Australie begint campagne om immigranten te werven

Hallo Allemaal,

Check dit bericht van het Parool!!

http://www.parool.nl/nieuws/2005/AUG/17/eco1.html


Dus collectief naar de kapper, ons pak naar de stomerij, nog even de CV updaten en ons beste beentje voort lijkt me!!!!

Gr Frank
 
Ik heb dat berichtje eens gelezen en ze zoeken blijkbaar ook mensen om te werken in de auto industie. Ik heb 4 jaar ervaring als Quality inspector voor de Ford en praat,schrijf en lees perfect Engels.
Zou ik dan ook een kans maken?

Kim
 
Ik heb het berichtje ook even gelezen; goed nieuws zeg! Wij hebben ons visum al maar zijn natuurlijk wel op zoek naar een baan! zou echt helemaal te gek zijn als we die op zo'n manier kunnen binnenslepen!  :up:
 
Hi Kim,

Nou, ik zou het gewoon proberen! ik neem toch aan dat ze je dat wel direct op het congres kunnen vertellen, weet je direct waar je aan toe bent!
 
Even een ander licht werpen op deze kwestie.

Ik denk dat dit voor veel potentiële emigranten slecht nieuws is. Wat de Australische regering probeert te doen is mensen er op attenderen dat ze mogelijk naar Australië kunnen emigreren. Maar dat houdt niet in dat de regels versoepeld worden. Daarentegen krijg je straks een grote stroom van aanvragen waardoor je kans om een visum te bemachtigen kleiner wordt. Het aloude principe van vraag en aanbod.

Dat is mijn visie.
Ik hoop dat ik er naast zit.

:|
 
Laat iemand het even weten als er meer nieuws is over dat congres? Wij wonen nl in België en aussie nieuws sijpelt hier maar heel langzaam en onvolledig door vind ik!!


Kimmeke
 
Ik hou het in de gaten hier... Die Expo in Amsterdam is een perfect idee voor een forum uitje....  :up: :up: :up:
Alhoewel ik er niet veel aan heb denk ik. Als ik het Parool moet geloven :roll: dan zoeken ze alleen hoog opgeleiden mensen. Misschien iets in de auto industrie maar dat is een beetje ver gezocht?? Ben 3 jaar vliegtuig monteur(avionics) geweest. Als je heel snel kijkt is een auto bijna het zelfde als een vliegtuig :-D  :lol: :| :-x :wall:
 
Ik zou zeggen jongens: gewoon allemaal proberen naar dat congres te gaan, ze zijn blijkbaar op zoek naar erg veel talent (ze komen hier tenslotte niet voor niets) en in het artikel van het Parool staan natuurlijk gewoon maar een paar "beroepen" waar ze naar op zoek zijn. Wie weet wat/wie ze wel allemaal niet nodig hebben! En als jij kunt aantonen dat je goed bent in het werk dat je doet ben je denk ik al op de helft! Gaan met die banaan!
 
AJ: Ik zou zeggen denk als aussiebrissiebabe, think positive!!!  :up:

Wat ik uit het verhaal begrijp is dat Oz er zo langzamerhand achter komt dat er met het huidige "strenge beleid" een tekort aan mensen dreigt. Daarom besluiten ze om het komend " seizoen" er een EXTRA 20.000 Europeanen toe te laten. Met een dergelijke actie worden er ongetwijfeld een paar mensen wakker, maar als je bedenkt dat er vorig jaar 900 mensen (of gezinnen, dat laat ik ff in het midden) uit Nederland zijn geemmigreerd naar Oz dan lig ik van deze extra actie niet echt wakker.....zeker als je bedenkt dat ze in Amsterdam beginnen.

Frank
   
 
:lol:Ik kom helemaal ZOT
Waarom staat Brussel er ook niet in , Wij blijven maar achterlopen op de rest van de wereld .Maar deze keer mis ik de trein NIET : Australia here we come !!! :dance: :cheer:
 
[quote author=AJ link=topic=2309.msg24471#msg24471 date=1124449076]
Even een ander licht werpen op deze kwestie.

Ik denk dat dit voor veel potentiële emigranten slecht nieuws is. Wat de Australische regering probeert te doen is mensen er op attenderen dat ze mogelijk naar Australië kunnen emigreren. Maar dat houdt niet in dat de regels versoepeld worden. Daarentegen krijg je straks een grote stroom van aanvragen waardoor je kans om een visum te bemachtigen kleiner wordt. Het aloude principe van vraag en aanbod.

Dat is mijn visie.
Ik hoop dat ik er naast zit.

:|


[/quote]

Ik moet zeggen dat ik het ook een beetje verontrustend vind al die aandacht voor Australië.. Want ze komen natuurlijk wel op een goed moment voor de nederlanders.....

Grtz Tanne
 
Ik denk ook dat de regels het zelfde blijven ik hoop alleen dat de aanvragen wel sneller behandelt gaan worden, want aan de ene kant hebben ze heel hard mensen nodig en aan de andere kant staat er 12 maanden voor het behandelen van de meeste visum aanvragen( in de praktijk is het meestal korter). Zoals AJ zegd over het feit dat je kans op een visum kleiner word geloof ik niet echt. Het zou misschien wel kunnen ,maar pas als het gigantische te kort van vakmensen is aangevuld op de Australische arbeids markt.
 
De regels zullen dan wel niet veranderen, maar stel dat je in Amsterdam tegen de juiste baan en bedrijf aanloopt en dat bedrijf is bereid om jou visum te regelen, dan zou het voor sommige inder ons wel een stuk gemakkelijker worden!
 
[quote author=Wilbert67 link=topic=2309.msg24541#msg24541 date=1124475454]
De regels zullen dan wel niet veranderen, maar stel dat je in Amsterdam tegen de juiste baan en bedrijf aanloopt en dat bedrijf is bereid om jou visum te regelen, dan zou het voor sommige inder ons wel een stuk gemakkelijker worden!
[/quote]Maar dat is nu toch ook al zo! :|
 
Idd, het wordt niet makkelijker.


Lees dit op het british expats forum(maakt niet uit wat voor nationaliteit), maar op het british forum zijn er al meer mensen die echt in Aus wonen.
Oh, en er staat ook iets dat ze misschien wel mechanics nodig hebben, maar het betaalt allemaal zeer slecht.
Nurses verdienen ook niet zo best. Wat het ook vaak is, er zijn misschien wel banen, maar niet op het niveau dat je wilt, of alleen casual, rare uren, alleen nachtdienst, dat soort dingen.

http://britishexpats.com/forum/showthread.php?t=320696

(ik weet trouwens niet of de Nederlandse media het zo heeft verdraait als de bbc, maar daar gaat het niet alleen om)

succes in ieder geval, en doe gewoon voorzichtig :)
 
[quote author=Simone link=topic=2309.msg24594#msg24594 date=1124505913]
Idd, het wordt niet makkelijker.


Lees dit op het british expats forum(maakt niet uit wat voor nationaliteit), maar op het british forum zijn er al meer mensen die echt in Aus wonen.
Oh, en er staat ook iets dat ze misschien wel mechanics nodig hebben, maar het betaalt allemaal zeer slecht.
Nurses verdienen ook niet zo best. Wat het ook vaak is, er zijn misschien wel banen, maar niet op het niveau dat je wilt, of alleen casual, rare uren, alleen nachtdienst, dat soort dingen.

http://britishexpats.com/forum/showthread.php?t=320696

(ik weet trouwens niet of de Nederlandse media het zo heeft verdraait als de bbc, maar daar gaat het niet alleen om)

succes in ieder geval, en doe gewoon voorzichtig :)
[/quote]

Het word niet makkelijker, het is nooit makkelijk geweest.
Ik denk dat de sommige mensen vergeten dat ze naar
voor hun een nieuw land gaan.
En vergeten dat je niet altijd aan de top kunt beginnen,
soms moet je alles aan pakken wat er is.
Dat betekent pas echt opnieuw beginnen.
Als je dat doet kom je er ook, zeker weten.
Heb het zelf ondervonden.

Gr Ineke   :up:
 
Tis idd wel zo dat hoe de Ambassadeur het deed voorkomen( editie nl ), dat de meeste mensen denken dat ze zo'n visum makkelijk kunnen bemachtigen EN DAT IS NIET HELEMAAL WAAR :wall:
 
Daar heb je ook gelijk in Sander!!!
Ik denk om de mensen te krijgen die echt willen, en doorzetten voor een visa,
Aus ook de mensen krijgt die het warschijnlijk ook zullen halen.
Emigratie is toch ingrijpender dan vele mensen denken,
het is niet zo maar even verhuizen.
En dat vergeten sommige wel eens.


Gr Ineke   :up:
 
Maar dat is nu toch ook al zo! :|

Klopt Sander, maar ik bedoelde dat het wel makkelijker is bedrijven te benaderen die naar Amsterdam komen dan dat je van hieruit kontakten probeert te leggen met Australie.
 
Back
Top