Can I have a bucket please??

@Lilygirl

Ik val wat laat in de discussie dus ik houd het kort. Ook wij hadden een vergelijkbare situatie. Iemand zei een keer tegen me dat als mensen je 'tegenwerken' dat eigenlijk een goed teken is want dat betekent dat ze van je houden en je niet willen laten gaan. Immers na je vertrek ga je je droom tegemoed terwijl de familie met lege handen achterblijft... Ik vond het toch wel jammer dat we de laatste maanden een soort 'radiostilte' in acht namen, sommige dingen gingen we niet meer over discussieren. Dat was voor iedereen een beter werkbare situatie.

Ik heb hier mensen gesproken die na WOII (met en zonder) subsidie naar toe zijn gekomen en toen was het echt zwaar, niet te vergelijken met nu. Als je de boel een beetje voorbereidt, je schouders er flink onder zet en een beetje mazzel hebt dan is het prima te doen. Vergelijk het met een heel verre verhuizing. Hebben wij trouwens ook altijd gezegd aan de mensen in NL: we emigreren niet maar we verhuizen.

Kop op en niet geschoten is altijd mis. Ik zit liever over 50 achter de geraniums met de gedachte 'een hele stap maar het was het waard' dan 'als ik nou toch maar gegaan was...'. Good luck!

MICHIEL
 
Ik las in een vakblad een artikel over iemand die zich in Sydney ging vestigen en als laatste vraag kwam of het niet moeilijk was om vrienden en familie achter te laten. Hij zei toen "ja, maar ik kies ervoor om de hoofdrol te spelen in mijn film in plaats van een bijrol in de film van een ander."
Vond ik treffend.....

suc6

Arthur
 
En nog z'n goeie:

Je kan beter spijt hebben van dingen die je wel gedaan hebt dan van dingen die je niet gedaan hebt....

Oftewel, je moet het gewoon doen!!
 
Ik weet niet hoe dit bij ons thuis gaat vallen maar daar kom ik volgende week achter. Heb namelijk besloten om mijn ouders nu in het begin stadium van de aanvraag 1 maal de mededeling te doen dat ik start met zo'n aanvraag en het er verder niet over te hebben tenzij zij er naar vragen. Zal moeilijk worden om het er niet over te hebben maar ik denk dat dit voor hun het makkelijkste is.

Wat ben ik toch een schijterd.....ik heb het namelijk niet aan mijn ouders verteld. Wel heb ik verteld dat ik australie een geweldig land vind en dat ik best kon voorstellen dat je er gaat wonen. De reaktie van mijn vader hierop was "overal bakken ze brood" maar die van mijn moeder was dat in een ander land gaan wonen/werken toch echt niet zo geweldig is en dat het heel wat anders is dan een vakantie.
Duh dat weet ik ook wel! Moet wel zeggen dat mijn ouders wel een beeld bij australie hebben aangezien ze er 6 weken zijn geweest.

Moet wel ff opmerken dat ik van mijn huidige werkgever geen tijd krijg om mijn studie (=stage) af te maken. Dit is nu al ruim 1 jaar het geval en ik betaal dus wel netjes 2400 euro college geld per jaar (deels betalen mijn ouders dit). Wat mij heeft doen besluiten (mede om mijn toekomst plannen) om op zoek te gaan naar een andere baan. Kijk en dit laatste heb ik dus wel aan mijn ouders verteld, moet toch het schokkende nieuws een beetje spreiden he.  :roll:
Ben wel voornemens om vast mijn opleidingen op korte termijn te assessen bij vetassess, maar het ontvangen van de juiste omschrijvingen van mijn opleidingen laat op zich wachten.
Als ik van Vetassess een go krijg is denk ik het moment wel daar om te zeggen dat ik naar Australie wil, maar dat zien we dan wel.

Groetjes Chantal
 
Sorry, ik moet ook even wat kwijt, in the bucket zeg maar,

Sinds gisteren weet ik dat wij gaan emigreren naar een stom, niet-geciviliseerd land, waar vrouwen ongeemancipeerd, zeg maar, onderdrukt zijn.
En dat is natuurlijk de reden dat mijn moeder het stom vind dat wij gaan. Verder heeft ze er helemaaaaaal geen problemen mee. -discussie gesloten-
Zucht. Doe mij maar die bucket. (en ja, ze heeft net als wij twee jaar wen-tijd gekregen...)

aukje
 
Hoi Aukje,

Ja, lekker, zo'n reactie. En ja, wij vrouwen in Oz zijn errug ongeëmancipeerd en we laten ons hier errug onderdrukken. De Aussie mannen zijn echte wildebeesten en zeer ongeciviliseerd. Maar dat wist je toch al twee jaar??????? :grin:

Niets van aantrekken meid, het is gewoon een manier om te proberen je hier te houden. Mijn vader kwam ook altijd met dat soort reacties en mijn schoonzus' reactie was dat ze niet op mijn begrafenis komt als ik in Oz woon.

Sterkte en succes met alles.

Groet,
Erna
 
jee, aukje, waar gaan jullie dan heen???? :shock: :?
Ach ja, ik ga mijn ongeluk ook tegemoet, volgens mijn vader, dus zullen we dan samen gaan? Is altijd nog leuker om gezelschap te hebben.... :wink:

Maar inderdaad, het is een manier om je te overtuigen dat je niet moet gaan, al werkt dat gelukkig niet voor ons Ozzie-lovers!!Wij weten wel beter he?
Dus aanhoren en stort maar in de bucket!! Daar staat ie voor!

liefs van Pauline
 
Ok, dan wil ik ook ff....

Mijn ouders geven ons gelijk dat we gaan emigreren, ja.... ze zullen ons wel missen zeggen ze dan,
maar we hebben verder wel gelijk.
Dat hoorde we toen we het vertelde.
En nu word er dus helemaal niet meer over gesproken, ik zie ze nog heel weinig.
En als ik eens een bekende tegen kom dan is het van:" meid gaan jullie emigreren, ik hoorde het van je moeder, ze is er heel verdrietig om " :shock:  :? :? :?

Waarom hoor ik daar dan niks van. Als ik het haar vraag zegt ze zo van....Ja tuurlijk zal ik jullie wel missen, maar het is toch jullie leven.
Nou breekt m'n klomp  :lol:

Het zal allemaal wel......

Zo, dat ben ik weer kwijt, lekker hoor.

Groetjes van Jolanda
 
Aaaaah Jolanda, hoe bekend... deze reactie.

Hier hetzelfde... "Nee hoor, ik zou het ook doen. Je moet gaan het is een heerlijk land". En via via hoor je dan toch hoe rot ze het vinden dat je vertrekt... , zie ik m'n moeder met natte oogjes snel weglopen naar de keuken, vallen gesprekken soms stil met obvious brokken in de keel, maar da's toch alleen maar logisch. Zou ook knudde zijn als de vlag uitging dat we 'eindelijk' gaan.

Maar ik weet het, als ik dat soort verhalen hoor via via en m'n zus gisteren zo subtiel uitdrukt: I think it sucks!', dan bekruipt me het schuldgevoel als een kleffe zware deken die ik met moeite weer van me af schud. Ik vind het ook niet leuk om mijn geliefden hier achter te laten, maar wel leuk om in Aus het avontuur weer aan te gaan. Dit zal wel zo blijven, vrees ik. Ook als we daar zitten zal je altijd merken aan de telefoon of bij het afscheid op een of andere airport, dat we het er allemaal moeilijk mee hebben niet meer bij elkaar te wonen.

De tijd zal het leren.... en tot die tijd voor iedereen succes in deze toch wel verscheurende beslissing... je wint wat, je laat wat.

Kath
 
Even in de Melbourne bucket. Wat is het heet he!
Ik heb deze hele maand volgens mij nog geen dag mijn lange broek aangehad. Volgens mij lag de maximale temperatuur hier nog geen dag onder de 25 graden. Als ik binnen zit heb ik ook mijn t-shirt niet meer aan. Die lawaaierige airco blaast nauwelijks koude lucht. Alleen in mijn keuken / eetkamer is het koel, elders niet.
Wanneer ik buiten kom zweet ik aan alle kanten. En het nieuws is: ook volgende week krijgen we weer een lading warm tot heet weer. Dan kijk ik op ABC news en dan zie ik dat de temperatuur in Melbourne soms gelijk en soms warmer is dan Brisbane. Tsjoh, waarom zijn er nog mensen die zeggen dat ze niet naar Melbourne toe willen gaan vanwege het klimaat?

Ja, het zal de spreekwoordelijke tekst wel zijn: "Four seasons in one day" en "neem altijd zowel je t-shirt als je warme trui mee want het kan hier in Melbourne zo omslaan".
Noh ja, ik moet natuurlijk hier de winter nog meemaken. Op dit moment kan ik me niet voorstellen dat je hier een strenge winter kan hebben. Ja okee, met kerst hadden we het hier koud. Het was iets van 12 graden geloof ik. In de Victorian Alps een witte kerst.
Toch denk ik dat het weer in Nederland iets wisselvalliger is dan hier in Melbourne. We zullen zien.
 
@Hawk
Brisbane 's winters 20 graden, 's zomers 30 graden
Melbourne 's winters 10 graden, 's zomers 40 graden

Do I need to say more...  :wink:

Maarre... deze bucket ging over reacties familieleden dus even on-topic: familie leden die zo 'stom' reageren hebben er het meeste moeite mee maar kunnen dat niet zo goed uiten. Ik heb m'n portie ook wel gehad; ik heb het over laten waaien, niet al teveel tegen ingegaan. Zeker niet in de verdediging gaan... Proberen uit te leggen waarom we gaan en langzamerhand zwakte het verweer af.
Maar het houdt pas helemaal op als je hier zit en men ziet dat je hier gelukkig bent en een nieuw leven aan het opbouwen bent!
 
Oh okee, sorry. Ik dacht dat het het zogenaamde "klaag" topic was.
Ik heb gelukkig zelf vrij weinig weerstand gehad. Wel durfden sommigen te beweren dat het me allemaal niet zou lukken. Ja vast. Nu zullen diezelfden ongetwijfeld roepen dat het me niet gaat lukken een baan te vinden. Ja ja. En als dat eenmaal gelukt is? Dan zullen ze roepen dat ik het allemaal veel beter had in Nederland.

Lalalalala, gelukkig heb ik geen contact meer met die figuren. Maar wat mijn familie betreft? Mijn moeder komt woensdag hier aan in Melbourne en blijft bij me voor 4 weken. Ja, zo kan het ook  :up:
 
Wij wonen al bijna acht jaar in Australie..... Een paar jaar geleden hadden we een opmerkelijke ervaring: Verschillende bekenden uit Nederland e-mailden ons met de vraag: "Wanneer komen jullie precies terug?... wanneer zien we jullie weer, we hebben gehoord dat jullie terugkomen....?". Kennelijk had iemand een soort van "rumour" gestart dat we na zo'n vijf jaar het wel voor gezien zouden houden en weer terug zouden verhuizen. En prompt verwachtte men ons weer in NL....... Nou, als het niet hoeft ..... bekijk het maar daar in NL.
Maar wel opmerkelijk dat mensen nog steeds een beetje verwachten dat het niet zal bevallen en je wel weer terug wilt.
Als je je aanpast, je best doet op in de gemeenschap opgenomen te worden en dat lukt allemaal...... dan wil je toch nooit meer weg.

Ook in dit verband:.... wat is afstand? Er zijn mensen die naar Spanje of Portugal verhuizen. Als je daar woont en voor wat voor reden snel terug moet naar NL zul je toch meestal je auto mee willen nemen. Dan doe je er volgens mij langer over om in NL te komen dan per vliegtuig vanuit Oz! Als het echt moet kun je binnen twee dagen in NL zijn.

Leuk idee: voor familie in NL die eens wat anders wil! Kort geleden hadden we hier lokaal (Port Stephens) een trouwerij van een stel uit Nederland. Zij was hier een jaar als exchange student geweest en weg van Oz..... Dat herkende haar aanstaande, dus toen hij haar ten huwelijk vroeg verbond hij daar de belofte aan dat ze in Oz zouden trouwen. Nou dat was een leuk feest: op het strand van Shoal Bay (NSW) bij blauwe lucht en zonneschijn met een flink stel goede vrienden uit NL die mee waren gekomen en oude bekenden uit de buurt......  Dus landverhuizers... nodig je familie uit om hier te komen trouwen! Is weer eens wat anders.

Ja, ik weet het. Het heet "the bucket" maar de meeste tranen zijn krokodille tranen. Een beetje vrolijkheid er tussendoor kan geen kwaad.
 
Heel goed hoor Henk, ga er ook vanuit dat we op termijn een 'leuk adresje' worden... Zul je zien dat we het daar nog druk krijgen  :up:
 
[quote author=Kathleen link=topic=6363.msg81589#msg81589 date=1171794386]
Heel goed hoor Henk, ga er ook vanuit dat we op termijn een 'leuk adresje' worden... Zul je zien dat we het daar nog druk krijgen  :up:
[/quote]

Nou, om je de waarheid te zeggen.... wij zijn niet zo gek op van die "langskomers" . Hooguit voor een kop koffie of een borrel. Maar het is gek.... Nederlanders die in Oz op vakantie zijn denken altijd dat ze minstens een paar dagen kunnen blijven logeren, terwijl ze het niet in hoofd zouden halen om jou uit te nodigen als jij in Nederland bij hun langs zou komen. Vaak denken ze dat we echt op ze zitten te wachten en zonder hun bezoek zouden verpieteren...... :evil: Nou, niet dus!

Ik ben benieuwd naar andere ervaringen.....
 
Mmmm, daar zit ik dan heel anders in. Ik vind het prima, maar dat heeft misschien te maken met m'n eigen buitenlandervaring en familie all over the globe. Ben het gewend dat mensen een tijdje komen en als iedereen (bezoek en host) zich erop aanpast, dan kan dat bere leuk zijn.

Hopen dat ze jou dan overslaan volgende keer...
 
Haha, komt me bekent voor.....
Ik hoor genoeg van mensen die langs willen komen, en dan niet voor een paar dagen, maar zeker 4 weken.
Als ik dan terug reageer dat wij met het gezin bij hun komen voor 4 weken als we ooit eens met vakantie komen naar Ned. dan krijg je meteen een reactie van: "ja, maar dat is anders". Oh ja?????  :grin:

Jolanda
 
Back
Top