Coronavirus in Australië

En weer open.
Als je je post mist denk dan even na over het volgende.

Dit topic gaat over je persoonlijke ervaringen met Corona/Covid-19 in Australië. Dus niet over je persoonlijke mening over mondkapjes, of het een griepje is, klimaatverandering, zwarte Piet of what so ever.
Het is hier geen kleuterschool/Facebook/Twitter. Ik krijg klachten van mensen die het forum links laten liggen om dit soort topics en dus... zie dit als een laatste waarschuwing. Als je denkt dat jouw mening meer waard is dan een ander, dit topic is nu Zero Tolerance.

En, zie je iets wat je niet aanstaat? Er is een report knop. Een reactie die dit draadje weer laat ontsporen is net zo irritant als de aanstichter.
 
Kijk, met 17 doden overnight zijn we er natuurlijk nog lang niet. Maar het is wel zo dat de laatste dagen het aantal nieuwe gevallen slowly but steadily daalt. We zitten nu onder de 400. En het is wel opvallend dat deze daling is ingezet 14 dagen na de invoering van stage 4 lockdown (met mask verplichting). Dus dit hoaxgedoe/complotgeleuter/mask denialism hebben we hier nu even niet nodig.
Ik hoop dat de daling van het aantal cases doorzet, dat geeft de burger moed! Hang in there Melbourne, we love you!
 
It's plateauing a bit. 316 nieuwe gevallen overnight (3 meer dan gisteren), 18 doden.(1 minder dan gisteren)
 
Ugh, een case hier in Westfield Parramatta net op het moment dat ik en de misses er waren (vorige zaterdag). Maw twee weken zelf-isolatie. :oops: Nuja goed, Westfield is groot, dus toch want minder kans op besmetting (hoop ik).
 
Ugh, een case hier in Westfield Parramatta net op het moment dat ik en de misses er waren (vorige zaterdag). Maw twee weken zelf-isolatie. :oops: Nuja goed, Westfield is groot, dus toch want minder kans op besmetting (hoop ik).
Jikes...
 

Heb het ook zitten lezen. Heb een project in Hamburg. Maar hopelijk/waarschijnlijk kan alles op afstand. Los van het feit dat ik niet sta te springen om lange tijd in een vliegend virus bommetje te zitten. Moet je maar weer zien ik je ooit nog terug komt 😐

@Emulate, zit de post in het goede draadje? Of hoort tie meer in Corona draadje?
 
Goeie vraag. Ik kwam erop omdat al die gescheiden partners worden afgeperst met heen en weer vliegen. Het is echt een dingetje voor partnervisaklanten, andere mensen hebben er minder belang bij om dan toch maar in dat vliegtuig te stappen voor business, vakantie of werk. Maar als je je partner of gezin al 6 maanden niet gezien hebt ...

Wat is erop tegen om hem OOK in het coronadraadje te zetten?
 
Ah, dat was de link naar Partners.

Het artikel beschrijft een niet-partner visa mevrouw die naar haar zieke moeder ging in Denemarken. Citizen (of PR) en nu al maanden vast in Denemarken.

Echt wel vervelend. Wat nu als mijn 70+ moeder (ernstig) ziek wordt...

@Zwerver kan hem wel verplaatsen als tie het nodig vindt ;)
 
Ja, het speelt voor een bredere groep dan alleen partners, het gaat ook om familie in ruime zin. Ik kan me voorstellen dat er voor zaken/werk wel andere oplossingen worden gevonden. Een werkgever kan toch niet van je eisen dat jij uit eigen zak ineens 10 mille betaalt voor een vliegticket van normaal 1 mille? Ik dacht dat working from home inmiddels het nieuwe normaal geworden was en zelfs na de crisis gaat overleven? Mijn laatste Zoom-werkvergadering was om half 8 's morgens tussen Sydney, Melbourne, New York City, Madrid en Brussel :).
 
Aj, ik ben van plan om naar NL te vliegen op basis van compassionate grounds vanwege uitbehandeld familielid... Moet ook nog eens naar Perth terugkomen dat het meest op slot zit van alles...

Ik zat in dezelfde situatie en ik heb ervoor gekozen om wel te gaan. Ben 2 weken geleden gevlogen naar NL met mijn zoontje. Mijn partner is in Australië gebleven vanwege werk.
Ik zou volgende week donderdag terugvliegen, gisteren is mijn vlucht met Emirates geannuleerd. Niemand weet wanneer wij nu terug kunnen komen. Er wordt al gesproken over oktober/november.

Het ergste vind ik nog, toen onze verzekering dit retourticket boekte, 2,5 week geleden. Toen golden de restricties van Sydney al van 350 mensen per dag, 50 personen in een vlucht. Maar Emirates en net zoals alle andere vliegmaatschappijen, zijn gewoon tickets blijven verkopen terwijl zij helemaal geen plek hebben op de vluchten.

Op dit moment kun je geen enkele vlucht meer boeken.

Wij hebben inmiddels contact gehad met de autoriteiten in NL als in Aus. Enige wat je hoort is blijf pushen bij de vliegmaatschappij zodat je op een vlucht komt. Er kan verder niets gedaan worden.

Ik ben wel nog steeds blij dat ik de keuze heb gemaakt om naar NL te gaan.
@FOL je moet voor jezelf de afweging maken, of je wel of niet gaat. Hoe belangrijk het voor je is om je familielid te zien. Voor mij was het essentieel om mijn familielid te zien.

Een retourticket geboekt tijdens de ristricties is geen garantie dat je bij de 50 personen voor de terugvlucht zit. Ik weet niet precies hoe de restricties in Perth zijn.
 
O gosh, het is dan wel een weloverwogen beslissing geweest om toch naar NL te vliegen, maar ik hoop dat je niet al te lang gescheiden hoeft te blijven van je partner. Ik kan me de frustratie levendig voorstellen. Hou je taai.
 
Back
Top