Australische series

Op maandag om 11 uur engelse tijd ('S avonds) dus bij jullie om middernacht. Het is op ITV1.
 
Heb persoonlijk erg genoten van Outback Jack, valt wel niet echt onder de categorie 'Series' maar was wel degelijk leuk om naar te kijken.
Laat ik zeggen dat hij, bijna, een jongens droom is zoiets.
 
Gday,

weten jullie ook of er op dit moment australische series op de nederlandse tv bezig zijn.... vraag dit omdat ik me een beetje de taal eigen wil maken... en uit boekjes is toch altijd anders... of heeft iemand nog andere goede suggesties wat de taal leren betreft... behalve dan naar Australie zelf gaan  :-D
 
Je leert het gauw genoeg zodra je daar bent  :-D
Zeker als je bij iemand in de achtertuin met een biertje in je hand aan het bbq-en bent dan komt het gauw genoeg.

Als je de engelse taal beheerst, dan komt de Australische 'Slang' vanzelf.
 
haha,

das mooi dan... een van mn grootste hobbies... bbq-en met een biertje in de hand... :eat: Ga nu maar eens kijken naar welk deel van Australie ik eerst wil gaan. Ik wil graag de bush in... iemand nog goede suggesties??
 
Heerlijk de Bush in.
Mijn man en ik zijn een paar keer naar Melbourne geweest, waar hij vandaan komt en gaan dan meestal ook een week de Bush in. Heerlijk niemand om je heen, geen telefoon, geen televisie. Heerlijk!
Maar na een week toch ook wel weer lekker om naar de bewoonde wereld met warme douche terug te gaan.
 
[quote author=outbacknick link=topic=1212.msg10106#msg10106 date=1109778596]
Gday,

weten jullie ook of er op dit moment australische series op de nederlandse tv bezig zijn.... vraag dit omdat ik me een beetje de taal eigen wil maken... en uit boekjes is toch altijd anders... of heeft iemand nog andere goede suggesties wat de taal leren betreft... behalve dan naar Australie zelf gaan  :-D


[/quote]

Als je goed terug leest staan er genoeg Aussie serie die nu op tv zijn :)

[quote author=shelley link=topic=1212.msg10181#msg10181 date=1109865168]
Heerlijk de Bush in.
Mijn man en ik zijn een paar keer naar Melbourne geweest, waar hij vandaan komt en gaan dan meestal ook een week de Bush in. Heerlijk niemand om je heen, geen telefoon, geen televisie. Heerlijk!
Maar na een week toch ook wel weer lekker om naar de bewoonde wereld met warme douche terug te gaan.
[/quote]

Ff weer een beetje  :eek:fftopic: , maar ik moet het ff weten.. Jouw man is toch ook electricien?! Heeft hij werk als jullie terug gaan of moet hij dat nog zoeken? En heeft hij misschien tips voor bedrijven die mijn man ook aan zou kunnen schrijven?


Ik moet trouwens zeggen dat ik het blok Aussie erg tegen vind vallen. Als je kijkt waar ze hier in Nederland mee moesten beginnen hebben zij een best goeie start....

Grtz Tanne  :cool:
 
Ja, mijn man is electricien en heeft een boekje van de ETU, de vakbond. Daar staan onwijs veel adressen en telefoon nummers in, die als wij in Melbourne zijn mijn man gewoon allemaal af gaat bellen voor een baan.
Voordat hij naar Europa ging had hij nooit problemen met het vinden van een baan.

http://www.etu.org.au/

Op deze website staan job vacancies onder employers.
 
Ik ben dus totaal verslingerd aan mc clouds daughters en  ik heb  ze vanaf de eerste herhaling gevolgd lekker 5 dagen in de week, wat mij op viel laatst was toen er een slang iemand had gebeten dat Meg spontaan met het tegengif  kwam aangesneld. Nu weet ik heus wel dat dit een t.v. serie is ,maar ik vroeg mij af of dit ook de realiteit in de outback is dat je op alles bent voorbereid.

groetjes Manja :)
 
[quote author=memswear link=topic=1212.msg49245#msg49245 date=1140617472]
Ik ben dus totaal verslingerd aan mc clouds daughters en  ik heb  ze vanaf de eerste herhaling gevolgd lekker 5 dagen in de week, wat mij op viel laatst was toen er een slang iemand had gebeten dat Meg spontaan met het tegengif  kwam aangesneld. Nu weet ik heus wel dat dit een t.v. serie is ,maar ik vroeg mij af of dit ook de realiteit in de outback is dat je op alles bent voorbereid.

groetjes Manja :)
[/quote]

ik weet het haast wel zeker... heel vaak is het een eind rijden naar de eeste stad/dorp in de buurt.. dus denk ik dat de mensen daar meestal wel zo paketje in huis hebe
 
[quote author=Annemiek link=topic=1212.msg10006#msg10006 date=1109675821]
hmmmm... Ken het niet. Wordt niet in NL uitgezonden denk ik?
[/quote]

elke avond op Net5 om 18.10, en herhaling overdag rond 13 uur (ben niet verslaafd of zo hoor :lol:) 27 maart begint het nieuwe series hier, want anders lopen wij voor op OZ, hun hebben het maar 1 keer in de week.
 
Op de NL tv weet ik niks van... Maar hier op de kabel is Love My Way. Echt een hele leuke serie!
 
hihi,

las in the age een comment op mcLeod's doughters

saddle club voor volwassen vrouwen....
 
Hiya Linda

:-D :-D Saddle club for big girls!!  :-D That sounds about right! Vind het ook wel een beetje onrealistisch; van die glamourpuss ladies met geweldig haar en goed zittende, goed ogende kleding! Met hier en daar een strategisch geplaatste veeg "smeer"....van het harde outback leven.

Vind Saddle Club trouwens wel leuk....... :oops: :)

Groetjes
Syl
 
Oh en... Syl niet Australisch... Maar ik heb gister in een deuk gelegen om Little Brittain! Geweldig!
Is Kim & Cath (of was het Cath & Kim) trouwens alweer terug? (Wél Australisch :))

Groetjes Lin
 
Hahaha....good Lin!!! Ik was wel even "torn" between House & Little Britain.....maar volgende week zet ik gewoon de video recorder klaar!

Ok, hier is one for you (en voor Ireen :)):
Poster_19187.jpg


Groetjes
Syl

p.s. Het is inderdaad Kath & Kim

sorry, allebei met een K
 
[quote author=Syl link=topic=1212.msg49301#msg49301 date=1140653761]
p.s. Het is inderdaad Cath & Kim
[/quote]

Is het weer begonnen?
 
Nee, is nog niet begonnen. Kan ook nergens vinden of & when het eventueel weer van start gaat.

Groetjes
Syl
 
Back
Top