Coronavirus in Australië

Ja hoor, maar we kijken wel eens jaloers naar de mensen buiten Victoria. Het lijkt voor ons alsof Corona totaal geen impact heeft op het dagelijks leven daar. Hopelijk ook snel hier!
Als ik voor mij en mijn partner spreek: wij zitten in NSW en zijn al sinds maart niet in de stad geweest, mijden restaurants en drukke plekken en werken vanuit huis. Dus afgezien van boodschappen en een select gezelschap aan vrienden doen we ook niet veel. Uiteraard kunnen wij wel de deur uit om te sporten of zoals afgelopen weekend even kamperen in de bush.
 
Het lijkt voor ons alsof Corona totaal geen impact heeft op het dagelijks leven daar.

Kan ik me voorstellen. Ben vandaag weer aan de kust (200km + van Canberra) Die vrijheid is uiteraard niet te vergelijken met jullie 5km. Maar jullie offer maakt dat mede mogelijk. Dus: Melbournians, bedankt!
 
Ziet er redelijk uit, maar zoals blijkt uit licht opwaartse trend, zijn we er nog lang niet. 1599287358185.png
 
Tnx allemaal. Zojuist is aangekondigd dat stage 4 met 2 weken verlengd wordt en dat ze heel voorzichtig restricties gaan loslaten. Wij zijn blij. Onze cijfers zijn nog lang niet waar ze moeten zijn. We zitten al zo lang in deze rotzooi, een paar weken extra maakt dan ook niet uit.

Voor het eerst kijken we naar Sydney met jaloezie ;)
 
Zoals ze in mijn homeland Brabant zeggen: Kwinnie wawwe aonnut doen zen, maor in elluk geval treffe we der goei weer op.
Lente is vandaag in Melbourne lekker losgebarsten (zonnig en 20+ C) en de vooruitzichten beloven dat we eindelijk van de ergste nachtelijke kou af zijn.
 
Last edited:
Nog ewn keer geboekt... Godmiljaar, business class terug, een rib uit ons lijf (4.5k bovenop het ticket van 3k voor 1 persoon). Maarja ik "moet" gaan en "moet" terug. Ik vind het nog steeds schandalig dat de overheid de verantwoordelijkheid bij vliegtuigmaatschappijen legt over wie er wanneer terug kan zonder er verder afspraken over te maken. Daardoor ontstaan deze praktijken.
 
Nog ewn keer geboekt... Godmiljaar, business class terug, een rib uit ons lijf (4.5k bovenop het ticket van 3k voor 1 persoon). Maarja ik "moet" gaan en "moet" terug. Ik vind het nog steeds schandalig dat de overheid de verantwoordelijkheid bij vliegtuigmaatschappijen legt over wie er wanneer terug kan zonder er verder afspraken over te maken. Daardoor ontstaan deze praktijken.

Het is wel een beetje een wild-west qua tickets zo te horen... :(
 
Zoals ze in mijn homeland Brabant zeggen: Kwinnie wawwe aonnut doen zen, maor in elluk geval treffe we der goei weer op.
Lente is vandaag in Melbourne lekker losgebarsten (zonnig en 20+ C) en de vooruitzichten beloven dat we eindelijk van de ergste nachtelijke kou af zijn.
"Dat beloven ze!!??".....ik hoop voor je dat die belofte waar wordt:)
 
Pfff... @FOL wat een bedragen man... en daar komt dan de quarantine cost in WA nog bij?!

Yep, totaal komt op ongeveer 11.000 voor alleen de vlucht + quarantaine. Geloof me, we hebben er wel 10 keer over nagedacht, moeten we dit wel doen. Maar onder aan de streep hadden we het op een noodrekening staan en is het de vraag, wat als je het niet doet en het de laatste keer dat je je ouder had kunnen zien...
 
Yep, totaal komt op ongeveer 11.000 voor alleen de vlucht + quarantaine. Geloof me, we hebben er wel 10 keer over nagedacht, moeten we dit wel doen. Maar onder aan de streep hadden we het op een noodrekening staan en is het de vraag, wat als je het niet doet en het de laatste keer dat je je ouder had kunnen zien...

Heb je geen verzekering voor dit? Wij hebben hier een verzekering voor bij dit soort situaties. Wonen in buitenland verzekering.
Ik hoop dat alles nu door gaat, ben je al in NL?
Succes en sterkte in NL!
 
Maar even lachen om de vrijheidsstrijders in Melbourne? (Huilen kan ook, maar het is al triest genoeg allemaal)

"...
Andrews Bows To Overwhelming Weight Of Evidence From Protesters And Cancels Lockdown

Victorian Premier Dan Andrews says he can no longer ignore the sheer volume and veracity of research that has been compiled by the state’s conspiracy theorists, and has consequently decided to end all lockdown restrictions immediately.

Saying that Victoria would skip stages 3, 2 and 1 and open up entirely, Mr Andrews said he now accepted that the ‘dandemic’ had never actually existed.

“Watching the protests unfold yesterday, and witnessing the amount of thought-through evidence put forward was quite moving,” Mr Andrews said. “The rigour of the thinking and the eloquence with which it was presented was just so convincing. These theories have been peer-reviewed many, many times at respected journals like 4-chan, so who am I to ignore them? I knew I had to reassess everything,” he said.

A spokesperson for the government also noted the significance of the Shrine of Remembrance as a protest location. “There is a very important parallel between protesters defending their rights under article 19 of the UN charter to be a bunch of circle-jerking tin-foil hat wearing idiots, and the sacrifices made by soldiers in Australia’s wars to protect our country’s freedoms. It certainly caught our attention”.

..."

 
Last edited:
On a side note; Singapore Airlines heeft zijn directe vluchten tussen Singapore en Canberra opgeheven. Niet voor nu, tijdens de pandemie, maar in zijn geheel voorlopig. De luchtvaart industrie staat natuurlijk onder druk en elke bestemming die niet vreselijk winstgevend is gaat weg gestreept worden. Kan me voorstellen dat er in de toekomst minder vluchten vanaf/naar minder bestemmingen naar ons eilandje zullen gaan (met hogere ticket prijzen tot gevolg) Maar dat is koffiedik kijken, we zien het wel!

On a positive note; al even onder de 50 nieuwe cases per dag in Vic nu, en een keer geen doden in Melbz, hang in there all!
 
Last edited:
Regional Victoria mag de gevangenis uit. Well done, Victorians! Kom op, Melbourne, dat kunnen wij ook!


Ik las het net ja, maar dacht zal een echte Victorian de kans geven om het nieuws te brengen ;) Gefeliciteerd Boertjes van Buuten. Nu de city slickers nog!
 
Back
Top