en alweer de 5de update :computer: :
Werk:
Ik ben alweer ruim een maand aan het werk op de afdeling Orthopaedie in het Princess Alexandra Hospital in Brisbane. Het bevalt op zich goed. Momenteel ben ik bezig met mijzelf de routines en protocollen van de afdeling 'eigen' te maken. En mijn kennis mbt de Engelse terminologie te vergroten. Het is nog wennen aan het team. Men is over het algemeen wel aardig tegen mij, maar ik voel me er nog niet echt bij horen. Maar dat heeft ook te maken met het feit dat ik een 'agency' worker ben ! Via Nurseworldwide (NWW) heb ik een contract bij deze afdeling dat officieel tot 2 januari loopt...maaaar ik sta al ingeroosterd tot en met 15 januari en ook op het aanvraag rooster wat opgehangen is staat mij naam
dus ik heb zo'n vermoeden dat het contract wel verlengd gaat worden. :lookatit:
Visum:
Ik ben op vrijdag 25 november j.l. wederom genomineerd door mijn huidige sponsor NWW, voor een Temporary Business Visa. Dit is nodig omdat het huidige visum op 17 mei 2006 afloopt ! :x Dat is een heel verhaal maar het komt er kortweg op neer dat ik vanwege mijn stage aan het PA het toeristenvisum niet kon verlengen en in zeer korte tijd een vervangend visum nodig had om in Australie te kunnen blijven wonen.
Ik krijg nu, als alles naar wens verloopt, een visum voor de duur van twee jaar, zodat ik daarna in aanmerking kom voor een permanent residency !
Inburgering:
Ik richt me (nog) niet zo heel erg op het aangaan van nieuwe sociale kontakten al doe ik
'via-via' wel degelijk nieuwe kontakten op.
Ik ben daarentegen wel erg druk met het opbouwen van mijn bestaan hier.
Ik heb op 18 november j.l. via een speciale cursus, Q-Ride genaamd, mijn motorrijbewijs voor de 250cc klasse, RE gehaald ! WHOOHOOO !! :cheer:
En... ik heb nu ook mijn allereerste motor gekocht !! Ik ben verliefd !!...zucht ... :flying:
Op woensdag 30 november a.s is de HONDA VT250 SPADA rijklaar en geregistreerd en haal ik hem op !! YIEHAAAA!!
dan nog ander nieuws:
op vrijdag 25 november j.l. is de container met daarin mijn inboedel richting Brisbane vertrokken ,waar het schip , naar verwachting, op 2 januari 2006 in de haven zal aanmeren ! :koekkoek:
Voor of op 15 januari 2006 zal het lease contract van mijn huidige shared accomodation verlopen en ga ik mijn intrek nemen in een huurwoning in Forest Lake. Binnenkort weet ik of de woning die ik op het oog heb definitief doorgaat. Deze woning komt leeg te staan/vrij op ...13 januari 2006 !! :-D Hahaha!
Alles lijkt op zijn plaats te vallen ! I couldn't be more happy !! :happy:
to be continued...
Ingrid
.