetjes, Bart
 
Let bij het maken van en resume op de CAR methode, Challenge-Action-Result. Even Googlen en er is zat over te vinden.
http://www.topmargin.com.au maakt resumés. Hun 'Existing Resume Review' voor $33 is handig, zie http://www.topmargin.com.au/pp_otherservices.htm. Ze hebben ook een boek met heel veel voorbeelden.

Het bedrijf wat ooit mijn resumé heeft gemaakt bestaat niet meer, maar Google doet wonderen. Let wel op dat het een Australisch bedrijf is vanwege de taal en de opmaak. Amerikaans engels wordt volgens mij niet zo gewardeerd.

Mijn tips:  :)
Met on-line resumé builders, resumé templates, Word wizzards is mijn ervaring dat die er zo worden uitgehaald en direct doorgaan naar de bin. Om te voorkomen dat PZ de hele dag resumés zit te lezen scannen veel (grote) bedrijven de resumés electronisch op beplaade woorden dus gebruik veel goede en krachtige keywords, op mijn eerste pagina staat bijvoorbeeld een sectie 'Key Strengths'. Mocht de schifting door een mens plaatsvinden, die kijkt vooral (of alleen maar) naar de eerste pagina. Zorg dus voor een goede en opvallende opmaak met de juiste info op de eerste pagina.
 
Als je naar Adelaide geemigreerd bent, kan ik iedereen aanraden om de cursus aan Interlink (TAFE) te doen (Settlement, Orientation and Jobapplication), waarbij je leert, wat er allemaal anders is dan in Holland op het gebied van solliciteren, maar ook tax, education, health care system, de footy rules, etc. Wij hebben er ontzettend veel geleerd, wat zeker heeft geholpen bij het vinden van een baan. Veel Hollanders hebben niet in de gaten hoeveel er anders is. We willen best mensen helpen met hun CV / Resume (gratis, geen garanties, maar onze succes rate is nog 100%), als je het niet erg vind om (opbouwende) kritiek te krijgen. Stuur even een mailtje naar ons Hotmail adres, want we bekijken deze site niet zo vaak.
Ook kan ik iedereen aanraden een stage te lopen van bv 2 weken om te leren hoe dingen er hier aan toe gaan (inbegrepen in de Interlink Course). Als het je geen baan oplevert heb je in ieder geval een (of 2) Australische referentie(s) te pakken, wat je kansen op een baan weer vergroot.
Succes,
Leah & Richard
 
Richard,

Ik heb nog ff gekeken op de site:
http://els.sa.edu.au/work/ilcourse.php

Maar eerlijk gezegd valt het niveau me een beetje tegen. Vooral curses engels voor mensen die nauwelijks engels spreken, terwijl iedereen hier een behoorlijk niveau op IELTS aan de dag moet leggen.

Maar misschien zie ik het verkeerd.

Bart
 
Ik weet niet precies waar je hebt gekeken, Bart, maar de site die Richard heeft opgegeven is die van de Interlink cursus en dat is ook degene die we bedoelen. ELS heeft ook een andere (taal)cursus voor mensen die minder engels spreken. Om de Interlink cursus te kunnen volgen heb je toch wel een 6 min. voor de IELTS nodig. In onze "klas" was een kwart van de studenten van de UK. Wij hebben erg veel baat gehad bij de cursus en vonden hem erg de moeite waard, maar dat is uiteraard voor ieder verschillend.
 
Hey allemaal,

Weet iemand of  er in/rondom Adelaide vraag is naar een leidinggevende functie bij een schoonmaakbedrijf? Ik doel dan op een functie als account manager of bedrijfsleider/manager. (Hier heb ik 8 jaar werkervaring in). Of functies bij leveranciers van (professionele) reinigingsmiddelen en materialen (als bijvoorbeeld Sales Representative of Account Manager). DIt is mijn huidige baan  :up:

Ik ben door VETASSESS ingedeeld als Sales Representative Industrial Products en ben nu benieuwd of er wel vraag is naar dit soort beroepen  :|

Alle tips en opmerkingen zijn welkom!!  :)

Greetzzz
Aussiegirl
 
Back
Top