Ja, kinderen in Australie uit Nederlandse ouder (slechts een ouder is genoeg) geboren, kunnen dubbele nationaliteit verkrijgen.
Wel is het zo dat je iedere 5 jaar je Nederlandse paspoort dient te verlengen (in feite is het eens per 10 jaar als je niet reist - maar dit is een "technicality"), de nieuwe Nederlandse wet voorziet nu in dubbele nationalitiet op deze manier.
Zover ik weet is het dezelfde regeling in Duitsland.
Ik ken Duitsers in OZ die zijn Australier geworden maar zijn hun Duitse nationaliteit daarbij kwijtgeraakt, hetzelfde dus als voor meerjarige Nederlanders.
De Griekse wet zegt echter, dat als je in Griekenland bent geboren uit Griekse ouders, je nooit je nationaliteit verliest.
Er wonen meer dan 200.000 Grieken in Melbourne en dank zij de Australische wet hebben de meesten dus twee nationaliteiten want de Australische wet geeft ruimte om 2 of meerdere nationaliteiten te hebben.
Ik ken een persoon die heeft de Duitse, de Italiaanse en de Australische nationaliteit, deze persoon spreekt geen woord Duits of Italiaans en is er zelfs nog nooit geweest.
Vele voorbeelden hiervan.
Cheers