Australian Movies

Ik hen alle films die hiervoor genoemd zijn maar ff op een rijtje gezet zodat het een klein beetje duidelijker is voor iedereen:

A cry in the dark
Babe
Bad Boy Bubby
BMX Bandits
Bush Mechanics
Chopper
Crackerjack
Crocodile Dundee
Crocodile Dundee 2
Crocodile Dundee 3
Crocodile Hunter
Danny Deckchair
Dead Calm
Death in Brunswick
Dirty Deeds
Fat Pizza (The Movie)
Gallipoli
Garage Days
Gettin Square
Harvie Krumpet
Heroes mountain
Kangaroo Jack
Kiss or Kill
Lantana
Little Fish
Look both ways
Looking for Alibrandi
Mad Max 1 + 2 +3
Muriels Wedding
Ned Kelly
On the beach
Pitch Black
Priscilla: Queen of the Desert
Rabbit-Proof Fence
Shark Paradise
Shine
Strange bedfellows
Strictly Ballroom
The Bank (Anthony La Paglia en David Wenham)
The Brush Off
The Castle
The Coca Cola Kid
The Dish
The hard word
The Man from Snowy River
Return to Snowy River
The man who sued God
The Matrix
The Nugget
The Proposition
The sum of us
The year of living dangerously
Thunderstruck
True Love and Chaos
Two hands
Welcome to Woop Woop
Who Killed Baby Azaria
Wog boy
Wolf Creek
You and your’e stupid mate

Ik ben een site tegen gekomen waar er nog meer op staan en tv programma's maar die houden jullie nog even te goed van me.

Cheers Jan Martijn
 
and Crocodile Dundee 3 ???? niet genoemd nu wel..  :)

Kangaroo jack.. :-D :-D :-D :-o

jack :evil:
 
[quote author=jassian link=topic=3540.msg58447#msg58447 date=1146788759]
een prima gemaakte Australische Oorlogsfilm:

Gallipoli

Ja, Australie vocht in WWII in de Turkije.
Goede acteurs (waronder Mel Gibson en Bill Kerr)

[/quote]

Wereld Oorlog I (Galliapoli is, dacht ik, 1915) bedoel je!

In Cooper Pedy hebben wij alleen het ruimteschip gevonden, en de gele zuilen die je aan de horizon ziet staan kunnen vinden.
Ik weet niet of er nog meer SF-props staan.

Groeten Sander
 
Kan iemand iets meer vertellen over The Castle? Wat voor genre etc. en waar gaat het over? Een tante heeft het daar wel eens over gehad en ik ben nieuwsgierig geworden. Is deze ook in Nederland te huur?
 
The Castle is humor. Een man dreigt zijn crappy huis te verliezen aan projectontwikkelaars. Is echt een klasssieker...het kijken meer dan waard  :up:
 
Castle is echt een beetje ozzie cult....
"He's an ideas man'  en 'straight to the pool room' komen er vandaan.
Vond het een beetje saai en traag, maar cult.

Priscilla was echt fantastisch,
Rabbit Proof Fence een wake-up call,
Chopper 'interessant'
Crocodile dundee een giggle

Wij noemen de Father in law trouwens Danny Deckchair, dus die moet ik maar eens gaan kijken!
Enneh, waar gaat Welcome to Woop Woop over?

Iemand die nieuwe film over Arnhem Land gezien? Iets met Canoes in de title?
Hoe is die?

Inacar
 
@ Inacar je bedoelt waarschijnlijk www.xpdite.net/forum/index.php?topic=4913.msg62356#msg62356 ,

An outstanding movie. Storytelling at its finest. Ten canoes is a story within a story and delves into a world that people rarely no about. Away from the clichéd Aboriginal art and instruments - we are propelled to live by proxy with two generations and experience their world, their humour. This was one of two most outstanding movies at this year's Cannes film festival. The only shame was that it was not in the official competition section but in the un certain regard. /however, showing great wisdom, the jury did realise and rightly so award for the first time ever a special jury prize to Ten Canoes. Written, shot and directed with a deft touch. Sheer class.

Cheers Jan Martijn
 
De doodsaaie "Australian screen en stage" lessen
:lol:  :coffee: :stretcher: hebben dus een nut,
ik kan wat films noemen:

"The Sentimental Bloke"  (1919) zwart wit en wel langdraadig,
meer iets voor mensen met belang voor film historie. Wel grappig
om hem een keer gezien te hebben. Is en propaganda om de
soldaten de stad uit en op het land te krijgen.

"Forty thousand horsemen" (1940)
weer een oorlog film, had die nu kleur? Ik denk van wel.
Een romantische film met wat erg steroetiepe
australiers (de Australische studenten vonden het
hilarisch). Wel mooi gemaakt, de moeite waard, als
je van dit romantiek-oorlog genre houdt.

"Razorback" (?)
de jacht naar een monster "wilde zwijn", klinkt nu belachlijk
maar is wel grappig om te zien, denk ik. Ik heb maar
previews gezien.

"Jedda" (1950)
Mooie landschap, vooraal de Aboriginal acteurs zijn goed, maar
soms is het wel belachelijk, een inkeleurde witte spelt een Aboriginal en
de film is wat rasistisch ook. Ze hadden het toen gewoon niet door.
Een beetje zoals in de Amerikaanse "birth of a nation".

Deze moet ik nog gaan zien:

"Sunday too far away" (1975)
"Newsfront" (1978)
"Cosi " men zegt die is heerlijk, speelt in een gekkenhuis.
"Hotel Sorrento" (1995)
"Oscar and Lucinda" (1997)
"Praise" (1999)
"Lantana" (2001)
"The secret life of us"
"Love my way"



Wereld Oorlog I (Galliapoli is, dacht ik, 1915) bedoel je!

Groeten Sander

Weet je Sander, je hebt gelijk ook. WWI :) Dank je! :up:
Dus

Gallipoli (1981) 
http://imdb.com/title/tt0082432/


:)
Annemarie
 
Laatst gezien Jindabyne. Erg goed! Van de makers van Lantana. Andere Oz film die de moeite waard is, vooral als je in de buurt van Sydney woont is Oyster Farmer, gefilmd rondom de Hawkesbury River, ook mooie shots van de Anzac Bridge. Toen ik die film zag voelde ik me echt even erg lucky dat ik hier woon!
Feeling sexy (geloof dat dat de titel is) is ook een Ozzie movie. Niet geweldig, wel grappig. En ook een erg mooie film, waarschijnlijk nu net uit de bioscoop is Candy (een liefde tussen twee verslaafden met Heath Ledger en die actrice (... Abercrombie) uit Somersault (ook een erg mooie film!!!!).
En natuurlijk Ten Canoes!! Eerste film in een Aboriginal taal, prachtig gefilmd. Erg bijzonder.

Goed, ik ga weer verder met minder plezierige werkzaamheden!

Zeg, wordt er wel eens wat georganiseerd in Sydney wat betreft sociale aangelegenheden??

Groeten, Jaco(bine)
 
[size=12pt]Opal Dream [/size] - speelt zich af in Coober Pedy (de moeite waard dus als je bekend bent met dat gebied) en gaat over een meisje en haar twee "onzichtbare" vriendjes Pobby & Dingan. Vader neemt ze mee op een dag naar de opal mines en vergeet ze mee terug naar huis te nemen met alle gevolgen van dien :cry:

Het hangt een beetje tussen family movie & chick flick dus misschien not for the tough guys onder ons... :smile: maar een perfecte film voor wanneer je een beetje verkouden onderuit wilt hangen op de bank! of als je heimwee naar het maan landschap van Coober Pedy hebt :up:

Groetjes
Syl

heb even gezocht: http://www.iconmovies.com.au/opaldream/# kun je de trailer even bekijken.
 
Wij zagen dit weekend Kenny... Echt zoooo lachen!! Het gaat om een loodgieter die mobiele toiletten bij festivals (Mardi Gras, Melbourne Cup etc) installeert/onderhoudt....

Ho! Stop! Haak niet af: hij is echt een typische Ozzie met geweldige uitspraken. Zo heeft ie een mooi verhaal over hoe het woord 'shit' is ontstaan...

Ik ga 'm zeker nog een keer zien want ik heb vast wel wat uitspraken gemist
 
Allrighty Jan....ikben om... :smile: :up:

Ik sta er iedere week (tight-ass-Tuesday :grin: $1.00 p/movie) naar te kijken en dan zet ik hem toch weer terug. Dinsdag ga ik hem meenemen, als hij er nog staat.

Groetjes
Syl
 
http://www.imdb.com/title/tt0822389/

Hij krijgt inderdaad goede cijfers......hmm en is nog te downloaden ook. Ik zie dat ik vanavond wat te kijken heb, zo kom ik natuurlijk helemaal is de stemming om te gaan. :up:
 
Deze (Nieuw Zeelandse) film lijkt me wel geweldig eigenlijk:

blacksheep_l200703021736.jpg


Klik hier om de trailer zien ;)
 
Hi all

Nou, heb gisteren KENNY gekeken....en vond het helemaal nix :smile:...echt niet, helaas.

Groetjes
Syl
 
:p niet Syl?? Tja: smaken verschillen he?
Had je gevoel toch gelijk toen je 'm al die keren in de videotheek liet liggen  :wink:
 
Hij is al eerder genoemd, maar zojuist hebben we The tracker gezien... Hele sfeervolle film!! Met goede muziek en mooie plaatjes op de koop toe ;-)
 
Back
Top