Aussie $ zakt!

Wil ook graag alvast wat geld die kant op sluizen. Maar zag bij verschillende banken de voorwaarde dat je er binnen een jaar moet wonen. Met ons huis in de verkoop is dat nog een vraagteken. Iemand een goede suggestie waar die voorwaarde niet geldt?
 
Ja, dat klopt, maar de familie even bezoeken wordt nu wel duur :)
Verder durf ik nog niet teveel met geld prutsen.
 
Wil ook graag alvast wat geld die kant op sluizen. Maar zag bij verschillende banken de voorwaarde dat je er binnen een jaar moet wonen. Met ons huis in de verkoop is dat nog een vraagteken. Iemand een goede suggestie waar die voorwaarde niet geldt?

Gewoon met de bank mailen/bellen en je vraagstuk voorleggen. Wij kregen sowieso een paar maanden speling bij de NAB, al hadden we die niet nodig. Let er wel op dat als je geen Tax File Number hebt in Australie, je een aardig belastingpercentage over je rente mag betalen. Maar dan nog is de rente hoger dan in NL :p (plus je hebt voordeel van de dollarstand).
 
Gewoon met de bank mailen/bellen en je vraagstuk voorleggen. Wij kregen sowieso een paar maanden speling bij de NAB, al hadden we die niet nodig. Let er wel op dat als je geen Tax File Number hebt in Australie, je een aardig belastingpercentage over je rente mag betalen. Maar dan nog is de rente hoger dan in NL :p (plus je hebt voordeel van de dollarstand).
En als je die wel hebt? Ik heb namelijk nog een TFN... Moet ik dan ook ineens weer aangifte gaan doen?
 
nee, want je betaalt belasting in Nederland, officieel moet je wel je rente inkomsten uit het buitenland opgeven.
groetjes Johan
 
De koers is wel aantrekkelijk nu. Waarmee of hoe boeken jullie over. Ozforex.com.au ?

Als je meer dan 10.000 dollar zou overmaken, wordt je dan gelijk aan de tand gevoeld? Ik geloof dat de bank
het dan moet melden?
 
Vorige keer meer dan dat over gemaakt, geen probleem. Wel een aardige verificatie aan vooraf gegaan.
 
Ik heb de dochter onderneming van Ozforex 'Tranzfers' gebruikt omdat ik minder dan 5000 over wilde maken in 1x. Bevalt prima, maar ik heb opgemerkt dat de koers van de Rabobank soms beter is dan die van Tranzfers. Dus heb 2e keer gewoon met Rabobank overgemaakt.
 
... maar ik heb opgemerkt dat de koers van de Rabobank soms beter is dan die van Tranzfers. Dus heb 2e keer gewoon met Rabobank overgemaakt.
en onderweg bleef er niet teveel aan de strijkstok plakken? De Rabobank zal wel wat gepakt hebben en met een beetje geluk was er ook nog een tussenbank die eea in rekening bracht.
 
en onderweg bleef er niet teveel aan de strijkstok plakken? De Rabobank zal wel wat gepakt hebben en met een beetje geluk was er ook nog een tussenbank die eea in rekening bracht.
Niet dat ik gezien heb..
 
Back
Top