Coronavirus in Australië

Public shaming, echt afschuwelijk! Ik ga daar nooit aan wennen....

Hmmm, nope. Public shame is in dit geval zeer gepast.
Ze hebben de halve wereld bij elkaar gelogen over waar ze geweest zijn en ik betwijfel of ze de Covid app op een telefoon hebben staan.
Hoe meer mensen die koppen zien, en herkennen, hoe veiliger......
 
Nog even los van public shaming ja/nee. Het wordt wel heel selectief toegepast. Van alle miskleunen gerelateerd aan de Vic uitbraak zijn dit de enige twee die publiek aan de schandpaal genageld zijn. Toeval dat het twee African ladies zijn die over het nieuws geplamuurd worden. Of niet? Het zijn wel heel vaak vrouwen en/of PoC die in onze maatschappij het onderspit delven.
 
Ik weet het ook niet hoor. Maar de 2 dames waren goed op de hoogte van alle verboden en hebben die opzettelijk genegeerd. Het personeel van die contractors was helemaal niet gebriefd over wat er precies van ze verwacht werd.
 
Public shaming, echt afschuwelijk! Ik ga daar nooit aan wennen....


Jammer dat wij Nederlanders ook in deze Aus media trap vallen. Naming and shaming maakt integraal onderdeel uit van de Aus cultuur, en de media nemen daarin de leiding. Men weet hier simpelweg niet beter, daar is men hier mee opgegroeid.

En het namen en shamen van deze drie jonge meiden is weer een prima voorbeeld van hoe wij ons in de maling laten nemen door de media. Niemand die geinteresseerd is in hun kant van het verhaal. Nope, ophangen aan de hoogste boom, zo snel mogelijk. Zij zijn de duivel, en wij zijn allemaal brave burgers.

Er is zelfs een online petition waar men oproept deze drie jonge meiden 5 jaar op te sluiten, wat nu richting de 200K handtekeningen gaat. En deze 200K mensen zijn natuurlijk allemaal brave burgertjes die nooit grove fouten hebben gemaakt in hun leven, en dat ook nooit zullen doen.

Ik ben het niet vaak eens geweest met Greetje hier, maar nu toch wel. Naming and shaming is iets waar ik nooit aan zal kunnen wennen in dit land. Pedant, hypocriet, yuck.
 
Ik weet het ook niet hoor. Maar de 2 dames waren goed op de hoogte van alle verboden en hebben die opzettelijk genegeerd. Het personeel van die contractors was helemaal niet gebriefd over wat er precies van ze verwacht werd.

Niet gebriefd? Dus ze konden zelf niet verzinnen dat het bed induiken met mensen in quarantine niet onderdeel uitmaakte van hun job description?
 
Voor zover ik heb begrepen was het personeel niet eens op de hoogte waarom die mensen in quarantaine waren.
 
En die mensen die vorige week bij een door knock niet thuis waren maar naar hun werk? Ik heb de foto’s niet gezien...

Nee er wordt hier met twee maten gemeten, nog even los of je het eens bent met naming and shaming (wat volgens mij voorbij gaat aan innocent until proven guilty in the court of law. Naming and Shaming is de Facebook variant van lynch partijen)

Ik ben absoluut geen fan van de dames, vmaar laat het Judicial system zijn werk doen.
 
Back on track, hoe is de eerste shopping ronde verlopen voor onze Melbournians? Of wordt vandaag de eerste keer?
 
Imho waren we helemaal niet off track. En het gaat niet over Melbourne, maar over Australia. Wat gebeurt er, wat ervaren we en hoe gaan we ermee om. Naming and shaming is deel van Oz, hoe NL wij ook zijn. Ik heb meer belangstelling voor de politiek en de gevolgen in de diverse staten. Big fan of Mark McGowan, hoe die de poot stijf houdt.
 
Nog even los van public shaming ja/nee. Het wordt wel heel selectief toegepast. Van alle miskleunen gerelateerd aan de Vic uitbraak zijn dit de enige twee die publiek aan de schandpaal genageld zijn. Toeval dat het twee African ladies zijn die over het nieuws geplamuurd worden. Of niet? Het zijn wel heel vaak vrouwen en/of PoC die in onze maatschappij het onderspit delven.
De anti-maskers en "Karen"s van Victoria zijn er anders ook aardig uitgelicht, allemaal blank. Ik deel jouw mening dat ras hier een rol speelt dus niet (wat wel opvalt is dat het allemaal vrouwen zijn, maar ook daar zal ik maar geen conclusies aan verbinden). Stupidity with intent is wat aandacht trekt.
 
Dat hele naming en shaming blijft een apart fenomeen ja. De meeste Australiers durven hun smoel niet open te halen als hun mening gevraagd wordt op werk oid, maar met dit soort dingen zitten ze op de eerste rang.

Staat buiten kijf dat die dames niet slim zijn, en dat wordt ook nog wel versterkt door hun foto's. Ideaal voer voor de media. En ook bewust deze grote risico's genomen hebben. Liegen tegen authorities etc. Gewoon niet handig. @AJ ze hebben een misdrijf gepleegd, dus als ze inderdaad de bak in gaan lijkt me dat niet meer dan terecht. Maar dat hele shaming gedoe vooraf had niet gehoeven. Misselijkmakend. Het zijn allemaal vrouwen, dit lijkt me toeval?
 
Imho waren we helemaal niet off track. En het gaat niet over Melbourne, maar over Australia. Wat gebeurt er, wat ervaren we en hoe gaan we ermee om. Naming and shaming is deel van Oz, hoe NL wij ook zijn. Ik heb meer belangstelling voor de politiek en de gevolgen in de diverse staten. Big fan of Mark McGowan, hoe die de poot stijf houdt.

Voor Mark McGowan is het ook wat makkelijker om zijn poot stijf te houden. WA is voor veel minder afhankelijk van toerisme als bijv QLD. Maar ik heb wel respect voor hem dat hij niet zwicht. Dat is meteen de enige redenen voor QLD om zijn grenzen open te gooien, de kleine minderheid die zeuren dat ze failliet gaan met hun bedrijfjes, terwijl ze intussen overal schreeuwen om personeel maar niemand kunnen krijgen door jobkeeper. Daar is de labor gvt voor gezwicht onder druk van de libs, we zien allemaal wat er van gekomen is.

Ik was absoluut geen fan van onze labor Premier, maar zij heeft mij persoonlijk overtuigd. Als ik kon stemmen ging mijn stem 100% zeker naar haar.
 
‘...Pokémon Go will be the death of Melburnians. Yesterday police fined another person $1,652 for breaching the health directions by being out playing Pokémon Go.

It’s not one of the four approved reasons to leave your home, although if you do a really good job of combining it with your mandated one hour of exercise within 5km of your home it’s probably arguable...’

Ik wist niet dat Pokemon Go nog een ding was 😳
 
Ik weet niet wat ik van Covid-19 moet denken als ziekte. Wat ik wel weet is dat de impact op society groot is, en de lockdowns ook. Met dat in gedachte is het ongelofelijk dat die pannekoek van een Clive Palmer de harde grens van WA wil opschorten. Dat zijn bedrijf en hij persoonlijk maar in dikke <bleep> mag zakken.
Eens. En ik begin ook meer en meer geïrriteerd te worden door ScoMo. Beetje die rechtszaak steunen en op het moment dat het hem politiek te heet onder de poten wordt, je terug trekken. ‘Misschien’ had hij/de libs gewoon van het begin aan zich niet met deze zaak moeten bemoeien...
 
Eens. En ik begin ook meer en meer geïrriteerd te worden door ScoMo. Beetje die rechtszaak steunen en op het moment dat het hem politiek te heet onder de poten wordt, je terug trekken. ‘Misschien’ had hij/de libs gewoon van het begin aan zich niet met deze zaak moeten bemoeien...

Clive Palmer die met zijn miljoenen de libs over de streep trok met die ruk politieke partij van hem. Nu moesten de libs hem natuurlijk wel steunen hierin, want ze hebben zijn miljoenen straks weer nodig. Zo corrupt allemaal hier.
 
Lijkt erop dat in ieder geval in de innercity meeste mensen ‘blij’ zijn met de structuur en duidelijkheid die Stage 4 met zich mee brengt. Iets wat ik @Thijsvr en @Emulate eigenlijk ook hoorde zeggen volgens mij.

En iedereen die nu nog de regels overtreedt, zonder pardon op de bon slingeren en vervolgens twee weken -op eigen kosten- in verplichte quarantaine in een hotel onder supervisie van de politie en ADF.
 
Een voormalig xpditer (Yuud) heeft een nieuw fotoboek uit over life in isolation in Melbourne gemaakt tijdens de eerste lockdown.


wellicht interessant voor sommige om te hebben of haar website of FB group te volgen.

En een mooi voorbeeld hoe sommige emigrant/xpditers een nieuw leven opbouwen hier.
 
"More restrictions may be our reality
Similarly, when questioned, the Premier said "there is no Stage Five" - while echoing his statement and warning that if community transmission isn't suppressed, the government will have to introduce new rules "that will even further limit people’s movement".

"I don’t want to get to a situation where we’ve got to take those steps. We all have to follow these rules. We all have to accept that this is the reality we’re now confronted by. We have to make this work," he said.

It's safe to say that while Victorians - and Melbournians, specifically - are already facing severe restrictions the likes of which were considered impossible in Australia, if the outbreak were to worsen in the state, lockdown could reach new restrictive heights with people in affected areas unable to leave their homes. As Professor Sutton said, the thought is inconceivable - but it's not entirely off the table in the case of a continued community spread of the virus.

Now more than ever, it's vital that across the country, we keep up our personal hygiene, mask up in public where required, stay home if unwell and get tested if any symptoms appear."
 
Een voormalig xpditer (Yuud) heeft een nieuw fotoboek uit over life in isolation in Melbourne gemaakt tijdens de eerste lockdown.


wellicht interessant voor sommige om te hebben of haar website of FB group te volgen.

En een mooi voorbeeld hoe sommige emigrant/xpditers een nieuw leven opbouwen hier.
Nice! Krijgen we ook Xpditers korting? :)
 
Back
Top