Bikers in Australia Unlimited :)

Om alvast een beetje in de OZ sferen te komen qua motorrijden en fietsen vandaag op een Yamaha Outdoor dag geweest. Erg cool en zeker voor het geld. Voor nog geen 40 euro een hele dag (een HELE dag) met jetski's spelen, RIB varen, quad rijden op een heel leuk en uitdagend baantje, motorcrossen met WR250 crossers en demo rijden op de dijken rond Maurik op diverse nieuwe Yamaha's. En dus om in OZ sferen te blijven ben ik op pad gegaan met eerste een Tenere 660 en daarna een Super Tenere 1200.

Tenere:

tenere4.jpg


Omdat ik me in OZ wel zie rommelen in de heuvels op offroad paden past de 66o me het beste, die kun je tenminste oprapen als je op je plaat gaat. Motorcrossen was ook heel cool, maar dat gaat een keer fout aflopen als ik dat echt (fanatiek) ga doen :cool:

Al met al is het risico dat ik mijn motors hier achterlaat en daar voor iets off road-achtigs kies wat groter geworden;)

N. (geen Motor rijbewijs) heeft zich ook kostelijk vermaakt op de crossers en de jetski's. Ze vondt het zo leuk dat ze meerdere keren beide gedaan heeft. En applaus, vaak gevallen maar ook elke keer weer opgestaan om verder te gaan! Thumbs up! Eigenlijk heeft ze er gewoon aanleg voor. Dat wordt nog wat in OZ. Moeten we twee off roads kopen ;)
 
leuk dat ik deze topic gevonden hebt :up:
ik rij al een 4 jaar, en 3.5 ervan op circuit, en de laatste 2.5 jaar alleen maar op circuit hier in belgie... op de openbare weg heb ik het voor gezien gehouden, en ik denk dat eenmaal in OZ ik ofwel een crosser/offroad zal kopen opwel helemaal mee stopt. Ben ik nog niet uit :confused:. Heb tegen de vrouwtje gezegd dat ik hier alles verkoop en daar een boot zal kopen en zal gaan vissen :up:. op de openbare weg in OZ zal ik niet gaan rijden, want ik zal binnen de kortste keer al mij punten verliezen :)
Heel misschien neem ik mijn getunde R6 mee, maar meer voor de reden dat het een unieke getunde exemplaar is die volledig in orde is en dat ik toch de keuze zal hebben om 1 of 2 keer per jaar op philip Island kan gaan knallen ;), maar moet nog zien hoe en wat met invoer zonder registratie papieren.
 
Waat? Veeet... Waar, hoe en wanneeer weer? Wilde net een crosscursus doen a 240 euro voor een daggie (die ga ik alsnog doen denk ik ;))
 
Ik heb het gevonden. Ga vanavond boeken voor over 2 weken :)
Mag je zelf de hele dag kiezen wat je doet, of is het steeds een half uurtje en dan de volgende? Moet je zelf een motorpak meenemen? (en zwemkleding :p)

Ik wil een offeoad of crossmotor in australie. Liever een lichtere crossmotor. Maar ik ben niet handig (wat niet is kan nog komen, maar dan heb ik wel lokale hulp nodig :p) en een crossmotor is veel onderhoudsgevoeliger...
 
Ik heb het gevonden. Ga vanavond boeken voor over 2 weken :)
Mag je zelf de hele dag kiezen wat je doet, of is het steeds een half uurtje en dan de volgende? Moet je zelf een motorpak meenemen? (en zwemkleding :p)

Ik wil een offeoad of crossmotor in australie. Liever een lichtere crossmotor. Maar ik ben niet handig (wat niet is kan nog komen, maar dan heb ik wel lokale hulp nodig :p) en een crossmotor is veel onderhoudsgevoeliger...

Kan de 12e niet anders waren we weer gegaan ;)

Elk item is steeds een half uur maar je kunt bijvoorbeeld meerdere keren crossen of jetskieen. Als het niet druk is kom je aanlopen en kun je het eerst volgende blok rijden. Maar motocross is wel wat drukker dus daar kun je het beste 's ochte ds vroeg een keertje doen en dan ook alvast inschrijven voor later op de dag. Zelfde als demo rijden op nieuwe Yamaha's. Even 's ochtends inschrijven voor je ritjes. Tenere' hebben ze er twee of drie van staan. Dus dat past altijd wel.

Neem je rijbewijs mee, en kleding voor de demo ritjes. Voor crossen e.d. Krijg je een overall. Heb wel mijn laarzen gebruikt daar voor. Beter dan sportschoenen ;)

Meer vragen? Laat het ff weten. Zou wel je cross cursus door laten gaan (waar doe je dat? Klinkt ook leuk)
 
Super leuke en mooie serie! Heb long way down en round meerdere malen gezien..blijft leuk!

Ben nu een boek aan lezen over een stel die met 2 motoren naar Australie rijden vanaf NL....echt een aanrader!
 
Er is ook een andere film gemaakt in de stijl van Long Way Around & Down: "Mondo Enduro"
Is wel wat ouder maar eigenlijk veel realistischer want die kerels hadden bijna geen budget voor als er iets misliep. Hebben trouwens ook een boek onder dezelfde naam uitgebracht als ik mij niet vergis.

Hier is het promo filmpje :
 
Ik vond die Tenere 1200 maar een lomp onding...we wilden erop rijden, maar uiteindelijk niet gedaan.

We hebben op een t-max gereden :D
 
aaaarrrrrggghhhhhhh ;)

Je had de ook de Tenere 660 moeten pakken. Die is meer crosser. Die 1200 is een best hok als je ff garnalen wilt gaan eten in Gibraltar ofzo. Maar die 660 kun je dan gewoon ff door knallen door de sahara naar Dakar :)
 
http://m.youtube.com/playlist?list=PL8B2DB20F5E07289A

5 leuke filmpjes ( van bij elkaar een klein uurtje) van een groep gasten die een paar dagen door NSW en Vic. high country trekken met hun all road bikes.

Mooi bijkomend voordeel voor mij is dat Canberra tegen het NSW en Victorian high country aan ligt :D
Wel gelijk geleerd dat je niet zomaar in je eentje op weg kan. Want als het mis gaat hoef je er niet op te rekenen dat je ontvangst hebt met telefoontje. En dat in het relatief dichtbevolkte NSW en Vic.
 
Die gasten zijn gek man! 1400+ km in 1 dag!!
Op zulke wegen!
Dat is vragen om ellende als je't mij vraagt.

I do like the high-country-ride though!
 
Die andere gast reed de volgende dag weer terug naar de Sunny Coast. Nog ff wat verder ;) 3000k in twee dagen door de outback... Dapper en gek ligt dicht bij elkaar ;)
 
Back
Top