Coronavirus in Australië

QLD gaat de border weer dicht gooien, nu ook voor ACT. (We hebben zero cases hier FYI. Maar begrijp dat er Sydneysiders zijn die via ACT proberen te ‘ontsnappen’)

Dus we zijn net op tijd naar QLD geweest :eek:
 
Last edited:
QLD gaat de border weer dicht gooien, nu ook voor ACT. (We hebben zero cases hier FYI. Maar begrijp dat er Sydneysiders zijn die via ACT proberen te ‘ontsnappen’)
Ze kijken toch op zijn minst naar je adres of je er wel of niet in mag? Dan is "ontsnappen" via de ACT ook niet mogelijk. Central Coast was ook al op de grote hoop van Greater Sydney gegooid, terwijl we een onafhankelijke regio zijn and geen nieuwe gevallen hebben gehad sinds Mei; dat kan QLD zelf niet eens zeggen (en Port Stephens ten noorden van ons, dat wel gevallen had, was er niet uitgepikt als hotspot :rolleyes:). Dus... geen QLDers toelaten in de Central Coast!!

Knee-jerk reaction IMHO. Verkiezingen komen er aan...
 
Ze kijken toch op zijn minst naar je adres of je er wel of niet in mag? Dan is "ontsnappen" via de ACT ook niet mogelijk. Central Coast was ook al op de grote hoop van Greater Sydney gegooid, terwijl we een onafhankelijke regio zijn and geen nieuwe gevallen hebben gehad sinds Mei; dat kan QLD zelf niet eens zeggen (en Port Stephens ten noorden van ons, dat wel gevallen had, was er niet uitgepikt als hotspot :rolleyes:). Dus... geen QLDers toelaten in de Central Coast!!

Knee-jerk reaction IMHO. Verkiezingen komen er aan...

je hebt north en south qld, niet alles over 1 kam scheren. Wij hebben geen cases sinds maanden, en zien het liefst dat de onzichtbare grens tussen NQ en Brisbane ook dicht gaat.
 
, niet alles over 1 kam scheren.

Dat doet QLD zelf ook ;)

ACT zero cases. Maar omdat men op Brissie AirPort niet slim genoeg is om woonplaats van de inreiziger te checken gooien ze ACT ook maar op de hoop. Bloody BananaBenders 😁

En ja, alle one-liners van Ms P waren zo uit het Labor verkiezingsprogramma.

Anyway. We redden het wel een maandje zonder jullie ;)
 
je hebt north en south qld, niet alles over 1 kam scheren. Wij hebben geen cases sinds maanden, en zien het liefst dat de onzichtbare grens tussen NQ en Brisbane ook dicht gaat.
You took the bait ;). Speak to your local representative (eg premier) about "niet alles over 1 kam scheren"...
 
You took the bait ;). Speak to your local representative (eg premier) about "niet alles over 1 kam scheren"...

I took the bait omdat je simpelweg niet alles over 1 kam kunt scheren, tussen ons en de "hotspot" Brisbane zit 1600 km. Dat ligt wat anders dan de Central Coast en Sydney wat een uurtje bij elkaar vandaan ligt. Dus ik begrijp persoonlijk wel dat ze die hele area als hotspot beschouwen. Tassie heeft ook heel QLD verboden in te reizen, terwijl wij hier in FNQ ook al heel lang geen cases meer hebben. Is dat dan fair? Nee. Maar wel begrijpelijk.

Alles wat jullie op het nieuws zien komt uit Brisbane, daar hebben wij verder niet veel mee te maken. Dezelfde state, maar daar houdt ook alles verder ook wel mee op. Ook wij zijn het vaak niet eens met de rotzooi die Brisbane verzint. 1600 km, world apart. Amsterdam-Barcelona.
 
Soms ‘loont’ het om remote te leven :cool:
In de architecten/stedenbouw wereld zijn er nu mooie discussies over de voor en nadelen van steden, dichtheid enzoverder. Maar het is duidelijk dat grenzen en de aanwezigheid van steden hierbinnen tezamen met de politiek grotere invloed hebben op de gang van zaken dan de werkelijk fysieke werkelijkheid. Mijn vrouw moest (als dokter) meteen laten testen toen ze zich niet lekker voelde gisteren. Je zag meteen iedereen in paniek rondom haar. Ook op mijn werk want stel je voor....En eigenlijk hebben ze gelijk ondanks dat er hier geen cases zijn. Er moet maar eentje zijn en voor je het weet, ook al zijn we hier remote, zijn er tientallen gevallen. Ik op mijn werk, kinderen op school enzoverder.
 
Maandje? Grens blijft echt wel langer dicht dan een maandje dit keer.

Niemand weet het echt/zeker.

Mijn opmerking was gebaseerd op de uitspraak van de overheid. Meer dan dat weten we nu niet.

‘...Mr Miles said the border closures would be reviewed at the end of August...’

We zien het wel, eind Augustus 👍
 
Last edited:
Even weer terug naar de persoonlijke dingen na al de gekkigheid.

Hoe is het met jullie huisdieren? Wij hebben 4 katten en ondanks dat die aardig gewend zijn aan bakken met aandacht (ik werk al bijna 4 jaar vanuit huis) is nu ook het vrouwtje al maanden thuis aan het werk. Daarboven op ben je minder vaak weg in de avonden (de sportclubs en restaurants zijn of dicht, of lastiger te boeken) en ook in de weekenden zijn we minder vaak weg. In ons geval is de winter toch een tijd dat we minder op pad zijn, maar ook de ski-fields zijn nu off-limits. We hebben normaal een jaar kaart maar die is nu niet valide en we hebben het geld terug gehad.

Al met al zijn onze katten redelijk verwend geraakt en vrees ik de dag dat of Miss Bang, of nog gekker, alletwee naar kantoor gaan... Als de missus terug naar kantoor gaat heb ik plots 4 katten op mijn bureau zitten :oops:
Volgens mij zagen we al een iets van dat gedrag in onze vakantie. In de afgelopen jaren zijn we regelmatig een paar weken achter elkaar weg geweest zonder veel gedoe. Cat sitter komt 2x per dag and all is well. Maar nu besloot onze oudste kat, met normaal heel betrouwbaar gedrag, er na een week 'alleen' zijn genoeg van te hebben en 'walkabout' te gaan om past weer thuis te komen toen zijn favourite human ook weer thuis was. 😐

Kortom, hoe gaat het met jullie furballs? En hoe denk je de overgang naar normaal (wat is dat eigenlijk nog.. normaal) te gaan managen?

 
Last edited:
hey afterbang,
wij hebben geen huisdieren - vooral omdat mijn zus en moeder zwaar allergisch zijn en als ze down under zijn dan logeren ze uiteraard bij ons. Bovendien werken we - normaliter - allebei niet vanuit huis. Dus we hebben ons erbij neergelegd dat er geen huisdieren kunnen komen.

Behalve dat de familie nu toch niet kan komen, en toen zagen we een oproep van de rspca voor fostering. Dus we hebben nu fosterdieren in huis, steeds voor een paar weken. Op dit moment 1 poes die veel bang is en hier is om te leren dat mensen best aardig zijn. Als ze een beetje happier is gaat ze naar een forever home. Dus. Niet normaal, hier, maar wel leuk.
 
hey afterbang,
wij hebben geen huisdieren - vooral omdat mijn zus en moeder zwaar allergisch zijn en als ze down under zijn dan logeren ze uiteraard bij ons. Bovendien werken we - normaliter - allebei niet vanuit huis. Dus we hebben ons erbij neergelegd dat er geen huisdieren kunnen komen.

Behalve dat de familie nu toch niet kan komen, en toen zagen we een oproep van de rspca voor fostering. Dus we hebben nu fosterdieren in huis, steeds voor een paar weken. Op dit moment 1 poes die veel bang is en hier is om te leren dat mensen best aardig zijn. Als ze een beetje happier is gaat ze naar een forever home. Dus. Niet normaal, hier, maar wel leuk.
Good on ya! Super oplossing @Lamarck. Ik heb met argusogen gekeken naar al die berichten van mensen die opeens een hond of kat willen. Hoop dat ze dat ook nog fijn vinden als ze weer terug moeten naar kantoor... Woef is nu ook wel erg gewend aan de langere wandelingen in de ochtend (bijna elke dag de bush in) en het vele thuis zijn. Zodra ze de waterketel hoort voor een kop thee verwacht ze al een versnapering :)
 
We hebben nu eindelijk toelating voor een extra huisdier (hebben al 2 katten) . De lang verwachte hond (nu ja vooral de andere gezinsleden maar ik ben ook om). Moet van huiseigenaar wel size small zijn. Nu blijkt dat Border Terriërs niet zo lokaal te vinden zijn. En dus hebben we nu problemen met COVID om de puppy hierheen te krijgen. Hopelijk is in september Melbourne weer vrij.
 
Ook geen huisdieren hier, maar hopelijk wel als we verhuisd zijn. We willen graag weer een kat, want we missen onze kat uit Nederland toch wel heel erg.

Verder gaat het hier in Sydney zo zijn gangetje. We gaan winkelen (boodschappen etc) met mondkapjes op en ook de enkele keer dat we het OV pakken nemen we mondkapjes mee.
We zijn rustig aan het kijken voor een ander apartement. Eind september loopt onze lease af, maar de eigenaar van ons huidige apartement heeft al laten weten het contract te willen verlengen en de huur te verlagen (kwam een beetje onverwacths). We hebben alleen besloten niet meer op de begane grond te willen wonen en een apartement willen met meer natuurlijk licht. Ons huidige apartement is op een bewolkte dag een donker hol en vinden we niet fijn. Gelukkig is het aanbod in Sydney groot en de prijzen gaan steeds iets naar beneden.
 
Kijk, met 17 doden overnight zijn we er natuurlijk nog lang niet. Maar het is wel zo dat de laatste dagen het aantal nieuwe gevallen slowly but steadily daalt. We zitten nu onder de 400. En het is wel opvallend dat deze daling is ingezet 14 dagen na de invoering van stage 4 lockdown (met mask verplichting). Dus dit hoaxgedoe/complotgeleuter/mask denialism hebben we hier nu even niet nodig.
 
Back
Top