Aussielover goes Down Under

Aussielover

XPdite Sponsor
Hallo allemaal !

Ik ben al een poosje actief op Xpdite,  maar heb nog geen update gegeven dus hier komt ie :

Ik ben in Nederland geboren en getogen. Ik ben een geregistreerd algemeen verpleegkundige.

Maar omdat in Australie men graag alleen HBO-V opgeleide verpleegkundigen wil, heb ik een probleem, aangezien ik inservice opgeleid ben (oude systeem van 1992 !).

Ik ben op een toeristenvisum naar Brisbane gekomen, omdat het communiceren met de Queensland Nursing Council (QNC) via email en telefoon vanuit Nederland erg stroef en traag verliep.

Hiermee heb ik inderdaad het een en ander kunnen bespoedigen en ik heb de QNC kunnen overtuigen mij een kans te geven een registratie als verpleegkundige in Queensland te behalen.

Ik heb een soort toets gedaan en hieruit bleek dat ik toch wat moet studeren om wat beter op de hoogte te zijn over het Australische systeem m.n. op het gebied van ethiek en wetten.

Deze drie modules zijn 2 theoretische modules, te volgen middels thuisstudie (soort LOI), en een praktische module, wat een soort stage van vier weken is, in een nog door mij uit te kiezen instantie.

Na het succesvol afsluiten van deze modules, krijg ik mijn registratie als verpleegkundige in QLD en kan van daaruit een sponsor en een baan gaan zoeken.

Ik zal de komende 16 weken dus als student in Brisbane doorbrengen.

Tot zover mijn update !  :wink:

Greetings vanuit Nathan, Brisbane.

Ingrid.

Die 16 weken in Brisbane nemen ze niet van je af, die heb je maar weer te pakken.
Heel veel succes!

Het klinkt veel belovend en hoop van harte dat het allemaal loopt zoals je wilt.

Succes met je studie en je zoektocht naar een sponsor.

Joost

Dank jullie wel, Joost en Jeroen ! Ik ben er inderdaad erg blij mee !  :mrgreen:

Ik heb het met mijn doorzettingsvermogen al verder geschopt dan mijn voormalig emigratieagent had verwacht dus ik ben optimistisch gestemd !  :)

Jullie ook succes met alles !  :wink:

Ingrid.

Hi Ingrid, succes zeg! Het klinkt wel goed allemaal....en zo te horen kun je altijd nog voor jezelf gaan beginnen als Emigratie agent  :)

Lekker warm trouwens in Brisbane op het moment!

Groetjes Syl
(Brisbane - Gold Coast)

[quote author=Syl link=topic=899.msg6949#msg6949 date=1104913905]
Hi Ingrid, succes zeg! Het klinkt wel goed allemaal....en zo te horen kun je altijd nog voor jezelf gaan beginnen als Emigratie agent  :)

Groetjes Syl
(Brisbane - Gold Coast)
[/quote]

Whahaha!  :-D Nou inderdaad, Syl, dat kun je wel stellen !

Warm en nat ! Maar ik loop gewoon tussen die regendruppels door...  :wink:

Groetjes terug!

Ingrid.

[quote author=Aussielover link=topic=899.msg6984#msg6984 date=1104989412]
[quote author=Syl link=topic=899.msg6949#msg6949 date=1104913905]

Groetjes Syl
(Brisbane - Gold Coast)
[/quote]

Whahaha!  :-D Nou inderdaad, Syl, dat kun je wel stellen !

Warm en nat ! Maar ik loop gewoon tussen die regendruppels door...  :wink:

Groetjes terug!

Ingrid.
[/quote]

Enn ghelukig maaaar, hik, dathe ze hier kkkoud bier hebben. hik,hik  :cool:

Cheers Rob

Nix mis inderdaad met die temperaturen!!!! :-D

haha...Rob zo te horen ben je helemaal happy hier Down Under. How are things in Holland Park?

Groetjes
Syl

[quote author=Syl link=topic=899.msg7020#msg7020 date=1105134433]
Nix mis inderdaad met die temperaturen!!!! :-D

haha...Rob zo te horen ben je helemaal happy hier Down Under. How are things in Holland Park?

Groetjes
Syl
[/quote]

No worries Syl,

we moeten nog een keer een bakkie doen in de stad of zo. of lunch/borrel.
Heb op dit moment een vriend van me op bezoek die binnenkort voor bijna een jaar gaat rondtrekken. Over temperatuur gesproken, het was best lachen toen hij hier arriveerde net voor kerst. Hij had het bloedheet en wij maar zeggen dat het redelijk frisjes was voor deze tijd van het jaar. het was die dag bewolkt en 25 graden volgensmij.

Catch ya later

Rob

Beste Ingrid,

Als ik het goed begrijp ben je nu in Australie i.v.m. een opleiding.
Ik ben ook bezig met mijn registratie als verpleegkundige en ben erg benieuwd hoe je het daar hebt.

Misschien wil je me mailen.
Rianne

[quote author=Rianne link=topic=899.msg8658#msg8658 date=1107781266]
Beste Ingrid,
Als ik het goed begrijp ben je nu in Australie i.v.m. een opleiding.
Ik ben ook bezig met mijn registratie als verpleegkundige en ben erg benieuwd hoe je het daar hebt.
[/quote]

Klopt ! Maar deze heb ik zelf bij de Queensland Nursing Council afgedwongen door vol te blijven houden dat ik de juiste kwalificaties heb, mij een eerlijke kans te geven, persoonlijk langs te gaan bij QNC, de directeur van BIG naar hun heb weten te laten faxen etc etc. !!  :lol:

[quote author=Rianne link=topic=899.msg8658#msg8658 date=1107781266]
Misschien wil je me mailen.[/quote]
Consider it done !  :wink:

Greets !

Ingrid.

[quote author=diana68 link=topic=899.msg8720#msg8720 date=1107870143]
heel veel succes  de komende weken

:up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up:

groetjes diana
[/quote]

Thanks ! Ik kan wel wat succes gebruiken want het is niet moeilijk maar errug veel stof te lezen en werk te verzetten in zeer korte tijd ! Dus ik ga maar weer es verder !  :|

Ingrid.

Sterkte de komende tijd en geniet van het zonnetje.  :up: :happysun:

Groetjes Sander :up:

[quote author=M5 link=topic=899.msg8757#msg8757 date=1107932609]
Sterkte de komende tijd en geniet van het zonnetje.  :up: :happysun:

Groetjes Sander :up:
[/quote]

Dank je, Sander ! Ik geef nu pas op tot ik echt geen enkel visum meer kan krijgen en het land uit gezet word !  :?

Momenteel effe geen zon  :cool: maar dat is ook wel eens lekker... ik sliep erg slecht afgelopen nacht !

Greets !

Ingrid.

Hallo allemaal !

Tweede update:

Op 8 april j.l. leverde ik mijn laatste assigment in van de theoretische modules en heb er een 'Distinction' voor gehaald. In het puntensysteem bij deze universiteit kun je marks halen oplopend van 'fail-pass-credit-distinction-high distinction'.

Op 6 juni aanstaande begint mijn praktische module, een stage van 160 uren op afdeling 2A/B aan het Princess Alexandra Hospital in Brisbane.  :stretcher:

Na het succesvol afsluiten van deze modules, krijg ik mijn registratie als verpleegkundige in QLD.

In de tussen tijd heb ik een sponsor/baan gevonden in de vorm van uitzendbureau Nurseworldwide.

Op 25 mei aanstaande loopt mijn toeristenvisum af en ik vreesde met grote vrezen dat 'men' bij DIMIA een beperking zou opleggen (8503 no further stay condition) en deze beperking houd tevens in dat het daarmee voor mij onmogelijk zou worden gemaakt om wat voor andere visumaanvraag dan ook in te dienen.

Ik had twee keuzes: of ik ga naar het DIMIA office in Brisbane en gok dat het goed gaat  :? (kosten AUD 200)  of  ik neem een vlucht naar new Zealand en krijg automatisch een stempel van verlenging bij re-entry (kosten goedkoopste retour vlucht AUD 360)... :thinking:

Ik heb mijn probleem aan mijn sponsor voorgelegd.

Deze had tot dan toe steeds gezegd dat alle papieren klaar liggen en het nu wachten is op mijn registratie en mijn referenties van mijn stage adres! Maar ik ben op zijn vroegst pas begin juli klaar met deze stage en kan pas dan deze laatste stukken aanleveren !

Mijn sponsor zei hierop dat het inderdaad beter is om nu de application for een Temporary Business (Long Stay) Visa, subclass 457, in te dienen. De hele papierenhandel is gisteren (donderdag 12 mei) naar DIMIA gestuurd.

En daarmee zal mijn toeristenvisum komen te vervallen en krijg ik, in afwachting van het verwerken van de aanvraag, een bridging visum !

En nu maar afwachten op wat er allemaal komen gaat   :nails:, maar het ziet er in elk geval  allemaal erg :sunny: uit  !

Cheers!

Ingrid.

[quote author=Lost link=topic=899.msg14955#msg14955 date=1115972496]
Wow, zo zie je maar dat de aanhouder wint! Heel veel succes met je stage.
[/quote]

Ja idd ! Daarom probeer ik een ieder die de mazen in 'verpleegkundig emigreerland' nog niet heeft ontdekt de juiste weg te wijzen !

En dank u ! Maar die stage moet goed komen want ik word als een 'pas afgestudeerde' RN gerekend :-o  dus dat is niet verkeerd !  :-D

[quote author=Syl link=topic=899.msg14902#msg14902 date=1115943565]
Wat goed Ingrid!  Well done, ziet er inderdaad heel goed uit.
Groetjes
Syl
[/quote]

Ja- dank u !  Ik ben dan ook helemaal opgelucht en blij ! :w00t:

Greetings terug !

Ingrid.

Back