Australische bankrekening - vermogen overmaken

Hi allemaal,

Nog even een korte update over Revolut (mocht iemand in de toekomst nog een keer hierin geïnteresseerd zijn). Wij hebben Revolut nu al een aantal keer gebruikt (Transferwise ook). En er komen geen extra kosten bij als je van Revolut naar je Australische account overmaakt. Revolut heeft een goede exchange rate, en je krijgt meer australische dollars voor je euros dan bij transferwise (vooral omdat je bij transferwise die fee betaalt). De voornaamste reden dat we transferwise hebben gebruikt, is omdat we sneller geld nodig hadden. Bij Transferwise hadden we het binnen 2-3 werkdagen op onze rekening staan, bij Revolut duurde het 5 werkdagen.

Goed om te weten! De hoofdvraag in dit onderwerp was over vermogen overmaken, en daarvoor is Revolut nog steeds niet erg handig vanwege de kosten, maar goed om te weten dat het voor kleinere bedragen wel handig is.
 
Goed om te weten! De hoofdvraag in dit onderwerp was over vermogen overmaken, en daarvoor is Revolut nog steeds niet erg handig vanwege de kosten, maar goed om te weten dat het voor kleinere bedragen wel handig is.

Hi Roels,

Bij revolut heb je juist net geen extra kosten, en daarom zeker geschikt om vermogen over te maken. Als je grotere bedragen dan 6000euro wilt overmaken, dan betaal je ook maar 0.5% dat is niet veel. Als je echt grote bedragen wilt overmaken, kun je ook even premium-pakket pakken (geloof dat het 7,99/maand is en dan kun je unlimited overmaken).

Groetjes,
Annora
 
Het ziet er zeker niet slecht uit. Bij grote bedragen heb je dus te maken met 0,5% aan kosten. Dat is niet enorm hoog, maar dan ben je wel duurder uit dan andere aanbieders. Een abonnement met maandelijkse kosten lijkt mij ook niet heel handig als je eenmalig een groot bedrag wil overmaken. Ik zeg niet dat het een slecht aanbod heeft, en het is een stuk beter dan sommige aanbieders, maar specifiek voor eenmalig een groot bedrag lijkt het niet de goedkoopste.
 
Lijkt me correcte analyse -- we gebruiken Revolut voor reizen, en dan is het echt wel een goed systeem. Ik vermoed ook veruit de goedkoopste op die manier. Voor eenmalige of grote overschrijvingen is het goed afwegen wat je doet. Dan zou Transferwise inderdaad interessanter kunnen uitkomen... Ik vraag me ook af wat er met Revolut gaat gebeuren na de Brexit, maar dat is koffiedik kijken.
 
Het ziet er zeker niet slecht uit. Bij grote bedragen heb je dus te maken met 0,5% aan kosten. Dat is niet enorm hoog, maar dan ben je wel duurder uit dan andere aanbieders. Een abonnement met maandelijkse kosten lijkt mij ook niet heel handig als je eenmalig een groot bedrag wil overmaken. Ik zeg niet dat het een slecht aanbod heeft, en het is een stuk beter dan sommige aanbieders, maar specifiek voor eenmalig een groot bedrag lijkt het niet de goedkoopste.

Je kan natuurlijk een maand het premium abonnement nemen, geld overmaken en dan vervolgens weer terug gaan naar het normale gratis abonnement.
 
Ik vraag me ook af wat er met Revolut gaat gebeuren na de Brexit, maar dat is koffiedik kijken.
Ik zou me daar in Australia niet druk om maken. Bovendien zijn tussen UK en verschillende landen in de EU, waaronder Nederland al bilaterale overeenkomsen gesloten waarbij het geldverkeer niet belemmerd wordt in het geval van een harde Brexit.
 


OFX
Back
Top