Coronavirus in Australië

ben er helemaal voor als dat betekent dat WA het virus buiten de deur weet te houden.


Niet bedoeld als kritiek maar zou graag verdere onderbouwing willen: waarom is het ok als WA het virus buiten de deur houdt terwijl de rest van het land open is naar jouw mening?
 
Niet bedoeld als kritiek maar zou graag verdere onderbouwing willen: waarom is het ok als WA het virus buiten de deur houdt terwijl de rest van het land open is naar jouw mening?
Ik begrijp je vraag niet?
Ik heb nergens gezegd dat het "OK" is als WA het virus buiten de deur houdt en de rest van het land "open" is. Ik heb geen mening geuit.
Staatkundig gezien heeft iedere staat het recht en de plicht om zijn eigen bevolking te beschermen. Als Victorian is het none of my business wat WA doet en intellectueel gezien kan ik het beleid volgen. Ik heb er geen mening over. Ik heb alleen opgesomd wat de gevolgen zijn als je erin wil.
 
Ben een maand of twee terug geweest. Heerlijk rustig! Dus komende week/weken nog maar eens kijken denk ik voor de toeristen stroom echt weer op gang komt. (We hebben het geluk dat we een dagje of een weekend kunnen doen vanuit hier)

Zou als ik jou was nog even rondje Daintree doen ook al is het een beetje warm en vochtig nu ;)
 
Last edited:
Ben een maand of twee terug geweest. Heerlijk rustig! Dus komende week/weken nog maar eens kijken denk ik voor de toeristen stroom echt weer op gang komt. (We hebben het geluk dat we een dagje of een weekend kunnen doen vanuit hier)

Zou als ik jou was nog even rondje Daintree doen ook al is het een beetje warm en vochtig nu ;)

Daintree hebben we vorige maand nog gedaan voor een lang weekend en er waren wel enkele toeristen maar niet heel druk. ( Aanrader: Cape Trib Beach House) maar inderdaad het was wel wat aan de warme kant als je ‘s avonds aan het diner zit en het zweet gutst van je voorhoofd. Ga er liever in de “winter” heen.

Fraser zouden we eigenlijk met Pasen doen met vrienden van ons uit Brisvegas maar ik weet niet of dat nu nog wel zo’n goed idee is..
 
Nou nou, het moment waarvan ik zelf had verwacht dat het misschien eind dit jaar pas zou gebeuren… 🥳🥳


Ohja vergeten op ‘post reply’ te drukken maar idd zoals hierboven al gemeld door @slatsr hahaha.
 
Screen Shot 2022-02-10 at 11.08.27 am.png

Dit is gelukkig een encouraging grafiek.

Wij hadden maandag onze booster en waren er die nacht goed ziek van. Alles wat we tijdens de "echte" covid infectie hadden, maar dan in een tijdsbestek van 24 uur. Alsof ons lichaam dacht "not this shit again" en direct het grof geschut erop af stuurde. Het is blijkbaar een positief iets, dus dat is mooi.

Ik kijk er naar uit dat de grenzen weer open gaan. We hebben inmiddels duidelijk de "let it rip" mindset aangenomen. De ziekenhuisopnames gaan hier gestaag naar beneden. Weer een beetje interactie met de buitenwereld is denk ik niet verkeerd.
 
View attachment 1701

Dit is gelukkig een encouraging grafiek.

Wij hadden maandag onze booster en waren er die nacht goed ziek van. Alles wat we tijdens de "echte" covid infectie hadden, maar dan in een tijdsbestek van 24 uur. Alsof ons lichaam dacht "not this shit again" en direct het grof geschut erop af stuurde. Het is blijkbaar een positief iets, dus dat is mooi.

Ik kijk er naar uit dat de grenzen weer open gaan. We hebben inmiddels duidelijk de "let it rip" mindset aangenomen. De ziekenhuisopnames gaan hier gestaag naar beneden. Weer een beetje interactie met de buitenwereld is denk ik niet verkeerd.
Ben alleen bang dat het "we minus WA" is ;-)
 
Ben alleen bang dat het "we minus WA" is ;-)
We gaan het zien, misschien wel sneller dan iedereen denkt. Voor WA begrippen is de border toch al aardig open😉. Ben blij voor de mensen die nu vanuit Interstate terug kunnen komen of familie kunnen bezoeken. Het brengt ook erg veel cases mee voor WA begrippen we moeten toch een keer immuun worden. Haha
 
Misso heeft net een RAT gedaan en heeft COVID. Ikzelf ook net een test gedaan en (nog) negatief. kan niet lang meer duren voordat we het allebei hebben 😞
Sterkte en succes ermee! Hopelijk vallen de klachten mee nu je de booster hebt gehad!
 
Sterkte en succes ermee! Hopelijk vallen de klachten mee nu je de booster hebt gehad!

Vooralsnog valt het redelijk mee, verhoging en een droge keel en hoest. Griep die ze vorig jaar had was erger. Ik ben nu in self isolation in hetzelfde huis als een rona patient dus dat ik het ook krijg lijkt me onvermijdelijk. Misschien is het maar beter dat ik het nu krijg aangezien ik toch al een week in quarantaine moet van werk.
 
Back
Top