Australian dollar

Transacties binnen de euro-zone met volledige IBAN/BIC gegevens (SEPA) zouden sowieso geen kosten met zich mee moeten brengen aangezien dit als een binnelandse transactie wordt gezien, de 'shared' kosten waar Sunburnt naar verwijst treden alleen op als je niet de juiste IBAN/BIC gegevens hebt, of wanneer je bijv. direct naar AU geld overmaakt.
Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Single_Euro_Payments_Area

Hi Sunburnt & Aumelle,

Dank voor jullie reactie! :up: Ik heb idd een fout gemaakt (haast, haast) door 'beneficiary' ipv 'shared' te kiezen bij kostendeling, en het standpunt vd Postbank is dat dit mij dus €30 kost ook al heb ik juiste BIC/IBAN gebruikt en voldoet mijn overboeking aan de overige voorwaarden..zucht...ik ga er nog een mailtje aan wagen en dan maar laten rusten, weet ik het in elk geval voor de volgende keer!

Bovendien zag ik ook tot mijn grote, hebberige ergernis dat ik ook vele honderden dollars ben 'misgelopen' a.g.v. de bancaire crisis in de VS, bracht de AU$ bij Ozforex op het hoogtepunt maar lieftst 1.79 op....maar zoals Aumelle al zei dat zijn de risico's van het spel  :lol:

Luxe probleem verder, I know... :smile:

ps: mag van mijn man niet meer naar de koers kijken, wordt obssesief beweert ie... :grin:

Voor al diegenen die nog gaan moeten, de dollar heeft een record bereikt van 1,81 dus als je Euro's voor Dollars moet wisselen sla dan nu je slag !!!

Ongelooflijk, heb ik toch echt de verkeerde beslissing genomen door in een keer zoveel geld tegen 1.70 te laten overmaken. Nou ja, hopen dat zoveel mogelijk Xpdite members hier hun voordeel mee kunnen behalen, en dat ie maar snel weer mag aansterken (de AUD), voel me opeens wel wat ongemakkelijker met al m'n spaargeld in dollars nu...

[quote author=tampet link=topic=7389.msg125397#msg125397 date=1221658434]
Hi Sunburnt & Aumelle,
Ik heb idd een fout gemaakt (haast, haast) door 'beneficiary' ipv 'shared' te kiezen bij kostendeling, en het standpunt vd Postbank is dat dit mij dus €30 kost

Bovendien zag ik ook tot mijn grote, hebberige ergernis dat ik ook vele honderden dollars ben 'misgelopen'

ps: mag van mijn man niet meer naar de koers kijken, wordt obssesief beweert ie... :grin:
[/quote]

Hoi Tampet,

POstbank is weinig flexibel heb ik wel gemerkt. In ieder geval heb je wel de veel betere koers van Ozforex deze keer.

Dat van dat mislopen deel je dus met Aumelle en mij (al had ik niet veel meer over te maken op het moment), maar ja, ik had naar de koers over de afgelopen 3 jaar gekeken en die was nog niet eerder zo hoo geweest, dus ik dacht bij 1.72 (vlak na de renteverlaging hier): hebben is hebben! Bij eerdere gelegenheden was de koers al weer omlaag gegaan tegen de tijd dat ik in aktie kwam.

Ik denk dat je man verstandig is - ik ben er ook mee gestopt (min of meer anyway  :roll:)

Sunburnt

Dames, heren,

Wat dachten we van AUD 1,90 voor een schamel Euro'tje? Kan het nog gekker?  :p

Ik zeg: wisselen die handel (en vervolgens tegen 8% vastzetten)!

Ik vraag me af waar dit zal eindigen... Ondanks m'n economische achtergrond begrijp ik toch weinig van deze situatie: veel Europese landen zitten dicht tegen recessie aan, er is paniek omtrent Europese banken en spaartegoeden, maar de euro wordt sterker t.o.v. de AUD. Ik wacht nog op een teruggaaf van de Nederlandse Belastingdienst, maar aangezien in NL er tenminste nog een garantie op je spaargeld zit tot 38,000 euro en hier niet, weet ik nog niet of ik het bedrag daadwerkelijk naar AU oversluis. Misschien zet ik het wel op een Nederlandse AUD rekening. Raboplus is hier in AU dan wel AAA-rated, maar ik weet niet echt wat dat nou voor waarde heeft.

Mee eens, vandaar dat ik e.e.a. ook op een AUD-rekening bij de ING hier heb staan. En wie zal het zeggen, misschien schiet de Euro wel door de AUD 2 heen...  :p

Laat ik zeggen dat 3aaa rated nog steeds wil zeggen dat rabobank voldoende eigen vermogen heeft om al zijn klanten meer dan 3 x uit te kunnen betalen, bovendien zijn ze niet beursgenoteerd, dus al zakt de aandelenhandel in elkaar neemt het eigen vermogen niet echt af. Óok voor Oz geldt dat rabo nog steeds een extreem veilige belegging is!!

[quote author=Wilbert67 link=topic=7389.msg126459#msg126459 date=1223401424]
Laat ik zeggen dat 3aaa rated nog steeds wil zeggen dat rabobank voldoende eigen vermogen heeft om al zijn klanten meer dan 3 x uit te kunnen betalen, [/quote]

Weet je dat zeker Wilbert? Een triple A rate wil weliswaar zeggen dat het eigen vermogen boven een bepaalde norm is, maar ik geloof niet dat het een 3x uit kunnen betalen nivo is. Algemeen moeten banken een bepaald percentage eigen vermogen hebben, en dat is eerder in de richting van 10% of zo .... ?

[quote author=Wilbert67 link=topic=7389.msg126459#msg126459 date=1223401424]
bovendien zijn ze niet beursgenoteerd, dus al zakt de aandelenhandel in elkaar neemt het eigen vermogen niet echt af. Óok voor Oz geldt dat rabo nog steeds een extreem veilige belegging is!!
[/quote]

Dat denk ik ook.. alleen hoe beleg je in een bank die geen aandelen heeft? (PS: Niet bedoeld als NL vingertje hoor!)

Het kan inderdaad dus nog gekker.
Even los van de banken-discussie: 2 dagen geleden op AUD 1,90, vanmorgen op AUD 1,99!
Cash is King, zullen we maar zeggen in deze barre (beurs)tijden. Nu alleen nog de vraag in welke valuta. Voorlopig de Euro, maar hoe lang zet die stijging t.o.v. de AUD door? Wie het weet, mag het zeggen....

Dit geeft wel te denken voor de huizenverkopers.
Met de huidige stand van de OZ Dollar, kan het misschien interessant zijn om met je vraagprijs te zakken, om zodoende sneller je huis te verkopen en snel je eurotjes om te zetten naar OZ Dollars?
1.99 nu ipv 1.60 een paar maanden geleden!!

Voor degenen met visum en nog steeds een huis te verkopen, kan dit misschien interessant zijn.

Bart

Tja, Tekkel, ik snap de redenering op zich wel, maar dat hangt ervan af.
Vraag is natuurlijk of de dollar zich ten opzichte van de Euro gaat herstellen. Ik ben een uurtje verder na mijn laatste citaat en de Euro staat al weer op AUD 2,03..... Te bizar voor woorden.
De AUD is de laatste jaren redelijk stabiel gebleven, mede door de hoge rentestand in Oz. Maar als de Australische regering doorzet met het stelselmatig verlagen van de rente teneinde de economie in deze moeilijke tijden een impuls te geven, dan krijgt de dollar wellicht nog een extra tikkie mee. Dus waarom in dat geval overhaast je eigen huis in Nederland verkopen (los van het feit dat de lokale marktontwikkeling in Nederland hier op zich wel aanleiding toe zou kunnen geven).

Geloof het of niet, de AUD lijkt compleet in elkaar te storten.... Hij schiet binnen enkele minuten door naar AUD 2,09!

Houd er maar over op  :lol: :lol:
We hebben een paar weken geleden de laatste euro's gewisseld omdat we een huis hebben gekocht.

Jolanda

We hebben het vandaag met verbijstering gevolgd.
We hebben toevallig sinds vandaag een aussie bankrekening. Het duurt alleen een paar dagen voor het geld erop staat.
Niet bij ING of Rabo maar bij Commonwealth.... en toen zagen we AMB erbij staan  :shock:
Nah, zal wel los lopen.... toch?
Wij hebben er echt weinig verstand van, dus heb echt geen idee of we ook maar meerdere rekeningen moeten openen bij meerdere banken om alle risico's te spreiden.
Het duurt nog 3 maanden voor we ons geld van de verkoop van het huis hebben, nu kunnen we alleen ons spaargeld overmaken.
Ik zal vrijdag eens met mijn eigen oom dagobert overleggen.

Back