Coronavirus in Australië

Kak zeg. Vluchten zijn inderdaad zeer tricky -- toen wij boekten was er een probleem met de naam van mijn man die ze verkeerd hadden geschreven, en dat moest rechtstreeks met Singapore airlines worden gecorrigeerd. Als dat niet gelukt was, hadden we geen vlucht gehad in augustus want er was dan niks anders meer vrij... Ik ben wel zeer blij dat de boeking is gebeurd via een agency (via mijn baan in NZ) want ik heb de indruk dat die toch iets meer on top of things zitten, maar er zijn geen garanties inderdaad. En sommige prijzen zijn om van omver te vallen...

Het vluchtschema van Singapore ziet er -- hoewel beperkt -- nu wel stabiel uit voor september, dus mocht dat helpen zou ik daar zeker eens naar kijken, ook van alternatieve luchthavens zoals Frankfurt en Parijs. Maar ik vermoed dat je misschien aan Emirates vasthangt gezien het een retour ticket betreft.

In elk geval veel moed gewenst in deze harde tijden, het is toch wel verschrikkelijk dat je zo gescheiden zit van mekaar door de vluchtproblematiek...
 
Wij waren dus ook aan het kijken, dat wanneer het visum van mn man word goedgekeurd om te kijken wanneer we dan zouden kunnen gaan. Maar het is dus afwachten merk ik, als ik op skyscanner.nl kijk dan is er een ticket van singapore airline (ik heb maart ingevoerd) van 3000 euro is totaal. Dus 5 enkele reis tickets. Maar als ik het goed begrijp kan dat dus ook niet doorgaan wanneer je in Singapore land. Is het essentieel om een verzekering te nemen? Of boekt Singapore airlines je om?
 
Wij waren dus ook aan het kijken, dat wanneer het visum van mn man word goedgekeurd om te kijken wanneer we dan zouden kunnen gaan. Maar het is dus afwachten merk ik, als ik op skyscanner.nl kijk dan is er een ticket van singapore airline (ik heb maart ingevoerd) van 3000 euro is totaal. Dus 5 enkele reis tickets. Maar als ik het goed begrijp kan dat dus ook niet doorgaan wanneer je in Singapore land. Is het essentieel om een verzekering te nemen? Of boekt Singapore airlines je om?

Inderdaad kan je ticket wordt gecancelled omdat je vervolgens de keuze van een business of first class ticket te geven. . Het is maar de vraag of de verzekering dat dekt in deze corona tijd. Ik zou zeker eerst bellen met de verzekeringsmaatschappij alvorens een verzekering te nemen.
In Sydney is er een quota van maximum aantal passagiers dat wordt geaccepteerd, (350 per dag, 50 per vlucht). En vervolgens kan je dan hotelquarantine in wat je zelf moet betalen ($3000 p.p).
Al met al is het een stuk duurder geworden om het land in te komen. Succes!
 
Phuh wat een gedoe toch he :(
Spreken ze in Australie al over lange termijn planning?
Wanneer weer toeristen toelaten,...?
Wij hopen volgende winter (21-22) 3 maanden rond te trekken in Australië... vrees er soms wat voor. En kan wellicht nu nog heel weinig zinnigs over gezegd worden. Maar zou kunnen dat er hier en daar al iets over gezegd wordt in de plaatselijke media?
 
Phuh wat een gedoe toch he :(
Spreken ze in Australie al over lange termijn planning?
Wanneer weer toeristen toelaten,...?
Wij hopen volgende winter (21-22) 3 maanden rond te trekken in Australië... vrees er soms wat voor. En kan wellicht nu nog heel weinig zinnigs over gezegd worden. Maar zou kunnen dat er hier en daar al iets over gezegd wordt in de plaatselijke media?

Qantas verwacht dat international vluchten pas weer per midden 2021 worden opgestart.
 
@Chloe Worden er momenteel visa goedgekeurd? Ik volg het niet zo in detail, maar ik dacht gelezen te hebben dat in NZ althans de toekenning van skilled visa voor mensen die nog niet in NZ zijn, werd stilgelegd. Dus ik vroeg me af hoe dat nu ging in Australië. Er is ook een enorme backlog daardoor... Hopelijk krijgen jullie wel gauw nieuws!!
Bij ons kostten de tickets vorige week met Singapore Airlines Ams-Auckland 3225 euro voor 2 personen, enkel ritje. Die hadden we ong. 2,5 week op voorhand geboekt (via Helloworld travel in NZ). Duurder dan anders maar niet zo dramatisch (toch niet als je vergelijkt met sommige andere maatschappijen), weet natuurlijk niet hoe het gaat evolueren. Ik zou erg voorzichtig zijn met boeken via skyscanner, daar hoor ik veel problemen mee (verkochte tickets maar geannuleerde vluchten).

Ik kan natuurlijk alleen maar spreken uit onze ervaring richting NZ, maar ik merkte dat vanuit Amsterdam best veel mensen met Singapore naar Australië leken te vliegen. Heb toch een paar keer Sydney gehoord, er ging ook iemand naar Maleisië.
Het personeel aan de check-in zag er wel slecht uit, die leken allemaal al drie burn-outs gehad te hebben en waren erg nerveus. Ik denk dat het ook dramatisch moeilijk is om iedereen in te checken nu, met allemaal uitzonderingen en speciale visa. Het is bij niemand gewoon paspoortje-check en klaar. Wij hebben ook een half uur in spanning staan wachten tot er groen licht kwam (zonder geboekte terugvlucht).

Ik zou nu in elk geval niet erg lang op voorhand durven vluchten boeken. Het is echt lastig om de gulden middenweg te vinden natuurlijk, maar het is zo veranderlijk...
 
Kak zeg. Vluchten zijn inderdaad zeer tricky -- toen wij boekten was er een probleem met de naam van mijn man die ze verkeerd hadden geschreven, en dat moest rechtstreeks met Singapore airlines worden gecorrigeerd. Als dat niet gelukt was, hadden we geen vlucht gehad in augustus want er was dan niks anders meer vrij... Ik ben wel zeer blij dat de boeking is gebeurd via een agency (via mijn baan in NZ) want ik heb de indruk dat die toch iets meer on top of things zitten, maar er zijn geen garanties inderdaad. En sommige prijzen zijn om van omver te vallen...

Het vluchtschema van Singapore ziet er -- hoewel beperkt -- nu wel stabiel uit voor september, dus mocht dat helpen zou ik daar zeker eens naar kijken, ook van alternatieve luchthavens zoals Frankfurt en Parijs. Maar ik vermoed dat je misschien aan Emirates vasthangt gezien het een retour ticket betreft.

In elk geval veel moed gewenst in deze harde tijden, het is toch wel verschrikkelijk dat je zo gescheiden zit van mekaar door de vluchtproblematiek...

Naar New Zealand kun je prima boeken met Singapore Airlines. Zijn voldoende tickets beschikbaar.

Onze verzekering heeft alles uitgezocht, vanuit allerlei luchthavens. Probleem zit in de vlucht naar Sydney, de laatste vlucht. Voor september zijn momenteel geen enkele vluchten te boeken naar Sydney.

Ik kan prima in Singapore of Dubai of waar dan ook komen en zelfs in New Zealand.

Hopelijk hebben ze snel een oplossing voor ons. Er staat nu voor half november een vlucht geboekt, veel te laat voor ons, beter iets dan niets. Er wordt ondertussen wel gezocht voor andere mogelijkheden en er lopen wat opties op dit moment.
 
Beetje off-topic. Maar ik boek de tickets voor Singapore Airlines altijd gewoon direct op hun site. Dan heb je (in normalere tijden) de minste kans op gedoe, want je bent hun directe klant. Je kunt SA kantoor bellen voor assistance. Als je via een broker iets regelt kun je niet SA bellen, die verwijzen je dan in principe terug naar de broker.

Miss Bang heeft 1x via zo'n skyscanner of iets dergelijks geboekt en toen verviel de vlucht Canberra Sydney en zou ze haar vlucht Sydney - Singapore > Amsterdam missen. En dan is er nergens iemand thuis. Boek gewoon direct. Kosten technisch maakt het voor die lange vluchten weinig uit volgens mij.
 
Beetje off-topic. Maar ik boek de tickets voor Singapore Airlines altijd gewoon direct op hun site. Dan heb je (in normalere tijden) de minste kans op gedoe, want je bent hun directe klant. Je kunt SA kantoor bellen voor assistance. Als je via een broker iets regelt kun je niet SA bellen, die verwijzen je dan in principe terug naar de broker.

Miss Bang heeft 1x via zo'n skyscanner of iets dergelijks geboekt en toen verviel de vlucht Canberra Sydney en zou ze haar vlucht Sydney - Singapore > Amsterdam missen. En dan is er nergens iemand thuis. Boek gewoon direct. Kosten technisch maakt het voor die lange vluchten weinig uit volgens mij.

Wij boeken ook altijd rechtstreeks, alleen deze keer met Emirates dus wel problemen. Dit is ook een uitzondering.

Qua kosten is het soms zelfs wel goedkoper, hebben wij al een paar keer gehad.
 
De vlucht is geboekt. Direct bij singaporeair... we gaan het zien 🤨

Vertrekken naar NL is geen probleem, maar de terugkomst. Hopelijk heeft Singapore het beter op orde dan de Emirates. Belangrijkste is je kunt nu gaan en ik denk dat als je in NL bent je er erg blij bent de je er bent.

Succes ermee!
 
Melbourne here. Schommelen rond de 100 nieuwe gevallen, gisteren erboven, vandaag eronder. Het aantal doden dat naijlt ( diagnose COVID laat soms weken op zich wachten) is schrikbarend. All in aged care 😢.

In de stad Melbourne (niet de staat Victoria) is het consensus om dit maar te laten voortduren tot kerstmis. Heel blij met dit soort support. We zijn er nou aan gewend, would be nice to lose the masks maar eigenlijk maakt het niet uit. Ik denk dat anderhalve meter is here to stay. Prima.
 
Hallo Melbourne. Goed om een teken van leven te horen! (no pun intended)

Moet af en toe aan jullie denken, zoals dit weekend waarbij we in de auto springen en even naar de kust rijden en de Southern Highlands. Geen handen schudden en wel afstand houden. Maar dat is het wel een beetje. Hoop dat het snel verder verbeterd daar en jullie ook wat meer van de lente mogen genieten!
 
Last edited:
Ja. Mogen nergens heen buiten een straal van 5 km, curfew van 8 pm tot 5 am, niet sporten, niet feesten, niet de deur uit met meer dan 2 man, horeca gesloten (dus we doen alles wat we kunnen met pickup en delivery om ze in leven te houden, en het lukt!). Dan Andrews doet dit perfect, en hij heeft nu zijn eigen support Facebook pagina om kusjes en kudos uit te delen. Ik hoop niet dat hij ooit voor het prime ministership gaat, want wij willen hem echt niet kwijt 😍. Ondertusen doen Mark McGowan en Steven Marshall het ook best. Ik denk dat Oz het goed begrijpt en we het prima doen.
 
Ja. Mogen nergens heen buiten een straal van 5 km, curfew van 8 pm tot 5 am, niet sporten, niet feesten, niet de deur uit met meer dan 2 man, horeca gesloten (dus we doen alles wat we kunnen met pickup en delivery om ze in leven te houden, en het lukt!). Dan Andrews doet dit perfect, en hij heeft nu zijn eigen support Facebook pagina om kusjes en kudos uit te delen. Ik hoop niet dat hij ooit voor het prime ministership gaat, want wij willen hem echt niet kwijt 😍. Ondertusen doen Mark McGowan en Steven Marshall het ook best. Ik denk dat Oz het goed begrijpt en we het prima doen.

Wij zijn ook Dan fan, maar dat is blijkbaar heel Victorian:

Wij lopen vooral veel op het moment. Technisch gezien mag je niet meer dan een uur per dag buiten zijn om te sporten. Dat is de enige regel die wij overtreden. We lopen de hele buurt hier af, huizen kijken etc.

Vandaag gelukkig maar 74 cases. We're moving in the right direction!
 
Ja hoor, maar we kijken wel eens jaloers naar de mensen buiten Victoria. Het lijkt voor ons alsof Corona totaal geen impact heeft op het dagelijks leven daar. Hopelijk ook snel hier!
 
Back
Top