Australie begint campagne om immigranten te werven

Wij zijn gisteren naar de Expo geweest. We zijn er nog helemaal beduusd van, als civiel techneuten zijn wij meer gewend aan "wees maar blij dat je nog werk hebt" en "de markt is nog steeds erg krap". Hier kregen we verhalen te horen die te mooi klonken om waar te zijn, en hoewel ik goed rekening houd met "if it sounds too good to be true, it usually is" (volgens mij een beleggerswijsheid) wil ik me hier toch in gaan verdiepen (net hier aangemeld, bij wijze van 'goed begin').

Tot dusver was de "Australie-optie" nog niet echt in beeld. Wel zijn we geinteresseerd in werk in het buitenland, omdat we liefhebbers van wereldreizen zijn en we onze horizon graag willen verbreden. Zo is de economische explosie in China iets dat ons enorm aantrekt. Maar eigenlijk stonden we voor alle opties open.

Dus toen ik afgelopen donderdag de advertentie zag heb ik die avond meteen thuis overlegd. Mijn (onbetaalbare) vriendin reageerde met "lijkt me leuk, moeten we doen!" dus vrijdag heb ik ons aangemeld. Geen kans gehad om ons huiswerk te doen, zaterdag waren we bezig met de Rallykadett (daarmee doen we mee aan Amsterdam-Dakar) en zondag kitesurfles. Maandag uitnodiging binnen, die nacht CV's vertalen en dinsdagmiddag vroeg stoppen met werk en naar Amsterdam!

Daar werden we wat overweldigd door de interesse in civiel ingenieurs (ik wegenbouwkundige, mijn vriendin zit in de constructies). Hoewel de meeste stands al voordat de expo zou sluiten werden afgebouwd werden we overstelpt met informatie, en liepen we tegen Vraag Nummer 1 op: Waar willen jullie wonen?!? Nu zitten we in Utrecht, in het midden, lekker centraal. In Australie werkt dat geloof ik niet zo... maar dat was wel een struikelblok waar we uit moeten komen, willen we hierover straks een zinnig gesprek kunnen voeren met de recruiters. Straks meteen maar verder met de "Brisbane of Adelaide"-topics lezen dus!

Groeten van l&miles
 
Ik ben maandag ook geweest.

Inderdaad was de controle bij binnenkomst makkelijk. plakker met tijd erop en gaan. Alles bij elkaar een 20tal standjes. Wat mij opviel was dat er voor mijn vakgebied (mechanical engineering) veel vraag was en qua aanbod ook. Alleen de directe werkgever heb ik nou niet direct ontdekt. Wel de nodige cv's achtergelaten met de vermeldingen 'we mail/call' you en nog de cv's via email opsturen. Ik kon bij wijze van spreken zo aan de slag in the outback, ondanks mijn recente gezondsheidproblemen en dus het missen van de recente werkervaring. Maar ja The outback.
Eerst volledig herstellen en zien we verder. Er zijn genoeg opportunities op termijn (1-2 jaar) om naar Australie. Zelfs het hebben van een pacemaker werd door niemand die ik sprak als hinderlijk of niet gewenst ervaren. Healthtest goed. dan ook kansen voor toetreding australische arbeidsmarkt. Als er nog mechanical engineers zijn die niet geweest zijn en wel emailadressen willen voor het opsturen van cv''s dan hoor ik dat graag.

Groet, Erik

P.S. Wie was die 'IT-specilist' die het geluidsprobleem oploste bij de uitleg voor Qweensland?
 
[quote author=Jantine link=topic=2309.msg30582#msg30582 date=1128541528]
P.S. Wie was die 'IT-specilist' die het geluidsprobleem oploste bij de uitleg voor Qweensland?
[/quote]

Volgens mij was dat iemand van het hotel zelf.
 
Hee hallo allemaal weer!
Ik ben lang niet op het forum geweest. Eerst de vakantie in Australie gehad....Deze was weer geweldig en een absolute bevestiging dat ik de juiste keuze heb gemaakt om er definitief te gaan wonen!
Verder heb ik weer een examen afgelegd van de drie vakken die ik aan de universiteit in nog moest volgen daar. Ik ben voor management accounting geslaagd met een High Distinction!!!!! Joepie...! Dat noem ik nou nog eens minimale effort voor maximaal resultaat! Verder heb ik zaterdag de IELTS gedaan. En ook dat kan niet misgegaan zijn....Nu nog 1 vak: Corporations Law...pfffff...pittig.
Dus alles verloopt volgens plan! (dwz in maart DIMIA aanvraag wegsturen voor skilled independent)
Pak van me hart trouwens dat op 1 nov accountant nog gewoon op de MODL staat. Gaat er dus het eerste half jaar niet meer af! Nog een joepie!!!!

Vraagje nav die seminars in Amsterdam:
1. Ik heb me (laat) nog aangemeld, maar heb uberhaupt nooit iets gehoord. Hoe kom ik alsnog in aanmerking voor die nieuwsbrieven?
2. Iemand nog interessante gesprekken gevoerd in het Accountant-beroep of daar iets over gezien?

groet, Henriette
 
Back
Top