Coronavirus in Australië

Het liep/loopt geen echt storm in de mass vaccination hub hier in Cairns (in termen van rijen voor de ingang) maar ze zullen hopelijk wel de 1500/dag halen. En dat verspreid over 2 weekends van 3 dagen tikt toch wel extra aan.
De hele familie is nu gevaccineerd.(en keuze uit chupa, mars, ….)
67C9AD85-8A01-41AC-90C0-BB6A0489C2C8.jpeg
 
Tja, als je niet reist in Covid tijd kijk je ook niet naar je paspoort. Aussie paspoort bleek al in januari dit jaar te zijn verlopen. Gelukkig geen probleem. Formulier online invullen en op postkantoor foto maken en betalen. Als het goed is over 3 weken binnen. Gelukkig niets gebeurd in de laatste maanden waardoor ik halsoverkop naar NL had gemoeten want dan had ik probleem gehad…
 
Van de eerste prik alleen last van een zere arm. Maar deze tweede prik is toch wel wat heftiger. Echt een hele zere arm, kan hem nauwelijks boven mijn hoofd tillen.
Hele nacht koude rillingen gehad en vandaag hele dag al van niet lekker voelen en lichte verhoging.

Hopelijk voel ik mij morgen beter. Ik weet waar ik het voor gedaan heb😉
 
Ja, we moeten niet de illusie hebben dat maatschappijen meteen weer gaan vliegen vanaf SYD/MEL zodra we open gaan. Meedere luchtvaartmaatschappijen hebben al aangegeven ze een paar maanden van te voren moeten beginnen met het plannen (schema's maken, personeel regelen etc) en er komt weinig concreets van de federale overheid. De vraag is er wel, maar zonder duidelijkheid en een vaste startdatum is het lastig opstarten voor de maatschappijen. Qantas is tot nu toe de enige die echt met definitieve startdatums voor bepaalde routes is gekomen. Voorzie zelf pas dat we in Februari meer overzicht hebben over wat de andere maatschappijen gaan doen.

Gisteren is een goede vriend van mij terug gegaan naar Europa. Hij stuurde een bericht dat het erg rustig was op het vliegveld en er maar 20 mensen in het vliegtuig zaten. Chapeau voor de maatschappijen die dan toch blijven vliegen.
 
Gisteren is een goede vriend van mij terug gegaan naar Europa. Hij stuurde een bericht dat het erg rustig was op het vliegveld en er maar 20 mensen in het vliegtuig zaten. Chapeau voor de maatschappijen die dan toch blijven vliegen.
Die vliegen vooral vracht heen en weer. Passagiers zijn een bijkomstigheid. Ze zouden niet vliegen als ze er op iedere vlucht verlies op zouden draaien.
 
Hoe is tie luitjes?
Zag net dat QLD toch ook nog driftig aan het vaccineren is.
B72F58D3-C64E-4D3D-991B-17D44336B5FC.jpeg

Hier de meeste (volwassenen) nu gecoverde met beide dosis?

Hoeveel dagen zit Greater Sydney nu in Lockdown? Dat moet wel in de buurt gaan komen van Melbourne vorig jaar? Hang in there!
 
Melbourne hier. De stad is onafgebroken in lockdown sinds 5 augustus, met curfew 9 pm - 5 am, dus een goede 6 weken nu. De staat Victoria is in en uit lockdown afhankelijk van waar je bent (Shepparton is er net weer uit, Ballarat is er net weer in gegaan). De cijfers blijven desondanks net zo hard stijgen als ze dat in NSW eerder deden. We hebben tussen de 400 en 500 nieuwe gevallen per dag, en 1 of 2 doden die opmerkelijk jong kunnen zijn. A.s. zondag geeft Dan Andrews een presser over de roadmap voor Melbourne om er weer uit te komen.

Vaccinatiegraad: bijna 70 % 1 dosis, ongeveer 40 % dubbele dosis.

ETA: vanwege een geplande protestbijeenkomst op zaterdag wordt Melbourne CBD hermetisch afgesloten van 8 am tot 2 pm. Fences, politie op de been en er rijdt geen OV gedurende die tijd.
 
Last edited:
Als ik het goed heb zat Melbourne vorig jaar 111 dagen aaneengesloten in lockdown. Wij zitten hier nu in week 12, ik denk dat dit dag 82 is … De vaccinatie cijfers zijn ons lichtpuntje (en nieuwe hond George zorgt voor de nodige afleiding) en dit weekend wordt er zowel zaterdag als zondag gepicknickt met double vaxxed friends. Dat is iets om naar uit te kijken!
 
Die vliegen vooral vracht heen en weer. Passagiers zijn een bijkomstigheid. Ze zouden niet vliegen als ze er op iedere vlucht verlies op zouden draaien.
Ik las ergens gisteren (kan het artikel niet zo snel meer vinden) dat de dagelijkse United vlucht naar Sydney z'n 8 passagiers aan boord heeft. Qatar brengt de meeste passagiers naar Australië, met een gemiddelde van 15 per vlucht. Bizar toch! Je hebt dan inderdaad vracht nodig om het nog rendabel te kunnen maken.

Hopelijk komt er snel verandering in. 17 December loopt de "stay in Australia" maatregel af, hoop dat het dan ook betekend dat we vanaf dat moment weer international mogen reizen. Als we dan ook niet meer in hotel quarantine hoeven bij terugkomst, kunnen we ergens halverwege tussen Australië en Nederland een familie hereniging plannen ;)
 
Hoe voelen we ons vandaag? Ja wel goed. Beetje klaar met het thuis werken. Niet dat ik fulltime naar kantoor wil, maar mis een normaler structuur in mijn dag.

Wel blij dat we vanaf vandaag geen curfew meer hebben. Niet dat het een groot ongemak was, maar nu kunnen we savonds laat toch nog even een stukje lopen en het hoofd leegmaken. Ik hoop dat NSW de 5km regel naar 10km veranderd, zoals ze vandaag hebben aangekondigd in VIC (Wat fijn voor jullie!)
 
Hoe voelen we ons vandaag?
Ik kan het wel kakken💩, het hangt me echt de keel uit, pfff 228 dagen in lockdown en het is nog niet afgelopen. Werkwijs gebeurd er voor mij helemaal niets, want mensen kunnen geen feestje organiseren of trouwen, dus geen catering jobs voor mij. De hele dag niets doen is vermoeiend na zo een lange tijd😖 Maar goed we proberen positief te blijven :)
Sterkte allemaal:up:
 
. Ik hoop dat NSW de 5km regel naar 10km veranderd, zoals ze vandaag hebben aangekondigd in VIC (Wat fijn voor jullie!)
Het maakt in de praktijk vermoedelijk niet veel uit, 5 k of 10 k. Als ik naar onszelf kijk, de mensen in de buurt die voor ons belangrijk zijn wonen allemaal binnen 5 k, en de belangrijke mensen niet in de buurt wonen allemaal riant buiten de 10 k, tot wel 80 k weg dus die kunnen we nog steeds niet zien. Maar misschien is het wel interessant voor mensen met familie/vrienden net op de grens. Voor ons persoonlijk is de opsteker dat we nu weer naar het CBD kunnen, daar wonen we op 8 k vandaan en dat kon dus al 6 weken niet, vanaf morgen weer wel. Het verschil is dat ik nu verder kan met mijn citizenshipaanvraag, zowel mijn justice of peace als het Australian Passport Office zitten in de binnenstad. En het betekent ook dat we nu weer de Capital City Trail kunnen wandelen, onze meest geliefde hiking route naar de City dwars door de bush. En het wordt zomer (uiteraard alleen in het weekend, het is wel Melbourne he).
 
Ik ben ook wel klaar met het full-time vanuit huis werken. Ik mis de face-to-face interactie met collega's. Drie dagen op kantoor, twee dagen thuis vind ik toch prettiger.
Ik heb het geluk dat ik in de Hills Shire LGA woon. Van mijn huis naar Wiseman's Ferry is 45 kilometer en dan ben ik nog steeds in mijn eigen LGA en dus conform Public Health Order. Veel bushland en dus genoeg om te ondekken en te wandelen.
 
Hoe voelen we ons vandaag?
Ik kan het wel kakken💩, het hangt me echt de keel uit, pfff 228 dagen in lockdown en het is nog niet afgelopen. Werkwijs gebeurd er voor mij helemaal niets, want mensen kunnen geen feestje organiseren of trouwen, dus geen catering jobs voor mij. De hele dag niets doen is vermoeiend na zo een lange tijd😖 Maar goed we proberen positief te blijven :)
Sterkte allemaal:up:
Snap je helemaal. Ik word er de laatste tijd hier in NL ook helemaal gallisch (is dat trouwens een echt woord?, of is dat Brabants 🤔😋) van. Werk al ruim een jaar vanuit huis, met bij hoge uitzondering een meeting op het werk. een werksituatie, die helemaal naar de Fillistijnen is op het moment. Ja, ik hou ze erin zie ik wel, al die oude termen 😆. Verder doet heel de ‘je kan Australië niet binnen/alle vluchten worden weer gecanceld/hoezo ‘iedereen thuis met de Kerst’ of ‘iedereen met familie waar dan ook met de Kerst’ er ook niet echt goed aan. Dus ja, ik vind het geweldig dat je positief kan (of probeert) te blijven, knap ook. Ik weet het, het is een Mindset, maar ook die wordt vermoeiend , resulterend in metaalmoeheid en moedeloosheid. Sorry, is mijn Mindset nu hoor. Ik probeer het ook, positief te blijven, hetnpuntje oo de horizon tr blijven zien, maar toch met steeds minder succes en met vervallen in frustratie en cynisme. ik hoop dat je snel weer mag en kan cateren, je werk gewoon mag dien en daarmee ook mensen blij mag maken bij feestjes of een huwelijk.
 


OFX
Back
Top