Coronavirus in Australië

Het zat er al weken tegenaan te hikken, maar QLD heeft eindelijk een keer die 2e plek gepakt!
 

Attachments

  • Screen Shot 2022-01-26 at 3.51.29 pm.png
    Screen Shot 2022-01-26 at 3.51.29 pm.png
    19.6 KB · Views: 15
5697D1D4-F040-433A-A6E8-5359983831AF.jpeg

Soms kijk ik met weemoed en bewondering terug naar mijn ouwe stadje/Territory.

Maar ook trots dat Australië gewoon in de wereldwijde top 10 staat van meest gevaccineerde landen. Het duurde even maar dan heb je ook wat hahaha
 
Hadden jullie ook zoveel last van bijwerkingen bij de Booster?
Wij waren er allebei 2 dagen echt goed ziek van. Vooral de eerste nacht waren we allebei heel beroerd. Geen pretje. voor ons beiden is dit de eerste en ook meteen laatste booster die we gaan halen mocht er geen andere enge variant opstaan.
 
Mijn plicht ook gedaan, zojuist de booster gehad. Kan ik in ieder geval voorlopig de bottleshops naar binnen en lekkere biertjes blijven kopen ;)

Dat is het voordeel van wonen in FNQ, niemand geeft wat om die QR codes en er wordt ook verders nergens om je vaccine paspoort gevraagd.
 
Wij waren er allebei 2 dagen echt goed ziek van. Vooral de eerste nacht waren we allebei heel beroerd. Geen pretje. voor ons beiden is dit de eerste en ook meteen laatste booster die we gaan halen mocht er geen andere enge variant opstaan.
Hier ook echt heel beroerd. Denk alle bijwerkingen die je kunt krijgen heb ik. Terwijl de 1e bijna geen last alleen beetje zere arm. 2e zere arm en niet echt lekker voelen. Maar deze pffooe
 
Dat is het voordeel van wonen in FNQ, niemand geeft wat om die QR codes en er wordt ook verders nergens om je vaccine paspoort gevraagd.
Hier wordt echt overal gevraagd om je certificaat.
Zelfs bij de Aldi. Ja de wijn van de Aldi is heerlijk en goedkoop🙈.

Zo bizar dat als je alcohol op de band hebt liggen je vaccinatie certificaat moet laten zien.
 
Hier wordt echt overal gevraagd om je certificaat.
Zelfs bij de Aldi. Ja de wijn van de Aldi is heerlijk en goedkoop🙈.

Zo bizar dat als je alcohol op de band hebt liggen je vaccinatie certificaat moet laten zien.

Hier nergens nog meegemaakt, niet in restaurants, niet in winkels. Collega ging naar Townsville afgelopen week en zei dat ze daar wel heel streng aan het controleren waren. Ik weet wel dat er een paar pubs al flinke boetes hebben gehad en zelfs de deuren voor een paar dagen hebben moeten sluiten.
 
Dat is het voordeel van wonen in FNQ, niemand geeft wat om die QR codes en er wordt ook verders nergens om je vaccine paspoort gevraagd.
Ik ben er hier ook nog niet om gevraagd. Maar of dat een voordeel is… ;) Wellicht voor de volksgezondheid beter als dat wel gebeurt? QLD is echt zo’n beetje Het langzaamste jongetje in de klas qua vaccineren. En als er geen incentive is om het te doen (ik kan toch wel gewoon naar het restaurant) dan wordt het niet beter. QLD op zijn best 😉
 
Ik ben er hier ook nog niet om gevraagd. Maar of dat een voordeel is… ;) Wellicht voor de volksgezondheid beter als dat wel gebeurt? QLD is echt zo’n beetje Het langzaamste jongetje in de klas qua vaccineren. En als er geen incentive is om het te doen (ik kan toch wel gewoon naar het restaurant) dan wordt het niet beter. QLD op zijn best 😉
Ik denk dat veel winkeliers en restaurants niet willen “discrimineren” en ook de confrontatie niet aan willen gaan vooral in een stad als de onze waar iedereen elkaar kent, aan de ene kant ben ik verbaasd over zoveel saamhorigheidsgevoel en aan de andere kant is het ook wel weer typerend voor de QLD mentaliteit. Toen delta om zich heen sloeg in NSW en VIC hadden wij bijna geen cases, en was de grens ook nog dicht. Deze omikron is toch een veel mildere variant met minimale ziekenhuis opnames en ook maar een paar cases op de ICU allemaal met underlying health issues. Veel mensen beginnen al die beperkende COVID regels wel aardig zat te raken merk ik nu, ikzelf ook. Met delta zei ik ja, vrij logisch allemaal en prima beleid gevoerd door QLD toen.
Maar nu niet meer. Ik ben blij dat QLD open is en nu ook snel die QR codes uitfaseren, Joost mag weten welke zin deze nog hebben nu er geen contact tracing meer is..
 
Ze QR codes zijn een vreemd fenomeen nu ja. Ik scan ook vaak niet meer in. De enige reden die wat Health mensen nog konden aangeven was dat het goede training is voor als er eventueel weer een ernstige variant zou komen.
Nou dan ga ik het tzt gewoon weer doen. Tot die tijd: mwoah
 
Ze QR codes zijn een vreemd fenomeen nu ja. Ik scan ook vaak niet meer in. De enige reden die wat Health mensen nog konden aangeven was dat het goede training is voor als er eventueel weer een ernstige variant zou komen.
Nou dan ga ik het tzt gewoon weer doen. Tot die tijd: mwoah
Inderdaad, ik scan ook bijna niet meer. NSW Health zegt geen contract tracing meer te doen met de QR codes. En het maakt mij niet uit dat er een Covid persoon in de Bunnings of Cols was op het moment dat ik er ook was. Ik ben toch wel alert op symptomen.
 
Inderdaad, ik scan ook bijna niet meer. NSW Health zegt geen contract tracing meer te doen met de QR codes. En het maakt mij niet uit dat er een Covid persoon in de Bunnings of Cols was op het moment dat ik er ook was. Ik ben toch wel alert op symptomen.
Ik scan nog overal in, en krijg een paar dagen na ieder bezoek aan de Coles een melding dat iemand er was. Kan helemaal niks met deze informatie, dus vraag me af waarom ik het nog doe
 
Back
Top