De renteverlaging van de Reserve Bank gisteren is niet alleen goed nieuws voor diegenen onder ons met een hypotheek in Australie (de meeste banken volgden onmiddelijk) maar ook voor diegenen die nu geld naar Australie willen overmaken: de dollar is gisteren gestegen (of gedaald, net wat je wilt) van ongeveer 1,71 naar ongeveer 1,74. Ozforez bied op dit moment 1,73, dat is ongeveer 3-4 cent hoger dan eergisteren. Doe er je voordeel mee zou ik zo zeggen.
Bedankt overigens voor de tip, benneman en anderen, ik ben inmiddels ook bij Ozforex ingeschreven (xe.com gebruikte ik alleen om de wisselkoersen te volgen, wist niet eens dat je ook kon handelen!). Voorheen gebruikte ik Postbank, voor het gemak, maar je moet iedere keer maar afwachten wat je krijgt, en het is significant lager dan wat ze op de ING website vermelden als hun koers.
De identificatie was voor ons (met een telefoonnummer en adres in Australie) een fluitje van een cent, nl, alleen aanmelden via de website. Na een paar dagen kregen we een brief thuis met een code, die ingevuld op website, en helemaal klaar (maar daarvoor konden we al handelen indien gewild).
Sunburnt