Australian Movies

Gisteravond gezien:

Little Fish - met o.a. Cate Blanchett, Hugo Weaving, Sam Neil, Noni Hazlehurst

't is geen vrolijke, maar ik vond hem wel de moeite waard

An interesting portrayal of how heroin addiction impacts a cross section of people in suburban Sydney. The "little fish" in the multi-million dollar heroin trade swim around in circles, trying to escape the lives they are stuck with – some with more success than others. Tracy (Cate Blanchett) lives with the legacy of her former addiction, faced with temptation to fall back to her old ways, and constantly hitting a brick wall in her attempts to start her own business and escape her stagnant existence. Blanchett is, of course, strong in her portrayal, which was apparently inspired by her real-life interviews with addicts. The moment when she is tempted to return to her old ways is genuinely disturbing. Noni Hazelhurst is particularly excellent as tormented mum Janelle, desperate to keep her family from sinking, once again, into the mire. Hugo Weaving is convincing in his role has a drug-addled former football hero. His strong performance is boosted by his startling physical transformation. Watch out for Dustin Nguyen, who you might remember from '80s teen cop show 21 Jump Street. His accent is a little confused, which we can probably write off as the result of his character's multi-national background. Although the pic meanders a bit to begin with, taking some time to build up pace, it's a generally satisfying exploration of the underside of life in Sydney suburbia. Some sub-plots work much better than others, but the film is well worth a look, especially if you are a fan of the talented cast who generally shine here.
 
[quote author=Syl link=topic=3540.msg49300#msg49300 date=1140653469]
Gisteravond gezien:little fish
't is geen vrolijke, maar ik vond hem wel de moeite waard
[/quote]



De film die ik had gezien was heel  :applaus: vrolijk , en heb hem ook meteen bij media markt gekocht (6 euries)

Het was THUNDERSTRUCK !!! echte ozzie humor.
http://www.imdb.com/title/tt0316763/

En er is regelmatig op de bbc een australische film te zien, deze week eentje met yahoo serious.

groetjes Johan
 
TIP:
Een film die in dit draadje al eens genoemd is, "Chopper" (met Eric Bana in de hoofdrol) komt vannacht op TV: op BBC2 vanaf 1.15 uur....voor de liefhebber!

Tamara
 
Hi Syl,

Wij hebben ook net little fish gezien. Ik vond hem onwijs. Heb jij toevallig dan "the boys" gezien? Is van dezelfde director. Heel heftig vond ik.
Nog een andere : look both ways Beetje vreemd, maar ik vond hem goed.
En welke ik ook nog niet heb terug gevonden op dit topic is "the sum of us" met Russel Crowe
En "Kiss or Kill"
 
Hiya WB :)

Ja bijzonder film "Little fish" :up: en ik heb inderdaad ook "the boys" gezien en dat had een beetje dezelfde "feel" ik wist niet dat het vandezelfde director was maar dat verklaard het een en ander :)

Hihi....even op een andere fiets, heb je "Bad Boy Bubby" wel eens gezien? Het is al weer jaren geleden maar ik zag hem vandaag ineens weer tussen de new releases staan ($1 tuesday :-D moest even inslaan voor de week)

Ik heb verleden week ook The Proposition gezien.....maar heb dat al in een ander draadje geschreven :up:

Groetjes
Syl

Er staat genoeg Australisch op de shelf trouwens bij de videotheek, ook nog weer een met Hugo Weaving "Peaches" heet het geloof ik. Weet iemand of dat wat is??
 
Ja, wij gaan ook zo naar de videotheek. En Bad Boy Bubby heb ik ook gezien. Fantastisch.
Wij proberen ons wat titels te herinneren. We hebben ook een film gezien met Claudia Karvan en Tom Long geloof ik dat ie heet over een verzekerings bedrijf. Kunnen de naam niet meer herinneren.
 
Een paar jaar geleden had een van mijn tantes het over "the castle" en dat ik die vast wel leuk zou vinden. Ik heb wel een paar keer gevraagd, maar de lokale videotheek heeft m niet. Is ie wel in Nederland verkrijgbaar?

En waar gaat het over?
 
@ fletch

Dan zal je : you and your stupid mate
                  Thunderstruck

Ook vast leuk vinden!!

Groetjes Johan
 
een prima gemaakte Australische Oorlogsfilm:

Gallipoli

Ja, Australie vocht in WWII in de Turkije.
Goede acteurs (waronder Mel Gibson en Bill Kerr)
 
Hmm ik krijg de volgende melding als ik het oude draadje wil bekijken????? :x

The topic or board you are looking for appears to be either missing or off limits to you.
 
Isn,

Ik heb de link uit het betreffende bericht verwijderd omdat die inderdaad niet meer werkte. Het draadje waarnaar de link verwees is gemerged met een ander draadje en is dus niet meer via de oude URL bereikbaar.

Sorry.
 
Wolf Creek: erg eng, vooral voor de mensen die in Oz zijn wezen backpacken.
Advies: niet 's avonds in je eentje kijken!

:w00t:

Wendy
 
[quote author=olliewendy link=topic=3540.msg65065#msg65065 date=1152456963]
Wolf Creek: erg eng, vooral voor de mensen die in Oz zijn wezen backpacken.
Advies: niet 's avonds in je eentje kijken!

:w00t:

Wendy
[/quote]

haha, ja wel een vermakelijke slasher in de trant van 'Texas Chainsaw Massacre' / 'Wrong Turn' / 'House of 1000 corpses' ;) Hier staat trouwens de trailer van Wolf Creek.

[quote author=Kaditcha link=topic=3540.msg4909#msg4909 date=1096221972]
CHOPPER! Een 'fictieve' biografie van Mark Reed, een beruchte crimineel uit de jaren '80 die in Melbourne woonde. Niet geschikt voor zwakke magen.
x
[/quote]
Ja Chopper met Erik Bana vond ik ook een goeie; en er viel ook nog best eea te lachen :)

Overigens, ik begreep dat (delven van) de set van Mad Max nog ergens in de outback te vinden zijn; weet iemand ook waar?
 
Overigens, ik begreep dat (delven van) de set van Mad Max nog ergens in de outback te vinden zijn; weet iemand ook waar?

Volgens mij Cooper Pedy, en volgens mij is daar ook de film 'Picth Black' voor een deel opgenomen waarvan er ook nog een paar setstukken liggen.
 
[quote author=TRUE BLUE link=topic=3540.msg65098#msg65098 date=1152510622]
Overigens, ik begreep dat (delven van) de set van Mad Max nog ergens in de outback te vinden zijn; weet iemand ook waar?

Volgens mij Cooper Pedy, [/quote]

[quote author=CJ link=topic=3540.msg65107#msg65107 date=1152513309]
Set Mad Max - volgens mij te vinden bij Silverton nabij Broken Hill[/quote]

Hopend is dit maar enkele 10 tot 100 meter van elkaar vandaan anders word het toch serieus zoeken :-D :lol:

Jack :evil:
 
Back
Top