Australie begint campagne om immigranten te werven

Hi Allemaal,

Wij zijn ook net terug en het viel ons een beetje tegen. Nu zit ik ook in een sector waarin er al niet veel vraag is: IT, maar toch.... Het was erg klein opgezet en dusdanig druk dat we erg lang moesten wachten bij verschillende vertegenwoordigers. De presentaties van de verschillende staten waren wel leuk maar als je reeds in Oz bent geweest heb je er niet veel aan.

Binnenkomen wordt inderdaad niet gecontroleerd, als je de uitnodiging maar laat zien. That's it!

Dus voor de IT-ers onder ons: bespaar je de moeite, ik heb maar 1 maal mijn cv afgegeven, en dat eigenlijk ook nog opgedrongen aan diegene.....

Succes aan diegene die morgen nog gaan!

Hans

[quote author=Bear link=topic=2309.msg30262#msg30262 date=1128344346]
Hello people
: en 1 hele goede kans op een baan bij Schlumberger. Kon eventueel morgen terug komen voor een test af te leggen waarna bij succes vol afronden een baan wordt aangeboden.
. Maar wie weet mischien had ik nooit die test gehaalt....
[/quote]

Bear: waarom  doe je de test niet gewoon? Dan weet je direct hoe je in de markt ligt (ook fijn om te weten) en Schlumberger is nou niet een bedrijf waar je NIET zou willen werken, ik bedoel, als je daar aan de bak kunt dan ben je binnen! Letterlijk en figuurlijk. Mocht je een baan bij ze aangeboden krijgen kun je altijd nog weigeren maar dan weet je ieg wel wat je wel en niet kunt. Ik zou het een hele eer vinden om bij Schlumberger aan de slag te mogen, ze pikken niet de minste eruit! En wie weet heeft je vrouw tegen die tijd wel een nurse-plek gevonden.... Wie niet waagt wie niet wint!
 
Wij komen ook net thuis (6 uur 's ochtends vertrokken en net een uurtje thuis :-D), maar voor ons was het wel erg interessant. Opzich hebben we maar 2x een CV afgeleverd, maar één daarvan is erg veel belovend. Maar daar ga ik nog niet al te veel over zeggen, want i don't want to jinx it :)

Ik moet wel zeggen dat het eigenlijk qua stands vrij tegen viel. Vooral degene van de regeringen vond ik erg kortaf en niet echt behulpzaam. En erg weinig voor Queensland. Meer het zuiden en westen.

En er word misschien niet op ID gecontroleerd, maar wel via de comp. Maar goed, wie het wil proberen go your gang..

Wij zijn iig erg happy!!!!!!!     :cheer:    :clap2:

Grtz Tanne
 
[quote author=aussiebrissiebabe link=topic=2309.msg30267#msg30267 date=1128347889]
Bear: waarom  doe je de test niet gewoon? Dan weet je ........ tegen die tijd wel een nurse-plek gevonden.... Wie niet waagt wie niet wint!
[/quote]
Hoi Hans
Waren we er net uit, breng jij me weer aan het twijfelen :-D.... Nee jo ,…. ik heb het me zelf nu wel heel erg moeilijk gemaakt. Tijdens het gesprek zag die mevrouw natuurlijk, dat ik heel erg twijfelden en dan ook nog niet in gaan op haar test aanbod. Ik denk dat ik het al redelijk heb verpest. Als mijn Vanessa dan ook nog eens resoluut zegt van: "ik wil niet naar Perth we gaan toch naar Adelaide?" dan is het helaas toch wel besloten. Nee ik waag het er op dat ik weer in de “Aviation” aan de bak kom en dan het liefste bij SA Defece Force mag ik lekker aan F18's rotzooien, is ook niet verkeerd. :up:  Zou echt zo fijn zijn, om na 4 jaar weer terug te kunnen komen in mijn oude beroep. Hier in Nederland is het vrij onmogelijk geworden na (New York) 9-11. Het begint er nu steed meer op te lijken dat er in SA wat deuren open staan, ….. Wie niet waagt wie niet wint :cool: :wink:
Groetjes Barry
 
[quote author=aussiebrissiebabe link=topic=2309.msg30267#msg30267 date=1128347889]
Dus voor de IT-ers onder ons: bespaar je de moeite, ik heb maar 1 maal mijn cv afgegeven, en dat eigenlijk ook nog opgedrongen aan diegene.....
[/quote]

Hans, kun je eens wat namen geven van IT bedrijven die daar aanwezig waren?

Thanks  :up:
 
Nou, als ik zo in de link-brief lees wat ze er allemaal zoeken, dan had ik er eigenlijk wel moeten zijn....

'T is bijna allemaal mechanical Engineering wat de klok slaat.

Kan alleen niet weg....

Kan misschien iemand mijn CV afgeven?  :|

Bart
 
Even lekker off-topic, maar doe het toch even.

Ik lees dat jij te laat was voor IELTS op 29 september.

Hoe voelt dat nou?
 
Dat voelt behoorlijk k*t AJ.

Ik was 's ochtends om kwart over 7 vertrokken, en hoorde al op de radio dat de A27 verstopt zat.
Probeerde over de A16, maar reed daar ook direkt de file in.
Kon pas aan afslag zevenbergse hoek de file uitrijden om  8:25, en weer rechtsomkeert naar Breda.

Daar de trein gepakt naar Utrecht, die via den Bosch rijdt (reistijd 1 uur 8 minuten)

En onderweg nog een onverwachtse stremming van 15 minuten.

Ik kwam 15 minuten te laat aan, en ze lieten met dus niet meer binnen.... :cry: :oops:

K*t  K*T k*t......

Heb nog wel geprobeerd bij de NS om verhaal te halen, misschien dat er iets van de totale schade (170 euro + reiskosten van 23,20 + taxi  van 25 euro) terug komt....

12 november heb ik weer een kans.
 
[quote author=AJ link=topic=2309.msg30291#msg30291 date=1128359376]

Hans, kun je eens wat namen geven van IT bedrijven die daar aanwezig waren?

Thanks :up:


[/quote]

Hi AJ

Nou, dat wordt leuk: er waren geen IT bedrijven..... De enige die nog iets aankon met IT'ers was CLEMENTS, een soort uitzendorganisatie. Daar heb ik mijn cv achter gelaten. URL: www.clements.com.au. Verder kwamen ze uiteraard met de ASC (Australian Computer Society) maar daar zul jij ook al zijn geweest ivm approval van je skills. Zo niet: www.asc.org.au. Verder kregen we alleen maar de standaard adressen door: Australian job search (www.jobsearch.gov.au), CareerOne (www.careerone.com.au), MyCareer (www.mycareer.com.au), Monster.com (www.monster.com) en Seek (www.seek.com). De government van Queensland (ons "doelgebied") heeft veel banen beschikbaar maar niet voor ons vakgebied. Mocht je toch willen kijken: www.jobs.qld.gov.au.

Volgens de "kenners" op de beurs zit de meeste IT in Sydney, Melbourne en South Australia. Maar geen vertegenwoordigers op de beurs helaas.... Ik snap niet zo goed waarom ik een uitnodiging heb gekregen! Beetje verspilling van mijn dure tijd als freelancer....

Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes ermee!

[quote author=Bear link=topic=2309.msg30278#msg30278 date=1128356055]
[quote author=aussiebrissiebabe link=topic=2309.msg30267#msg30267 date=1128347889]
Bear: waarom  doe je de test niet gewoon? Dan weet je ........ tegen die tijd wel een nurse-plek gevonden.... Wie niet waagt wie niet wint!
[/quote]
Hoi Hans
Waren we er net uit, breng jij me weer aan het twijfelen :-D.... 
Groetjes Barry

[/quote]

Barry,
wel goed dat je al een beslissing voor jezelf hebt genomen, laat je door mij niet vand e wijs brengen, ik ben uiteraard niet goed genoeg van jullie situatie op de hoogte! Succes met alles!

Hans
 
[quote author=aussiebrissiebabe link=topic=2309.msg30267#msg30267 date=1128347889]
wel goed dat je al een beslissing voor jezelf hebt genomen
[/quote]
Inderdaad Hans ik hoop alleen dat dit de juiste beslissing was :| Maar dat weten we pas over 4-6 maanden......
Desalniettemin hebben ze nog steeds me CV dus mocht het toeval zo zijn dat ze na Berlijn en London nog steeds niet genoeg man hebben en ik krijg een mailtje of telefoontje. Dan is het toeval gehalte zo hoog dat ik verplicht ben om er dan wel serieus op in te gaan :up: :roll:
groetjes Barry
 
Wij zijn vandaag ook geweest en idd is het voor IT mensen niet echt geschikt.

Wij hadden gewoon "mazzel", omdat Mark electricien is met mechanische ervaring en een opleiding heeft in "heavy current". Hij is dus zowel geschikt voor (ook gezien zn ervaring) industry en mining als construction (en daar bedoel ik nu even mee huizenbouw, hoewel het natuurlijk veel meer inhoudt).

Mijn conclusie: als je opleiding dan wel ervaring hebt in "engineering" of iets dat te maken heeft met industrieen opbouwen/bedenken als het onderhouden/produceren daarvan (sorry voor mn crappy zinsbouw), dan kun je heel goed terecht op de beurs.
Hierbij moet gezegd worden dat waarschijnlijk ook medici (dus ook verpleging!) er veel aan kunnen hebben, maar daar hadden wij verder weinig mee.

Naja, als je een technisch beroep hebt, is het zeker de moeite waard (gewoon ff de gevraagde kwaliteiten benadrukken).


P.S. Excuses voor alle Engelse termen, maar ik heb er vandaag de hele dag ingezeten (heb me er dus een beeld bij gevormd) en aangezien ikzelf niet technisch onderlegd ben, is het moeilijk dit weer terug te zetten naar het Nederlands...
 
Gedag allen,

Ik kwam er ook te laat achter dat er een expo was, dus maar wachten tot volgend jaar. Heb me wel aangemeld voor berlijn dus wie weet.
Hoop alleen dat er dan wat meer variatie is op het gebied van skills. Voor, om het maar ff plat te zeggen, het klootjesvolk.
Als ik het zo allemaal lees is het volgens de meeste wel een beetje tegen gevallen. Had ik toch niet verwacht.
Voor degene die nog gaan morgen veel succes.

Groetjes Mike
 
Dit stond in de AD over de EXPO

’Al vier jaar bezig met emigratie, maar nu willen we echt’
Door Christa van der Hoff


AMSTERDAM - Een groot tekort aan vakmensen heeft de Australische regering ertoe gebracht om in Londen, Amsterdam, Berlijn en het Indiase Chennai banenbeurzen te houden.

Ook meubelmaker Renee Zutt, zijn vrouw Marlies en hun zoontje Miles gaan emigreren naar Australië FOTO KOEN VAN WEEL


Op de in Amsterdam gehouden beurs - gisteren en vandaag - kwamen zevenhonderd emigranten in spe af. Zij moesten zich van tevoren inschrijven.
Linda Urquhart van de Australische ambassade in Duitsland: ,,Onze economie is booming en het land vergrijst. We hebben hard vakmensen nodig. Bijvoorbeeld ingenieurs, tandartsen, huisartsen, psychiaters en verpleegkundigen, maar ook kappers, koks, autospuiters, meubelmakers, loodgieters en automonteurs.’’
Vooral in de binnenlanden is de behoefte aan medisch en technisch personeel groot. Mensen die daar willen werken, krijgen voorrang bij hun visumaanvraag.
Ross Lamplugh is een arts die op zo’n afgelegen plek in de stad Bourke werkt. ,,Het dichtstbijzijnde ziekenhuis is vierhonderd mijl verderop. Daarom moet je in ’the outback’ als dokter van alle markten thuis zijn.’’ Hij richtte een dokterspool op, die nu ook met buitenlandse artsen in zes steden werkt. Op deze beurs probeert hij nog meer collega’s te werven.
De sollicitatieformulieren die de werkgevers aan hun stand uitdelen, gaan als warme broodjes over de toonbank. De Amsterdamse meubelmaker Rene Zutt (34) gaat met echtgenote Marlies (34), zoon Miles (14 maanden) volgend jaar juli naar Australië.
Daar zijn ze al op reis geweest. Ze gaan voor het klimaat, de relaxte mensen en het avontuur. De aanvraag voor een permanent visum hebben ze bijna rond. ,,We zijn er al vier jaar mee bezig. We willen het echt.’’ Na een paar uur hebben ze al heel wat serieuze contacten kunnen leggen. Aan meubelmakers heeft Australië veel behoefte.
Linda (31) en Michiel (33) van Wissen uit Kampen zijn beiden kok, maar het is Michiel die een baan als chef-kok gaat zoeken. Linda zorgt voorlopig voor hun twee kinderen (2 en 4 jaar). ,,Toen we in 1997 op wereldreis waren, vielen we op Australië. We gaan over twee jaar. We moeten eerst nog flink sparen. We willen het daar even kunnen uitzingen.’’
Voor meer informatie surf naar: www.immi.gov.au/migration/business/

Gr. Ton
 
Hoi allemaal,wij zijn ook geweest gisteren.
We kwamen binnen  toen werd er aan Jeroen gelijk gezegt oohhww bakker banketbakker en pastry cook,er zijn 4 mensen die wel erg geintereseerd zijn in jou,dus we gaan vol goede moed naar binnen.
Jeroen heeft idd met verschillende mensen gesproken,was wel positief,ze zijn dus cker wel geintereseerd in bakkers enz... maar we moeten dan als het zover is gewoon naar australie toe gaan en daar kan hij zo aan de bak,dat klinkt toch goed.
We zijn wel wat meer te weten gekomen over de steden hoop folders meegenomen.
Op zich vond ik het wel iets wat tegenvallen het was klein en erg druk wat er al eerder staat verteld door iemand hier je moest lang wachten tot je met iemand kon praten.
Maar goed het was op zich wel ff leuk om te kijken ook wat voor mensen er op af komen en toch wel met wat mensen gesproken,dus we hebben het weer gehad. :wink:


Veel plezier voor degene die of vandaag nog gaan en evt naar berlijn gaan doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii groetjes Miranda
 
Hoi hoi,

ben gister ook geweest: ik vond het bijzonder lovend!!!!!! Heb 8 keer mijn cv achtergelaten, en de magische woorden bouw en engineer opende alle deuren :lol:

Zeker omdat ik op korte termijn al vertrek was de belangstelling groot. Nu maar afwachten wat er serieus uitkomt straks, maar de vooruitzichten zijn goed. Ik ben dan ook erg blij dat ik ben gegaan!

Gr. SAb
 
Hallo,
Ook wij zij geweest gisteren en het was in eerste instantie inderdaad erg druk, maar na 14.00 werd het veel rustiger en kon je toch overal je praatje maken.
Sensationeel nieuws heb ik er helaas niet vernomen(had dat eerlijk gezegd ook niet verwacht) maar we hebben toch een leuke dag gehad. Er werd vantevoren aangekondigd dat er werkgevers zouden zijn die direkt banen konden aanbieden(met sponsoring) en dat was niet zo!. Je kon er wel kontakten leggen en cv's afgeven onder het motto don't call us, we call you!
Het is nu even afwachten of er de komende weken inderdaad reakties komen, maar ik verwacht er niet al te veel van.
 
Hoi Sabien, ik dacht al jou in een flits gezien te hebben, maar heb je daarna niet meer terug gezien, jammer. En je hebt gelijk, voor jou specifieke geval was er wel erg veel interesse!!
 
voor alle Australië gangers / geïnteresseerden:

RTV Noord-Holland maakt vandaag (04.10) een verslag van de Australische campagne om immigranten te werven. Te zien vanaf 17.00 uur op TV Noord-Holland en op www.rtvnh.nl.

Groeten,

Jorn Lucas
RTV Noord-Holland
 
Ja Jorn we hebben jullie vandaag gezien!

Voor ons was het niet zo byzonder, hebben gelukkig nog 2 cv's voor San kunnen achterlaten. Dus erg slecht ook niet. Maar bij ons was het totaal niet druk! Voor de printing industrie was er eigenlijk niets, wij vroegen ons al af waarom we zijn uitgenodigd :)

Groetjes Lin
 
Ja vanuit onze positie viel het idd erg tegen, de grafische industrie was niet vertegenwoordigt dus hebben we niet echt info opgedaan die nieuw voor ons was. Gelukkig hebben andere mensen andere ervaringen opgedaan.
 
Net thuis vanaf de expo. Aangezien wij allebei in de gozondheidszorg zitten was er voor ons wel veel te doen. Nog net genoeg CV's meegenomen en toch wel weer een hoop wijzer geworden. Mn vrouw komt toch wel op 120 punten dus wat dat betreft geen enkel probleem. Overigens wilde men ons ook nog graag sponseren.
Nu eerst even zitten en laten bezinken, ben helemaal suf gel*ld.  :lol:

Nog bedankt voor de hulp   :up:
 
Back
Top