Australische series

Cajendra

New Member
Ze zijn Australie nou ook best wel aan het promoten. Eerst had je Outback Jack en De Mol in Aussie, maar nu krijg je ook nog eens de Aussie versie van Het Blok....

Grtz Tanne  :cool:


Lost: Dit draadje is afgesplits van "Emigratie Boom" http://www.xpdite.net/forum/index.php/topic,1174.0.html
 
Outback Jack was eigenlijk best grappig. En wat een lekker ding hey!  Ja sorry... Moest ik even zeggen  :roll: :lol:

Zo heb je trouwens op zaterdag ook een kinderserie "Round the Twist" over een familie die ergens in Australie een vuurtoren heeft gekocht. Ik geloof dat dit al herhalingen zijn, want de serie ziet eruit alsof ie uit de 90's komt en het liedje kende ik al  :lol:
 
[quote author=Annemiek link=topic=1174.msg9683#msg9683 date=1109252604]
Outback Jack was eigenlijk best grappig. En wat een lekker ding hey!  Ja sorry... Moest ik even zeggen  :roll: :lol:

Zo heb je trouwens op zaterdag ook een kinderserie "Round the Twist" over een familie die ergens in Australie een vuurtoren heeft gekocht. Ik geloof dat dit al herhalingen zijn, want de serie ziet eruit alsof ie uit de 90's komt en het liedje kende ik al  :lol:
[/quote]

vanaf volgende week vanaf donderdag heb je de blok maar de Australische versie, het beging om 20.30.

gr

Citavm
 
[quote author=Annemiek link=topic=1174.msg9683#msg9683 date=1109252604]
Zo heb je trouwens op zaterdag ook een kinderserie "Round the Twist" over een familie die ergens in Australie een vuurtoren heeft gekocht. Ik geloof dat dit al herhalingen zijn, want de serie ziet eruit alsof ie uit de 90's komt en het liedje kende ik al  :lol:
[/quote]
Yep, want dat keek in in mijn 'jeugd'  :lol: 10 jaar geleden alweer....!!!!!
Volgens mij is de series gebaseerd op een series boeken van een aussie schrijver, een bekende, maar ben nam vergeten.. Peter iets misschien... :evil:

Goh, dus jullie hadden dus ook Outback Jack. Erg grappig, maar het zet weer mooi het stereotype beeld neer... terwijl 90% hier gewoon in de steden woont... (oh, had hier wel net een white tailed spider op de muur... ik denk de 4e in 7 maand. :evil: ) 

Was dat Johnny de Mol in Oz? Wat deed hij?
 
Vroeger was ik groot fan van Heart Break High.. Echt jammer dat dat toen afgelopen was. Misschien is het met die serie wel begonnen, mijn passie voor Aussie :)

Round the Twist is iid ook zo'n progamma uit mijn jeugd. Eigenlijk komen er best veel kinderprogamma's uit Aussie..

Ow en op Animal Planet heb je nu Aussie animal rescue, krijg je een beetje een ideetje over the wildlife in Aussie..

Grtz Tanne  :cool:
 
[quote author=Simone link=topic=1174.msg9690#msg9690 date=1109256012]
Was dat Johnny de Mol in Oz? Wat deed hij?

[/quote]

Simone - heeft jouw vraag betrekking op Cajendra's tv programma's? Volgens mij was dat het programma "De Mol" of "wie is de Mol" - een soort "Amazing Race" met een anoniem iemand die probeerde de anderen te ondermijnen. Het was erg leuk en een reeks vond plaats in Australie!
 
Oh ja, nu weet ik het weer, Wie is de Mol?! Nooit echt gevolgd, maar wel een grappig idee!
Dank je!

Heartbreak High keek ik ook.

Nu nog zie ik de acteurs daar uit in allerlei andere programma's!  :-D (zoals Abi Tucker in The Secret Life of Us(was trouwens ook een keer in NL te zien), Ada Nic-iets ;) in Home and Away, en andere in politie series zoals Blue Heelers enz.)
Het tv wereldje is hier uiteraard maar klein!

Trouwens, Joop Mul op dit forum(zoek hem op, hij heeft ook een website), heeft ooit lesgeven op de school in Sydney waar later Heartbreak High is gefilmd!
 
[quote author=Cajendra link=topic=1174.msg9678#msg9678 date=1109251211]
Ze zijn Australie nou ook best wel aan het promoten. Eerst had je Outback Jack en De Mol in Aussie, maar nu krijg je ook nog eens de Aussie versie van Het Blok....
[/quote]

Ik had een toen ik tijdens één van mijn vakanties in Australië was de Australische versie van het blok gezien (de laatste paar afleveringen dan). Een paar weken nadat ik weer thuis was, begonnen ze hier in Nederland met de NL-versie. Wel grappig! Het is zowiezo wel grappig om te constateren dat ze in Australië voorlopen op Nederland m.b.t. series en films op tv.
 
[quote author=Simone link=topic=1212.msg9690#msg9690 date=1109256012]
Goh, dus jullie hadden dus ook Outback Jack. Erg grappig, maar het zet weer mooi het stereotype beeld neer... terwijl 90% hier gewoon in de steden woont... (oh, had hier wel net een white tailed spider op de muur... ik denk de 4e in 7 maand. :evil: ) 
[/quote]
Dan winnen wij: in drie maanden 2x white tailed en 1x Huntsman  :evil: :evil:
 
En om natuurlijk niet te vergeten in de Australische series "Neighbours". Het kan me niet echt boeien, maar is in Engeland een grote hit!! :)

Grtz Tanne  :cool:
 

Het is zowiezo wel grappig om te constateren dat ze in Australië voorlopen op Nederland m.b.t. series en films op tv.

Toen wij onze vakantie's in Oz vierden zijn we diverse malen naar de film geweest. Na terugkomst in NL duurde het dan meestal nog 1 - 2 maanden voordat de film hier in de bioscoop te zien was.

Groetjes,
Brit
 
En wat dachten jullie van 'the secret life of us'. Zondag, Yorin om 16:05.
( Speciaal voor de Melblourne liefhebbers)
 
Bedankt voor de tip.
Ben een Melbourne liefhebber. Dus wanneer we er morgen niet zijn, even een opnemen.

Gr.Brit
 
Haha en wat dachten jullie van Sons and daughters?? Dat keek ik vroeger altijd met mijn moeder  :-D  :-D  :-D  En natuurlijk Flying doctors, werd laatst weer herhaald. En De Mol is nu momenteel ook weer aan de gang en heeft de eerste afleveringen ook weer in Australie afgespeeld. Erg leuk om naar te kijken overigens!
 
Oh en ook nog die flutserie Paradise Beach kennen jullie die? Was een tienerserie over een rijkeluis gezin en een "arm" gezin. Werd opgenomen bij Surfers Paradise. We hebben daar nog een hamburger gegeten in die bewuste surfwinkel. Is een snackbar. Haha was toen wel geinig, alhoewel Sander die hele serie nooit gezien had!!  :-D
 
[quote author=Brit link=topic=1212.msg9817#msg9817 date=1109449126]

Het is zowiezo wel grappig om te constateren dat ze in Australië voorlopen op Nederland m.b.t. series en films op tv.

Toen wij onze vakantie's in Oz vierden zijn we diverse malen naar de film geweest. Na terugkomst in NL duurde het dan meestal nog 1 - 2 maanden voordat de film hier in de bioscoop te zien was.

Groetjes,
Brit
[/quote]
Ja, soms lopen ze hier idd voor, maar niet altijd!



Secret Life of Us vindt ik meestal wel leuk, maar kijk het niet met kinderen! :D Het is hier pas om 10 uur 's avonds op tv!
 
Mijn favoriet blijft toch wel Neighbours hoor, te zien op BBC1.
Ben ook naar de straat geweest (OK, twee keer, beetje triest!) toen ik op vakantie was.

Je komt wel in elke serie dezelfde acteurs and actrices tegen! :lol:
 
Neighbours... Everybody needs good neighbours!  Zo ging dat toch? Ik geloof dat ik het ook wel eens gezien heb, maar kan me niet meer herinneren wie er in speelden enzo.
 
[quote author=Annemiek link=topic=1212.msg9919#msg9919 date=1109599367]
Neighbours... Everybody needs good neighbours! Zo ging dat toch? Ik geloof dat ik het ook wel eens gezien heb, maar kan me niet meer herinneren wie er in speelden enzo.
[/quote]

Kylie manooc (geen idee hoe je het schrijft) heeft in neighbours gespeeld en uhmm nog een andere zangeres.. Het is nu dagelijks te zien op de bbc, maar ik vind het niet echt interessant..

Zijn er nou ook typische Aussie films? Behalve crocodile dundee?

Grtz Tanne  :cool:
 
Back
Top