Australisch rijbewijs in Nederland

is de T splitsing - kruising,
daar heeft het verkeer op de doorgaande weg voorrang.

Dus, dan maakt het niet uit of je van links of rechts komt begrijp ik. Hoe weet je dan wie er voorrang heeft op een kruising als die gelijkwaardig is (zal wel stomme vraag zijn)

Gr Miranda
 
Op een gelijkwaardige kruising heeft rechts normaal voorrang.
Dit ging over een T Splitsing of T kruising, (hoe je het wil noemen)
De doorgaande weg heeft voorrang.

Gr. Ton
 
Hello
Iemand enig idee waar je zo'n theorie boekje kan bestellen..., via internet?? Kan ik alvast met mijn vrouw gaan oefenen. Die is nl niet al te goed in het Engels dan heeft ze igg ruim de tijd om alle termen te leren  :up:
tnx
 
Hier kan je de quiz doen en het boekje nalezen.
http://www.dpi.wa.gov.au/licensing/learner/quiz/index.html
Is wel voor WA maar regels zijn regels.
En die quiz maken is erg leuk, 30 vragen en gelijk aan het eind de uitslag.
Je kan hem keer op keer maken, iedere keer andere vragen.

Gr. Ton
 
Ik geloof dat ik nog wat vaker moet oefenen... 18 van de 30 goed.... shit!  :oops:  Ben af en toe in de war met dat "give away"...
 
Dat bedoelde ik, ik doe de quiz regelmatig.
Het is leuk en leerzaam, ook voor geoefende chauffeurs.

Blijven oefenen  :-D
 
[quote author=Lin link=topic=2203.msg23032#msg23032 date=1123245672]
Ik geloof dat ik nog wat vaker moet oefenen... 18 van de 30 goed.... shit!  :oops:  Ben af en toe in de war met dat "give away"...
[/quote]

eh je bedoelt give way???!!! :D
 
weer eventjes offtopic. Maar dit snap ik eventjes niet:

hier mag X wel Y inhalen
Q46.gif



Hier mag  X NIET Y inhalen , waarschijnlijk iets met de belijning te maken:
Q47.gif
 
[quote author=Bear link=topic=2203.msg23041#msg23041 date=1123248673]
weer eventjes offtopic. Maar dit snap ik eventjes niet:

hier mag X wel Y inhalen
Q46.gif


Hier mag  X NIET Y inhalen , waarschijnlijk iets met de belijning te maken:
Q47.gif




[/quote]
De eerste is een tweebaansweg, de 2e een eenbaansweg waarop je iemand niet mag inhalen!!
 
[quote author=Anne Marie link=topic=2203.msg23039#msg23039 date=1123248070]


eh je bedoelt give way???!!! :D
[/quote]

Ja dat bedoelde ik inderdaad... sorry!
 
[quote author=tunnie link=topic=2203.msg23043#msg23043 date=1123249086]
De eerste is een tweebaansweg, de 2e een eenbaansweg waarop je iemand niet mag inhalen!!
[/quote]

Ja ik zag het al ineens. Het staat nl ook op het plaatje "two way roads" :wall:  Maar de tekening is gewoon bout gemaakt zo op het eerste oog is het een twee baans..
 
Daarom is die quiz zo leuk om te doen.
Je komt voor ons vreemde voorrangssituaties tegen.
Op deze manier onthou je het beter.

Veel plezier  :-D :up:
 
[quote author=Ton en Ineke link=topic=2203.msg23055#msg23055 date=1123252245]
Daarom is die quiz zo leuk om te doen.
Je komt voor ons vreemde voorrangssituaties tegen.
Op deze manier onthou je het beter.
Veel plezier  :-D :up:
[/quote]
Ja leuke quiz inderdaad :up: :up: Heb er nog een paar:
-Max snelheid is 100 ook met aanhangwagen en caravan :|
-de al bekkende voorang van de  T-splitsing
-Ben er nog niet uit maar ze hebben dus verschillenden afstanden van wat betreft de afstand van af waar je mag parkeren bij een zebra-pad of bushalten. In nederland dus standaart 5meter In Australie geen standaard afstand maar verschillenden lengtes...Lekker handig  :|
-ook word er constant bij een inhaal vraag de 60KM zone er bij gehaalt. Zal dat een instinker zijn of zal er daadwerkelijk ooit eens een keer een vraag komen waar bij die 60km zone wel van toepassing is....??
gr Barry
 
In Victoria moet je links houden op wegen waar je harder mag dan 80 (of waar staat aangegeven dat je links moet houden). Ik denk dat ze daarom erbij zetten dat het in een 60 km zone is. Je mag trouwens wel links inhalen, ook op wegen waar je links moet houden. Je mag niet links inhalen als de rijbanen niet zijn van elkaar gescheiden zijn d.m.v. strepen (al dan niet onderbroken), zoals in de plaatje in deze thread.

Vooral in het begin had ik erg veel moeite met de doorgetrokken strepen op de weg. In Nederland ben je gewend dat je daar niet overheen mag. In Oz zijn de strepen meer een soort versiering. Er is geen verschil tussen een doorgetrokken streep en een onderbroken streep (en als dat verschil er wel is dan ontgaat me dat volledig :) .
 
[quote author=Jeroen_1 link=topic=2203.msg23134#msg23134 date=1123325794]
In Oz zijn de strepen meer een soort versiering. Er is geen verschil tussen een doorgetrokken streep en een onderbroken streep (en als dat verschil er wel is dan ontgaat me dat volledig :) .
[/quote]

Ja zie je, dat dacht ik al. Zat net een programma te kijken op animal planet was een vent ergens ver in de outback en die reed op een weg met een doorgtrokken streep :? Toen vroeg ik me gelijk af waarom je daar nou niet mag inhalen. Als je al ooit iemand tegen komt. Wat is daar nou de frequentie 1 auto op een uur ofzo :-D :up:
 
[quote author=Jeroen_1 link=topic=2203.msg23134#msg23134 date=1123325794]
Oz zijn de strepen meer een soort versiering. Er is geen verschil tussen een doorgetrokken streep en een onderbroken streep (en als dat verschil er wel is dan ontgaat me dat volledig :) .

[/quote]
Ik kan het mij moeilijk voorstellen, in  het verkeer is niets voor de sier.  :-o
Ik zal het opzoeken

Gr. Ton  :up:
 
Gevonden, in Victoria's Road Rules

DrivinginVicRR1026.jpg


DrivinginVicRR1027.jpg


DrivinginVicRR1028.jpg


Het verschil met NL is dat je bij een ekele doorgetrokken streep, wel mag inhalen.

Gr. Ton
 
Back
Top