Aussielover goes Down Under

Geweldig Ingrid. Je eerste werkdag als verpleegkundige in OZ, daar heb je nu zo hard voor gewerkt, he?  :up:

Ik heb nog een vraag aan je betreffende het opstellen van mijn werkverleden, voor het geval daar ook nog naar gevraagd zal worden.
Ik kan maar niet de goede terminologie vinden voor de volgende functies:
hoofdverpleegkundige, verpleegkundig manager (van een oncologisch centrum) en cluster-manager (hoofd van verschillende niet-snijdende centra). Kun jij mij op dit gebied iets wijzer maken?
Het heeft geen haast, hoor. Je werk en inburgering gaat voor, wat mij betreft  :up:

groetjes

en alweer de 5de update  :computer: :

Werk:
Ik ben alweer ruim een maand aan het werk op de afdeling Orthopaedie in het Princess Alexandra Hospital in Brisbane. Het bevalt op zich goed. Momenteel ben ik bezig met mijzelf de routines en protocollen van de afdeling 'eigen' te maken. En mijn kennis mbt de Engelse terminologie te vergroten. Het is nog wennen aan het team. Men is over het algemeen wel aardig tegen mij, maar ik voel me er nog niet echt bij horen. Maar dat heeft ook te maken met het feit dat ik een 'agency' worker ben ! Via Nurseworldwide (NWW) heb ik een contract bij deze afdeling dat officieel tot 2 januari loopt...maaaar ik sta al ingeroosterd tot en met 15 januari en ook op het aanvraag rooster wat opgehangen is staat mij naam :) dus ik heb zo'n vermoeden dat het contract wel verlengd gaat worden.  :lookatit:

Visum:
Ik ben op vrijdag 25 november j.l. wederom genomineerd door mijn huidige sponsor NWW, voor een Temporary Business Visa. Dit is nodig omdat het huidige visum op 17 mei 2006 afloopt !  :x Dat is een heel verhaal maar het komt er kortweg op neer dat ik vanwege mijn stage aan het PA het toeristenvisum niet kon verlengen en in zeer korte tijd een vervangend visum nodig had om in Australie te kunnen blijven wonen.
Ik krijg nu, als alles naar wens verloopt, een visum voor de duur van twee jaar, zodat ik daarna in aanmerking kom voor een permanent residency !  :up:

Inburgering:
Ik richt me (nog) niet zo heel erg op het aangaan van nieuwe sociale kontakten al doe ik
'via-via' wel degelijk nieuwe kontakten op.

Ik ben daarentegen wel erg druk met het opbouwen van mijn bestaan hier.
Ik heb op 18 november j.l. via een speciale cursus, Q-Ride genaamd, mijn motorrijbewijs voor de 250cc klasse, RE gehaald ! WHOOHOOO !! :cheer:

En... ik heb nu ook mijn allereerste motor gekocht !!  Ik ben verliefd !!...zucht ... :flying:

Op woensdag 30 november a.s is de HONDA VT250 SPADA rijklaar en geregistreerd en haal ik hem op !!  YIEHAAAA!!

dan nog ander nieuws:
op vrijdag 25 november j.l. is de container met daarin mijn inboedel richting Brisbane vertrokken ,waar het schip , naar verwachting, op 2 januari 2006 in de haven zal aanmeren !  :koekkoek:

Voor of op 15 januari 2006 zal het lease contract van mijn huidige shared accomodation verlopen en ga ik mijn intrek nemen in een huurwoning in Forest Lake. Binnenkort weet ik of de woning die ik op het oog heb definitief doorgaat. Deze woning komt leeg te staan/vrij op ...13 januari 2006 !!  :-D Hahaha!

Alles lijkt op zijn plaats te vallen ! I couldn't be more happy !!   :happy:

to be continued...

Ingrid  :cool:.

Eerst gefeliciteerd met het halen ven je motor rijbewijs(!!), met de aanscahf van je motor :up: :up:, met de huurwoning........

Eigenlijk gefeliciteerd met alles!!
Alles schijnt te gaan van een leien dakje. Nog even en je zit weer met alle spulletjes uit de container, en kan je echt settelen.

We blijven je volgen!!

Rene

ja, dank je Rene !

alles gaat van een leien dakje !? Ja, nu wel ja maar dat is heel lang wel heel anders geweest dus ik vind dat ik het gewoon verdiend heb !! Ahum.. de Goden nu weer niet verzoeken... :humble:

"alles gaat van een leien dakje !?  Ahum.. de Goden nu weer niet verzoeken... :humble:"

Nou niet dus !

Ik had afgelopen vrijdag 9 december al mijn eerste motorpech: hij wou niet meer normaal rijden.  :-( De benzinetoevoer werd op de een of andere manier geblokkeerd  !  :? Maandag de motor weer opgehaald..er was zg. niks gevonden  :? .. maar ik zag dat er wel degelijk aan de motor geknutseld is.. volgens mij willen ze gewoon niet toegeven dat hij niet rijklaar en naar behoren was afgeleverd..

Dan staat er op het huis wat ik als toekomstige huurwoning op het oog had zomaar ineens een application, wat betekent dat iemand het huis bezichtigd heeft en dat er nu een aanvraag om in te gaan wonen bij de eigenaar is ingediend !!  :angry1:
Terwijl ik 3 weken geleden heb gevraagd om een bezichtiging en de makelaar zei tegen mij dat de huurders niet thuis waren wegens vakantie maar dat ze vanaf 10 december thuis waren en dat ik dan kon bezichtigen.. nou da's lekker dan ! En ik moest er door een toeval zelf achter komen dat dit dus allemaal niet doorging !!

Ander voorbeeld? Een andere huurwoning wat ik wilde bezichtigen. Ik had vandaag (woensdag 14 december ) een afspraak hiervoor staan. Krijg ik een telefoontje naar mijn mobiele (handig als je gezegd hebt dat je RN bent en dus je foon op dat tijdstip uit staat !!  :roll: ).
Dus ik bel terug: Makelaar: " ja, er is een application op deze woning dus je hoeft niet meer te komen ! dat is een 'waste of my time and yours' "  :-o

Nou ja !  :angry1:
Denk je dat je er snel bij bent... nog niks    :cry: !!

Ik heb via de foon bedongen dat ik er voortaan toch wat eerder van op de hoogte word gesteld en dat ik alles wil doen om een eerlijke kans te krijgen en een huurwoning te mogen bezichtigen. Dus naar Forest Lake gereden en ik heb alvast mijn papieren laten kopieren, mijn gegevens achter gelaten en een aanvraagformulier ingevuld. Maar ja.. nu nog maar afwachten of dit gaat helpen.. ik had namelijk al mijn gegevens en wensen al via internet doorgegeven !!

Duimen jullie voor me ?

Dat is inderdaad knap lullig. En dan zat ik te nog wel te denken dat alles van een leien dakje ging.

Sta ik toch even te kijken dat ze dat zo maar kunnen doen (huis bedoel ik). En dan lijkt het geen service van de garage dat de motor niet goed afgesteld was! Ik hoop dat het probleem "motor" nu opgelost is.

in de tussentijd hoop ik al de rest ven de applicaties voor je residency goed verloopt.

Maar, no worries mate, we duimen voor je (of in "goed" vertaald Engels; "We're thumbing for you!! :rotflmao:)

Rene

Maar, no worries mate, we duimen voor je (of in "goed" vertaald Engels; "We're thumbing for you!! )
    :lol1: :lol1: :rotflmao: :rotflmao:

However... ik sluit me bij Rene aan, we'll keep our fingers crossed for ya... :up:

Inderdaad knap lullig dat alles zo verloopt zeg, ik hoop dat ze je nu wat beter op de hoogte gaan houden...!

Hoe gaat het verder met je visum aanvraag, loopt dat verder wel van een leien dakkie?

Greetz,
Koen

[quote author=Koengaroo link=topic=899.msg40491#msg40491 date=1134556426]
However... ik sluit me bij Rene aan, we'll keep our fingers crossed for ya... :up:
[/quote]

However..... "We'll keep our fingers crossed" wordt dan; "We houden onze vingers gekruisd"?

Ook een goeie!!

Hoe het ook zei en hoe het ook gezegd wordt, we doen het!!

Rene

Tjeempie... Daar wordt je niet bepaald vrolijk van zeg... Ik hoop dat alles goed komt en dat je toch snel een huurhuis hebt. Succes!!

[quote author=Annemiek link=topic=899.msg40508#msg40508 date=1134560218]
Tjeempie... Daar wordt je niet bepaald vrolijk van zeg... Ik hoop dat alles goed komt en dat je toch snel een huurhuis hebt. Succes!!
[/quote]

Thanks guys and girl !&nbqp; :lol:

Ik hoop dat het nu idd beter gaat met afspreken/ bezichtigen en uiteindelijk natuurlijk een geslaagde aanvraag voor een huurwoning !

De motor rijd weer als een  :sunny: dus ik hoop dat dat zo blijft !

Wat de aanvraag voor mijn visum betreft..tja.. heb nog niet gehoord of de nominatie is goedgekeurd dus daar ga ik nu maar weer achter aan.. zucht  :|

Bij mijn allereerste nominatie was dit ook goedgekeurd en had NWW niet de moeite genomen dit ook even aan mij te melden   :?

Maar ik hou de moed erin !  :)

Ik hou jullie op de hoogte !

Ingrid  :cool: .

Tijd voor een update:

Ik heb de huurwoning gekregen en woon sinds 14 januari 2006 daar dus binnenkort is dat alweer een jaar geleden !  :shock: Wow! Time flies...

Ik rijd nog altijd mijn Honda VT Spada  :bike: maar hoop binnenkort naar een groter model over te kunnen stappen.

Sociaal gezien... tja..Aussielover is nu een 'echte' Aussielover.. ik heb alweer 8 maanden een vaste relatie met mijn Aussie lover Michael.  :flying:

Ook ben ik zeer aktief met mijn nieuwe hobby/sport: dragon boating
http://www.dragonboating.org.au/

Dan waar zo'n beetje iedereen hier zich mee bezig houd: het visum.

Ik heb sinds 18 januari 2006 het tweede Temporary Business Visa>
mijn aanvraag voor een Skilled Independent is op 15 december 2006 bij het Adelaide Skilled Processing Centre afgeleverd. En nu dus maar wachten tot er iets gebeurd.... :sleep:

Ingrid  :cool:

Hey Ingrid,
Leuk om weer wat van je te lezen!!
Ik zal voor je duimen dat het Skilled visa snel doorkomt!!

Groetjes Lin

Hi Lin,

Tja, je weet wel hoe het gaat druk-druk-druk. Ik werk natuurlijk full time (minimaal 38 uur per week maar meestal meer) en dan heb ik nog 4 uur per week dragon boat training ( op donderdagmiddag /avond en zaterdag morgen) en een relatie met Michael die 2 kids uit zijn voorgaande huwelijk heeft.. daar gaat dus allemaal heeel veel tijd in zitten !  :roll: Ook de voorbereidingen voor de laatste visumaanvraag heeft me de nodige uurtjes vrije tijd gekost! Maar i'm on the ball now !  :up: En nu hopelijk weer wat meer vrije tijd voor relaxen  :beach: :surfer: :flipper:

enne..bedankt voor het mee-duimen !  :smile:

Ingrid  :cool:

Back